Fleet Business #9

γηση" για να θέσουμε νομικό όριο. Από τη στιγμή που ένα όχημα έχει εγκριθεί να διαθέτει σύστημα ADS "αυτοοδηγούμενο" και αυτό ενεργοποιείται, το άτομο στη θέση οδήγησης δεν ευθύνεται πλέον για τον χειρισμό του», αναφέρει η έκθεση. Ωστόσο, «θα αποτελεί παράβαση ο χαρακτηρισμός ενός συστήματος ως "αυτοοδηγούμενου", εάν δεν έχει εγκριθεί». ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΟΔΗΓΏΝ Αντιπροσωπεύοντας τον τομέα στόλου, η BVRLA αναφέρει πως κάποιος τύπος εκπαίδευσης θα απαιτηθεί για την υιοθέτηση αυτόνομων οχημάτων, ώστε οι αυτοκινητιστές να κατανοήσουν πλήρως τις ευθύνες τους ως χρήστες. Και εάν χρειαστεί να ανακτήσει ο οδηγός τον έλεγχο, πρέπει να δίδονται ηχητικές, οπτικές και δονητικές ειδοποιήσεις στον οδηγό και επαρκής χρόνος – τουλάχιστον 10 δευτερολέπτων. Ως εκ τούτου, η έκθεση προτείνει επίσης ιδιαίτερη προσοχή στην περίπτωση που επιτρέπεται στους οδηγούς να κοιμούνται ή να χρησιμοποιούν οθόνες όταν το όχημά τους λειτουργεί σε αυτόνομη οδήγηση, εφόσον και οι δύο δραστηριότητες μπορεί να χρειάζονται πάνω από 10 δευτερόλεπτα για ανάκτηση του ελέγχου. ΠΌΣΟ ΑΣΦΑΛΉ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΤΑ AV; Η έκθεση εξετάζει επίσης το νομικά περίπλοκο θέμα της απαραίτητης ασφάλειας ενός αυτόνομου οχήματος για εξασφάλιση εγκρίσεως – θα πρέπει να είναι τόσο ασφαλές, όσο ένας σωστός, προσεκτικός οδηγός ή απλώς όσο ένας μέσος οδηγός; – αν και δεν καταλήγει σε κάποιο συμπέρασμα, αναφέροντας πως οποιαδήποτε απόφαση θα είναι συνδυασμός τεχνικής και πολιτικής. Οι σύμβουλοι διατείνονται πως ο κόσμος θα έχει πολύ μεγαλύτερες προσδοκίες από τα αυτόνομα οχήματα από ό,τι από τα συμβατικά οχήματα και τους οδηγούς. «Τελικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τη διαφορά μεταξύ της απόδοσης ενός AV και ενός ανθρώπου», σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων Five AI. Ωστόσο, προσθέτει πως εάν τεθεί εξ αρχής πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας, θα υπάρξει ανυπέρβλητο εμπόδιο στην εφαρμογή της τεχνολογίας και καθυστέρηση στην υιοθέτησή της. Η Mobileye ανέφερε πως το κατάλληλο όριο ασφαλείας της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης θα ήταν η βελτίωση έναντι των στατιστικών ατυχημάτων με ανθρώπους οδηγούς. «Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο μέσος όρος των οδηγών που εμπλέκονται σε ατύχημα είναι ένα συμβάν ανά 50.000 ώρες οδήγησης. Η Mobileye πιστεύει πως ένας καλός και ρεαλιστικός στόχος για ένα AV είναι η επίτευξη καλύτερου μέσου όρου από έναν οδηγό». Η έκθεση προτείνει επίσης ιδιαίτερη προσοχή στην περίπτωση που επιτρέπεται στους οδηγούς να κοιμούνται ή να χρησιμοποιούν οθόνες όταν το όχημά τους λειτουργεί σε αυτόνομη οδήγηση 57 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=