Ο ΤΟΜΈΑΣ της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται ενώπιον αλλαγών που δεν έχουν παρατηρηθεί από τότε που κυκλοφόρησε το Model T Ford στις αρχές του 1900, καθώς νέοι κανονισμοί, τεχνολογίες και επιλογές καταναλωτών μετασχηματίζουν τα προϊόντα και τα επιχειρηματικά τους πρότυπα. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και οι νεοφυείς επιχειρήσεις ξοδεύουν περισσότερα προς ικανοποίηση αυτών των τάσεων: από το 2010, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν διοχετεύσει 280 δισ. δολάρια σε καινοτόμους λύσεις συστημάτων και λογισμικού αυτοκινήτων. Σχεδόν το ήμισυ αυτής της επένδυσης, περίπου 115 με 120 δισ. δολάρια, έχει διατεθεί στα ηλεκτρικά οχήματα (EV). Οι κεφαλαιαγορές επιβράβευσαν αυτήν την εισροή χρημάτων. Με 79% σταθμισμένες μέσες συνολικές αποδόσεις μετόχων (TSR) από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2022, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και οι προμηθευτές εξαρτημάτων ξεπέρασαν τις εταιρείες πολλών άλλων ακμαζόντων τομέων, συμπεριλαμβανομένων αυτών της υψηλής τεχνολογίας και των χημικών. Τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακά για τις σχετικά νέες εταιρείες, όπως η NIO, η Tesla και άλλες start-up ηλεκτρικών οχημάτων, των οποίων η μέση σταθμισμένη συνολική απόδοση της τάξης του 278% ήταν στην κορυφή της λίστας. Ο κλάδος οφείλει εν πολλοίς την ανάπτυξή του στις πωλήσεις παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Αλλά, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων προβλέπεται να αυξηθούν μόνο κατά 2% ετησίως έως το 2025 και ενδέχεται ακόμα και να μειωθούν στο υπόλοιπο της δεκαετίας. Ωστόσο, το TSR (συνολικές αποδόσεις των μετόχων) του κλάδου παραμένει υψηλό λόγω της αισιοδοξίας για αύξηση των εσόδων από άλλες πηγές, συμπεριλαμβανομένων όσων σχετίζονται με νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες. Τα EV, τα οποία αντιπροσωπεύουν προς το παρόν μικρό ποσοστό των οχημάτων που πωλούνται, βρίσκονται σε σημείο καμπής και ενθουσιάζουν τις κεφαλαιαγορές. Oι πωλήσεις και η διείσδυση ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων επιταχύνονται στις μεγάλες αγορές. Η McKinsey προβλέπει η παγκόσμια ζήτηση EV να εξαπλασιαστεί από το 2021 έως το 2030 και οι ετήσιες πωλήσεις να ανέλθουν από τα 6,5 εκατομμύρια στα σχεδόν 40 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, αυτές οι αισιόδοξες προβλέψεις συνοδεύονται και από κάποιες σοβαρές επιφυλάξεις. Ενώ η ζήτηση είναι σαφής, το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα τρία βασικά εμπόδια, για να μπορέσουν να αυξηθούν η παραγωγή και οι πωλήσεις EV: u δυσκολίες προμήθειας επαρκών πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένων των λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες u ανεπάρκεια αριθμού μεγάλων εργοστασίων παραγωγής μπαταριών, καθώς και χαμηλή παραγωγικότητα των υπαρχουσών εγκαταστάσεων Μπορεί να αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα; ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Μια ανάλυση της MCKINSEY των RUSSELL HENSLEY, KEVIN LACZKOWSKI, TIMO MÖLLER και DENNIS SCHWEDHELM Η ταχέως αυξανόμενη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να μετασχηματίσει το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας και να προωθήσει ακόμα μεγαλύτερες καινοτομίες. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται προσοχή. 10 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=