ΠΡΌΣΦΑΤΗ έρευνα της εταιρείας McKinsey δείχνει πως περίπου 70% των χρηστών κινητικότητας αποδέχονται τη χρήση ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, ηλεκτρικών σκούτερ και άλλων μορφών μικροκινητικότητας στις μετακινήσεις τους από και προς την εργασία, αν και αυτή η αποδοχή ποικίλλει ανά χώρα – μεγαλύτερη σε χώρες με μακρά παράδοση μικροκινητικότητας (π.χ. Ιταλία και Κίνα), μικρότερη στις άλλες (π.χ. ΗΠΑ). (γράφημα) ΑΥΞΑΝΌΜΕΝΑ ΘΈΜΑΤΑ Αυτό συνδέεται με την πρόθεση των υπευθύνων στόλων και κινητικότητας να εξετάσουν το ευρύτερο δυνατό φάσμα λύσεων για την κάλυψη των αναγκών κινητικότητας των εργαζομένων τους. Ωστόσο, η μικροκινητικότητα είναι ακόμα στα σπάργανα και αντιμετωπίζει κάποια θέματα. Και όχι μόνο όσον αφορά στη γενική λειτουργικότητα ή την εταιρική εφαρμογή, αλλά και στο σημαντικό θέμα της ασφάλειας. Στα τέλη του περασμένου έτους, έκθεση της Επιτροπής Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων των ΗΠΑ (CPSC) ανέφερε πως οι τραυματισμοί από ηλεκτρικά σκούτερ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν από 7.700 το 2017 σε 25.400 το 2020. Κάποια στοιχεία υποδηλώνουν πως υπήρξαν τουλάχιστον 71 θάνατοι από μικροκινητικότητα την ίδια περίοδο. ΠΟΛΛΟΊ ΕΝΔΙΑΦΕΡΌΜΕΝΟΙ Με τέτοια αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών σκούτερ και άλλων τρόπων μικροκινητικότητας, η Ευρώπη σίγουρα βιώνει αύξηση τραυματισμών. Πώς μπορούν οι εταιρείες να διασφαλίσουν πως η μικροκινητικότητα που επιθυμούν να προσφέρουν στους εργαζομένους τους είναι όσο το δυνατόν ασφαλέστερη; Μπορούν να κάνουν κάποια πράγματα, αλλά δεν εξαρτώνται όλα από αυτές. Όπως φαίνεται σε αυτές τις 10 συστάσεις ασφαλούς μικροκινητικότητα, που διατυπώθηκαν στο Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών (International Transport Forum), εξαρτάται από τις προσπάθειες όλων των ενδιαφερομένων, όχι μόνο εταιρειών, αλλά και εθνικών και τοπικών αρχών, κατασκευαστών, παρόχων και χρηστών. 1Προστατευμένος χώρος Διάθεση προστατευμένου χώρου για μικροκινητικότητα, μέσω ήπιας κυκλοφορίας ή ειδικών λωρίδων. Τα μικροοχήματα πρέπει να απαγορεύονται στα πεζοδρόμια ή να υποχρεώνονται σε χαμηλά όρια ταχύτητας. 2Εστίαση σε μηχανοκίνητα οχήματα Τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι διασκεδαστικά, αλλά είναι και μηχανοκίνητα, θέτοντας σε κίνδυνο τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Γι΄αυτό εξασφαλείστε τα όρια ταχύτητας των ηλεκτρικών σκούτερ να είναι 30 χλμ/ώρα ή λιγότερο. 3Κανόνες όπως των ποδηλάτων Για να αποφευχθούν οι υπερβολικοί κανονισμοί, τα μικροοχήματα χαμηλής ταχύτητας, όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα πρέπει να 10 συστάσεις για να γίνει ασφαλέστερη Περίπου το 70% των χρηστών κινητικότητας αποδέχονται τη χρήση ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, ηλεκτρικών σκούτερ και άλλων μορφών μικροκινητικότητας στις μετακινήσεις τους από και προς την εργασία ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Η μικροκινητικότητα ήλθε για να μείνει και θα περιλαμβάνεται όλο και περισσότερο στις εταιρικές πολιτικές κινητικότητας. Όμως, πόσο ασφαλής είναι και πώς μπορούν οι υπεύθυνοι στόλων και κινητικότητας να την καταστήσουν ασφαλέστερη; Ακολουθούν 10 συστάσεις. 48 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=