Fleet Business #9

εξόρυξης λιθίου. Οι Ασιάτες κατασκευαστές μπαταριών έχουν ήδη διαπραγματευτεί μακροπρόθεσμες συμβάσεις προμήθειας, εξασφαλίζοντας μεγάλες ποσότητες μελλοντικής παραγωγής. Εξαγοράζουν επίσης μερίδια εταιρειών εξόρυξης. Αυτό περιορίζει την ποσότητα λιθίου ελεύθερης διάθεσης στην αγορά. u ΜΑΓΓΆΝΙΟ w Περίπου 90% του μαγγανίου χρησιμοποιείται στη χαλυβουργία. w Μόνον 0,2% χρησιμοποιείται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου. w Αυτό θα αυξηθεί περίπου στο 1% μόνον. u ΝΙΚΈΛΙΟ w Το 2019, η παγκόσμια ζήτηση νικελίου για παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου ήταν περίπου 150.000 τόνοι. Λιγότερο από το 5% του όγκου της παγκόσμιας αγοράς. w Έως το 2025, η ζήτησή του για την παραγωγή EV μπορεί να αυξηθεί στους 500.000 τόνους ετησίως, ή περίπου στο 15% της παγκόσμιας αγοράς. Το θειικό νικέλιο χρησιμοποιείται για αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας των μπαταριών ιόντων λιθίου, που σημαίνει πως η ζήτησή του θα αυξηθεί ταχύτερα από τη ζήτηση μπαταριών EV. Το πρωτογενές νικέλιο εξορύσσεται κυρίως στην Ινδονησία, η οποία το 2020 επέβαλε απαγόρευση εξαγωγών, για να εξασφαλίσει την εγχώρια επεξεργασία. Αποτελεί πλέον τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό νικελίου κατηγορίας II στον κόσμο (<99% καθαρότητα), μετά την Κίνα. Βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ενίσχυσης της παραγωγής νικελίου κατηγορίας Ι στην Ινδονησία, για παραγωγή θειικού νικελίου. Η Ρωσία αποτελεί επίσης σημαντική πηγή νικελίου. Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή της στην Ουκρανία προκάλεσαν άνοδο των τιμών νικελίου. Η μείωση της εξάρτησης των κατασκευαστών EV από μονοπωλιακούς παραγωγούς ή/και μεταποιητές των πέντε βασικών ορυκτών, θα απαιτήσει συντονισμένη δράση των ενδιαφερομένων μερών, συμπεριλαμβανομένων και των κατασκευαστών, αλλά και των κυβερνήσεων, της βιομηχανικής και της επιστημονικής κοινότητας. Ωστόσο, η ανακύκλωση είναι ακόμα υποτιμημένη ως πηγή βοήθειας. Οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες EV μπορούν να χρησιμεύσουν για ανάκτηση ορυκτών, τα οποία θα επαναχρησιμοποιηθούν. Η διαδικασία είναι πολύπλοκη - πολύ περισσότερο από αυτές που εφαρμόζονται στις μπαταρίες κινητών τηλεφώνων - αλλά καθώς ο όγκος τους θα αυξάνεται, η διαδικασία θα καθίσταται πιο συμφέρουσα. Μερικά παραδείγματα: uΈνα γερμανο-σουηδικό ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Άαχεν στοχεύει στην ανάπτυξη μονάδας ετήσιας δυνατότητας ανακ ύ κ λ ω σ η ς 25.000 τόνων μπαταριών. Η ανακύκλωση στις εγκαταστάσεις της θα επιτυγχάνεται σχεδόν χωρίς απόβλητα. uΗ φινλανδική εταιρεία Fortum έχει ήδη αναπτύξει διαδικασία ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου EV. uΗ πολυεθνική εξορυκτική Umicore, με έδρα το Βέλγιο, έχει αναπτύξει μεταλλουργική διαδικασία εμπορικής ανακύκλωσης μπαταριών EV. Το πρώτο της εργοστάσιο έχει δυνατότητα επεξεργασίας 7.000 τόνων μπαταριών ετησίως, που αντιστοιχεί σε περίπου 35.000 μπαταρίες EV. uΤο 2021, η Volkswagen ξεκίνησε πιλοτική μονάδα ανακύκλωσης μπαταριών EV, η οποία θα ανακτά το 100% του λιθίου, του νικελίου, του μαγγανίου και του κοβαλτίου και το 90% του αλουμινίου, του χαλκού και του πλαστικού. Μπορεί να ανακυκλώσει έως και 3.600 μπαταρίες ετησίως ή περίπου 1.500 τόνους μπαταριών. Οι εγκαταστάσεις μπορούν να επεκταθούν όταν θα υπάρξουν περισσότερες χρησιμοποιημένες μπαταρίες EV. Άλλοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes-Benz, εξετάζουν το ενδεχόμενο παρόμοιων δραστηριοτήτων. Οι ηλεκτροκίνητοι στόλοι θα εξαρτώνται εξίσου από μπαταρίες και υλικά μπαταριών από την Κίνα, όσο οι ορυκτών καυσίμων από το πετρέλαιο κρατών όπως η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία; Τα ενδιαφερόμενα μέρη της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης επενδύουν εντατικά, τόσο στην εξόρυξη όσο και στην επεξεργασία ορυκτών για μπαταρίες EV. (Και σε εργοστάσια μπαταριών, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Ο χρόνος θα δείξει αν αυτές οι προσπάθειες επαρκούν. Ανακύκλωση μπαταριών Το θειικό νικέλιο χρησιμοποιείται για αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας των μπαταριών ιόντων λιθίου, που σημαίνει πως η ζήτησή του θα αυξηθεί ταχύτερα από τη ζήτηση μπαταριών EV 71 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=