φορείων που ταξινομήθηκαν το 2021 διαθέτουν εναλλακτικούς κινητήρες (53% το 2020 και 39% το 2019). Εξετάζοντας τα στοιχεία των κατασκευαστών, παρατηρείται άνοιγμα της αγοράς, με περισσότερες εταιρείες. Το 2020 η μισή αγορά μοιραζόταν μεταξύ τριών κατασκευαστών: οι BYD, Solaris και Volvo Buses κατείχαν αντίστοιχα 20%, 20% και 10% των μεριδίων αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων. Το 2021 πέντε κατασκευαστές κατείχαν το 50% του μεριδίου αγοράς. Η μισή αγορά κυριαρχείται από τις Solaris, BYD – ADL, Mercedes, Yutong (άλλη μια περυσινή έκπληξη!) και Iveco Bus – Heuliez. Ο ηγέτης της αγοράς κατέχει το 12%, ενώ το 2020 κατείχε 20%. ΟΙ MERCEDES, IVECO ΚΑΙ IRIZAR ΑΥΞΆΝΟΥΝ ΤΑ ΜΕΡΊΔΙΆ ΤΟΥΣ Η Solaris διατηρεί ηγετική θέση με ίδιο αριθμό ταξινομήσεων με το 2020, περίπου 400. Η ADL – BYD αυξάνει εντυπωσιακά από 190 στα 375 (με την BYD να παραμένει κολλημένη στα 257 μετά από ένα εξαιρετικό 2020). Δεν μπορούμε να μη αναφέρουμε το (εύκολα προβλέψιμο) άλμα της Mercedes, που παρέδωσε 99 λεωφορεία το 2020 και έφτασε στα 333 το 2021 (+ 236%). Επίσης, η Yutong σημείωσε εξαιρετική χρονιά, διπλασιάζοντας σχεδόν τις 164 ταξινομήσεις του 2020. Η τελευταία «κερδισμένη» του 2021 είναι η Iveco Bus – Heuliez Bus, με 274 παραδόσεις (+140%). Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία, όσον αφορά στις παραδοθείσες μονάδες, είναι η Irizar e-mobility: οι ταξινομήσεις της αυξήθηκαν κατά +737% το 2021 έναντι του 2020 (από 24 σε 201). Επίσης η MAN αυξάνει το μερίδιό της με 134 ταξινομήσεις, +436% έναντι του 2020. Η Ebusco υστερεί, παρά τη μεγάλη δημοσιότητα λόγω εισαγωγής στο χρηματιστήριο και της παράδοσης των πρώτων μοντέλων 3.0, χάνοντας μια μονάδα στο μερίδιο αγοράς (5% το 2020, 4% το 2021), αυξάνοντας παράλληλα ελαφρά τους όγκους της. Σημαντικές νέες παραγγελίες όπως αυτή του Βερολίνου και του στόλου οχημάτων που εγκαινιάζεται την άνοιξη σε περιοχές του Schiphol, ίσως συμβάλουν σε αύξηση των αριθμών το 2022. Η VDL επίσης υπολείπεται (όπως το 2020), η οποία ήταν ηγέτης αγοράς στην κατηγορία έως το 2019. ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ CNG ΚΕΡΔΊΖΟΥΝ ΜΕΡΊΔΙΟ ΣΤΟΝ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΌ ΤΟΜΈΑ Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αποτέλεσαν το 10% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών λεωφορείων έφτασαν συνολικά τα 2.926 νέα λεωφορεία. Η Γερμανία αντιπροσώπευσε σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υβριδικών, με 1.405 μονάδες. Εξετάζοντας τα λεωφορεία εναλλακτικής κίνησης, πέραν των ηλεκτρικών μπαταρίας, παρατηρούμε πως τα υβριδικά λεωφορεία σημείωσαν ελαφρά αύξηση (3.285 μονάδες, +12% έναντι του 2020). Τάση στην οποία πρωτοστατεί η ήπια υβριδική κατηγορία, που κερδίζει έδαφος σε αρκετές αγορές. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων CNG, από την άλλη, επιβραδύνθηκαν μετά από δύο χρόνια έντονης αύξησης. Το αξιοσημείωτο, πάντως, είναι πως «το μερίδιο CNG στον υπεραστικό τομέα αυξάνεται ραγδαία», όπως επισημαίνει η εταιρεία συμβούλων: από τις συνολικές ταξινομήσεις CNG, 864 αφορούσαν σε οχήματα κατηγορίας II και κατηγορίας III (539 το 2020). Εξετάζοντας τα λεωφορεία εναλλακτικής κίνησης, πέραν των ηλεκτρικών μπαταρίας, παρατηρούμε πως τα υβριδικά λεωφορεία σημείωσαν ελαφρά αύξηση 66 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=