Fleet Business #9

Ορισμένοι κατασκευαστές δεν διακινδυνεύουν. Αντί να βασίζονται σε τρίτους προμηθευτές, όπως έκαναν παραδοσιακά για τις πρώτες ύλες, εταιρείες όπως η Tesla, αλλά και οι GM, VW και BMW αρχίζουν να αγοράζουν τα ορυκτά που χρειάζονται απευθείας από τα ορυχεία. Μερικές φορές κάνουν επενδύσεις στα ορυχεία αυτά, για να εξασφαλίσουν αύξηση της παραγωγής. Αυτό ίσως καταδείξει πως όντως η ενέργεια είναι θέμα πολιτικής: οι κατασκευαστές -με καλές δημόσιες σχέσεις- που ενεργοποιούνται στην εξόρυξη ορυκτών, θα καταστούν υπεύθυνοι για τις συνθήκες εργασίας στα ορυχεία αυτά, τα οποία συχνά μαστίζονται από προβλήματα, όπως παιδική και καταναγκαστική εργασία, για να μη αναφέρουμε και θέματα ασφάλειας και ρύπανσης περιβάλλοντος. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε, με άλλα λόγια, να αποτελεί θετική εξέλιξη για τους εργαζόμενους στα ορυχεία. Διαφορετικά, θα μπορούσε να πλήξει τη δημόσια εικόνα των κατασκευαστών που δεν θα ανταποκριθούν σε αυτήν την πρόκληση. ΠΡΟΣΦΟΡΆ ΚΑΙ ΖΉΤΗΣΗ Η σχετική αξία των πέντε βασικών ορυκτών παραγωγής μπαταριών EV αλλάζει, αναλόγως της προσφοράς και της ζήτησης. Για παράδειγμα, για κάθε κιλό μπαταρίας EV απαιτούνται περίπου 72 γρ. λιθίου. Αυτό δεν πρόκειται να μειωθεί σύντομα, όπως επισημαίνει το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI). Ωστόσο, η ζήτηση κοβαλτίου, το Η Ευρώπη έχει πλέον πάρει την απόφαση να απογαλακτιστεί από τη ρωσική ενέργεια, επομένως είναι πιθανή η επιτάχυνση της μετάβασης σε βιώσιμες πηγές ενέργειας οποίο, επί του παρόντος, αποτελεί 200 γρ. ανά κιλό μπαταρίας, μπορεί να μειωθεί στα περίπου 60 γρ./κιλό. Συνοψίζοντας τις προβλέψεις για τα τρία κύρια ορυκτά, το ISI εκτιμά πως η ζήτηση παραγωγής μπαταριών EV έως το 2030 θα απαιτήσει ποσότητες μεταξύ 250.000 και 450.000 τόνων λιθίου, 250.000 και 420.000 τόνων κοβαλτίου και 1,3 και 2,4 εκατομμυρίων τόνων νικελίου. Ενώ υπάρχουν επαρκή αποθέματα στον πλανήτη, η εξόρυξη και η επεξεργασία μπορεί να μη συμβαδίσουν με την αύξηση της ζήτησης. Αυτό θα δημιουργούσε προσωρινή συμφόρηση προμηθειών. Σύμφωνα με τη DERA, την Υπηρεσία Ορυκτών Πόρων της Γερμανίας, η κατάσταση όσον αφορά στα πέντε κρισιμότερα ορυκτά είναι η ακόλουθη: 69 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=