Fleet Business #9

Vehicle International, η AutoX προσφέρει πλέον υπηρεσίες μεταφοράς άνευ οδηγού στο Shenzhen της Κίνας, αφού έλαβε την πρώτη άδεια λειτουργίας άνευ οδηγού σε δημόσιους δρόμους της χώρας. Το CNBC αναφέρει ότι η Baidu έλαβε άδεια παροχής υπηρεσιών robotaxi στο Πεκίνο στα τέλη του 2021. Η Cruise ανέπτυξε προσφάτως τα πρώτα της εμπορικά δρομολόγια. Η Apple ανακοίνωσε προσφάτως πως σκοπεύει να λανσάρει αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα έως το 2025, επιταχύνοντας την υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών. Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές βλέπουν θετικά την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων και η Volkswagen σκοπεύει να λανσάρει αυτόνομο ηλεκτρικό βαν το 2025, ενώ η Volvo προβλέπει 1 εκατομμύριο πωλήσεις οχημάτων Επιπέδου 4 έως το 2025. Το 2019-2020, πολλές σημαντικές εταιρείες αύξησαν τις χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση διαδρομές τους, υποστηρίζοντας περαιτέρω την τεχνολογική ετοιμότητα της αυτόνομης οδήγησης (βλ. Σχήμα 3) . Η Waymo και η Cruise διήνυσαν αμφότερες κατά μέσο όρο 40.000 χιλιόμετρα. Η συνεχής ανάπτυξη της αγοράς αισθητήρων αυτόνομης οδήγησης προβλέπεται να προωθήσει περαιτέρω την τεχνολογική πρόοδο και να αυξηθεί, από περίπου 13 δισ. δολάρια ΗΠΑ, σε πάνω από 40 δισ. δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με την έρευνα της ADL. Η ανάπτυξη της αγοράς θα εξαρτηθεί σε σημαντικό βαθμό από όσες εταιρείες εκμεταλλευτούν καλύτερα τα δεδομένα που δημιουργούνται. Λόγω αυτού, ιδρύθηκαν πολλές πρωτοπόρες εταιρείες αυτόνομων οχημάτων, οι οποίες ανήκουν ή συνεργάζονται με τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες (π.χ. η Waymo της Alphabet, η Cruise με τη Microsoft και η Zoox της Amazon). ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Επί του παρόντος, οι υπολογιστές οχημάτων είναι πολύ ακριβοί για εμπορική παραγωγή μεγάλης κλίμακας και καταναλώνουν πολλή ενέργεια, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την αυτονομία των αυτοκινήτων μπαταρίας. Πρέπει να καταστούν πιο αποτελεσματικοί και αποδοτικοί για να μειωθεί το κόστος και η κατανάλωση ενέργειας για να υπάρξει βιώσιμη μαζική παραγωγή αυτόνομων οχημάτων μεγάλης αυτονομίας. Για να γίνει αυτό θα χρειαστούν μεγάλες επενδύσεις. Η αύξηση χρηματοδότησης των εταιρειών EV και AD, παρέχει καλές μελλοντικές δυνατότητες κλιμάκωσης της παραγωγής. Η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να επιφέρει ταχύτερη και ευρύτερη υιοθέτηση από τους πελάτες εάν: u Αλλάξει η γενική αντίληψη και τα αυτόνομα οχήματα θεωρηθούν ασφαλή για πεζούς και επιβάτες. u Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης αποδειχθεί αξιόπιστη σε μικτά περιβάλλοντα, σύμφωνα με τους εθνικούς κανονισμούς. u Το κόστος της μειωθεί σε λογικά επίπεδα (μέσω εμπορικών εφαρμογών όπως τα robotaxi ή τα φορτηγά). ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Οι βασικοί παράγοντες ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης είναι πρωτίστως η αυξημένη εστίαση στη βιωσιμότητα και την απανθρακοποίηση, βάσει κανονισμών και ωριμότητας ηλεκτρικών οχημάτων. ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ Πέρυσι στην Ευρώπη, υπήρχαν σχεδόν 200 ζώνες χαμηλών εκπομπών και πολλές ευρωπαϊκές πόλεις περιόρισαν σε κάποιο βαθμό τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών έχουν ήδη σημειώσει σημαντική επιτυχία, με πρώτη εφαρμογή στο Λονδίνο το 2017, όπου οι εκπομπές μειώθηκαν κατά 44%. Τον Οκτώβριο του 2021, η ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών του Λονδίνου διευρύνθηκε κατά 18 φορές και καλύπτει πλέον 3,8 εκατομμύρια ανθρώπους, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και μειώνοντας τον κίνδυνο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Υπάρχουν πιέσεις και κίνητρα για τους κατασκευαστές και για τους τελικούς καταναλωτές. Οι κατασκευαστές πιέζονται να μειώσουν τις εκπομπές στόλου για να αποφύγουν σοβαρές κυρώσεις, λόγω θέσπισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή φόρου υπέρβασης εκπομπών 95 ευρώ ανά γρ/χλμ CO2. Και οι τελικοί καταναλωτές μπορούν να λάβουν επιδοτήσεις ή μειώσεις φόρου αγοράζοντας ηλεκτρικό όχημα. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν στόχους μηδενικών εκπομπών εάν τροφοδοτούνται από καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια. Αυτό ενισχύει τους στόχους και την αλλαγή νομοθεσίας που θα απαγορεύσει τους νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 στην ΕΕ. Το Horizon Europe, το βασικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΕΕ, προβλέπει 15,1 δισ. ευρώ για το κλίμα, την ενέργεια και την κινητικότητα, για την ανάπτυξη μελλοντικών λύσεων κινητικότητας προς επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ. ΣΧΗΜΑ 2: ΤΡΕΙΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ Πηγή: Arthur D. Little Figure 1. The mass - market adoption s - curve Figure 2. Three determinants for mass - market adoption ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Η μείωση κόστους, η αυξημένη αυτονομία μπαταριών και η μείωση του χρόνου φόρτισης ευνοούν τη χρήση και ανάπτυξη των ηλεκτρικών robotaxi 61 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=