ΤΟ ΕΎΡΟΣ, ο ρυθμός και τα χαρακτηριστικά της ζήτησης εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως η δημιουργία πλούτου, οι ρυθμιστικοί κανονισμοί, η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, η γεωπολιτική, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι στρατηγικές κατασκευαστών και προμηθευτών. Ο κόσμος ανακάμπτει από την πανδημία, αλλά παρουσιάζονται προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και υψηλά ποσοστά πληθωρισμού. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού, ενέργειας και τροφίμων και οι σχετικές κυρώσεις στη Ρωσία έχουν επηρεάσει την οικονομική σταθερότητα. Κατά συνέπεια, η οικονομική ανάπτυξη έχει γίνει άνιση σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές και οι προοπτικές ανάπτυξης είναι αβέβαιες. Η McKinsey τμηματοποιεί την παγκόσμια αγορά πολυτελών αυτοκινήτων σε τέσσερις βαθμίδες ανάλογα με τη λιανική τους τιμή, που επεκτείνονται με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης από 8% έως 14% έως το 2031, σύμφωνα με τις προβλέψεις της. Αντίθετα, η αγορά για αυτοκίνητα που κοστίζουν λιγότερο από 80.000 δολάρια αναμένεται να παραμείνει σχεδόν σταθερή μέχρι το 2031, με περίπου 1% ανάπτυξη ετησίως (Γράφημα 1). Ο κύριος λόγος ανάπτυξης στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων περιλαμβάνει τη συνεχιζόμενη αύξηση των ιδιωτών εξαιρετικά υψηλής καθαρής αξίας (UHNWI), των ατόμων δηλαδή με περισσότερα από 30 εκατ. δολάρια περιουσιακά στοιχεία και των ιδιωτών υψηλής καθαρής αξίας (HNWI), άτομα με περιουσιακά στοιχεία που κυμαίνονται από 1 έως 30 εκατ. δολάρια. Με περισσότερους εκατομμυριούχους (και δισεκατομμυριούχους) σε περισσότερα μέρη, το πλέγμα της αύξησης των πωλήσεων για πολυτελή αυτοκίνητα έχει μετατοπιστεί από τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη στην Ασία και τη Μέση Ανατολή. Αυτή η νέα, πιο περιφερειακή ζήτηση για ακριβά αυτοκίνητα έχει προσελκύσει νεοεισερχόμενους στην αγορά λόγω των ισχυρών μετατοπίσεων γεωγραφικής θέσης και τεχνολογίας, ειδικά στην Κίνα, με αποτέλεσμα περισσότερες κυκλοφορίες νέων προϊόντων. Όπως επισημαίνει η McKinsey, οι περισσότερες καθιερωμένες μάρκες αυτοκινήτων πολυτελείας και επιδόσεων προβάλλουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, εστιάζοντας στην ατομική πολυτέλεια, τις επιδόσεις ή και τα δύο. Αναδεικνύουν τη μοναδικότητα, την αποκλειστικότητα, το κύρος, την δεξιοτεχνία, την καλαισθησία και τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των παραδοσιακών σπορ/πολυτελών μαρκών. Για να ξεχωρίσουν από αυτές τις παραδοσιακές μάρκες -ορισμένες από τις οποίες υφίστανται εδώ και εκατό ή περισσότερα χρόνια- οι νέες μάρκες επικεντρώνονται στην τεχνολογία. Προβάλλουν αυτήν την διαφορά για να ενισχύσουν την εμπειρία ιδιοκτησίας αλλά και για να ικανοποιήσουν κοινωνικές ανησυχίες, όπως την μετάβαση στη βιώσιμη ενέργεια. Προβλέπεται πως τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) θα κυριαρχούν σε όλα τα επίπεδα πολυτελούς κατηγορίας έως το 2031, αλλά ο βαθμός υιοθέτησης θα ποικίλλει ανάλογα με Προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΚΑΙ PREMIUM AYTOKINHTA Οι παγκόσμιες πολιτικές και οικονομικές τάσεις μπορούν να επηρεάσουν την ανάπτυξη των οχημάτων. ΓΡΑΦΗΜΑ 1: Ο ΤΟΜΕΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Τμηματοποίηση της αγοράς αυτοκινήτου ανά εύρος κόστους οχημάτων 2-3% 97-98% ~1 20 140 1.375 73.500 +14 +9 +10 +8 +1 Μονάδες που πωλήθηκαν το 2021, σε χιλιάδες CAGR 2021-31, % Πολυτελή Μη πολυτελή Πηγή: Συνεντεύξεις ειδικών. IHS Markit, McKinsey Center for Future Mobility, ανάλυσηMcKinsey >$500.000 $300.000-$500.000 $150.000-$299.000 $80.000-$149.000 <$80.000 Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη που προσφέρουν τα πολυτελή αυτοκίνητα και η ελκυστική τους εμφάνιση, ενθαρρύνει τη ζήτηση 18 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=