Fleet Business #9

CARGE Πέτρος Μπένος και Λευτέρης Καραμπατσάκης, Ιδρυτές Για δημόσια χρήση, η Carge ενοποιεί όλα τα δίκτυα φορέων υποδομών φόρτισης σε ένα χάρτη, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να φορτίσουν και να πληρώσουν οπουδήποτε στην Ευρώπη με μία μόνο εφαρμογή - χωρίς συνδρομές ή κρυφές χρεώσεις. Επιπλέον, έχοντας αναπτύξει έξυπνους αλγόριθμους πρόγνωσης βέλτιστων διαδρομών, ο οδηγός μπορεί να οργανώσει από το μηδέν το ταξίδι του και να γνωρίζει εκ των προτέρων πού και πότε θα κάνει στάση για φόρτιση, πόση ώρα θα διαρκέσει και πόσα χρήματα θα κοστίσει η κάθε συνεδρία, και τέλος, με ποια ταχύτητα χρειάζεται να κινείται το όχημα βάσει πίεσης ελαστικών, καιρικών συνθηκών που ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο, αριθμό επιβατών που αυξάνουν το βάρος του αυτοκινήτου και πάρα πολλές ακόμη χρήσιμες πληροφορίες. Για τις επιχειρήσεις, η Carge έχει αναπτύξει μια σύγχρονη πλατφόρμα παρακολούθησης φορτίσεων και υγείας μπαταριών ενός στόλου ηλεκτρικών οχημάτων, βοηθώντας τις εταιρείες να λαμβάνουν σημαντικές αποφάσεις για τα μοντέλα αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν και να μπορούν να μεταφράσουν τη συχνότητα επαναφόρτισης (χρόνος/ ενέργεια) σε κόστος. Για οικιακή χρήση, η Carge συνδέεται απευθείας με τους οικιακούς φορτιστές ανοιχτού πρωτοκόλλου, προσφέροντας στους οδηγούς στατιστικά στοιχεία και επιλογές έξυπνης φόρτισης για την αποφυγή των σημείων αιχμής σε ώρες όπου η ζήτηση ρεύματος είναι μεγάλη. Και μια άποψη από την EVziiin Γεώργιος Δασκαλέλος, Διευθυντής Marketing & Επικοινωνίας Η EVziiin© αποτελεί έναν State-Of-The-Art τεχνολογικό βραχίονα που φιλοδοξεί να συνθέσει το σύστημα ηλεκτροκίνησης της Ελλάδας σε ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα λύσεων νέας γενιάς. Που θα ξεκινάει από την εύκολη και ασφαλή φόρτιση των οχημάτων και θα καταλήγει στη διασύνδεση, στην τιμολόγηση και στην απομακρυσμένη IoT διαχείριση των σταθμών φόρτισης, με σκοπό την παροχή προστιθέμενης αξίας των επιχειρήσεων που αξιοποιούν «έξυπνα» τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης. Η εφαρμογή της EVziiin©, είναι διαθέσιμη σε: Google | Android Google Play και Apple | IOS App Store. «Κατά γενική ομολογία, ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης δεν αποτελεί απλάώς ένα megatrend σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά ουσιαστική εργαλειοθήκη για τη βελτιστοποίηση της αστικής κινητικότητας, αλλά και του βιώσιμου περιβάλλοντος για τον οικότοπό μας. Υπάρχουν όμως ακόμη δυσκολίες για να δούμε και στην πράξη την εμπλουτισμένη εφαρμογή αυτής και δεν αναφέρομαι στο εύρος της διαθεσιμότητας σημείων φόρτισης. Διότι πλέον η χώρα μας, τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα, αναλογικά και με το πλήθος των ηλεκτρικών οχημάτων, διαθέτει και θα διαθέτει ακόμη περισσότερο στο άμεσο μέλλον, έναν πολύ σημαντικό αριθμό σημείων φόρτισης Η/Ο. Κατά την άποψή μου το πρόβλημα εστιάζεται σε τρία, συν ένα έτερα ζητήματα. Το πρώτο ζήτημα αφορά καθαρά στην τεχνολογία των οχημάτων και στην εξέλιξη των μπαταριών, που έχουν ακόμη «δρόμο» να διανύσουν προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες των φορτιστών. Το δεύτερο ζήτημα αφορά στις γραφειοκρατικές διελκυστίνδες, σε επίπεδο εγκαταστάσεων, όπου παρατηρούνται πολύ σοβαρές καθυστερήσεις σε επίπεδο αδειοδότησης, αλλά και σε επίπεδο απλουστευμένων -απαιτούμενων- διαδικασιών, που θα βοηθήσουν θα οριστεί με σαφή, πρακτικό τρόπο η λειτουργία του οικοσυστήματος δήλωσης στατικών, δυναμικών και απολογιστικών δεδομένων. Τρίτο ζήτημα αποτελεί η έλλειψη οδηγικής παιδείας, όπου συνεχώς εκτιθέμεθα σε εικόνες παρκαρισμένων αυτοκινήτων παλαιότερης θερμικής τεχνολογίας σε θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών υπερσύγχρονων αυτοκινήτων-. Και για το τέλος υπάρχει ακόμα ένα ζήτημα… Μα φυσικά το αυτονόητο, η ενεργειακή κρίση, αφού εκ των πραγμάτων αναφερόμαστε σε έναν κλάδο που η επίδραση των ενεργειακών ζητημάτων είναι πολύ ουσιαστική και ακουμπάει σε πολλούς τομείς. Και πιο συγκεκριμένα σε επίπεδο κόστους παραγωγής εξοπλισμού, σε επίπεδο Οδηγιών και Κανονισμών της Ε.Ε., σε επίπεδο επιβάρυνσης του λογαριασμού ρεύματος των ιδιοκτητών των σημείων φόρτισης (ενδεικτικά: ένα καφέ, ένα εστιατόριο, κ.ά.) και φυσικά σε επίπεδο χρεώσεων kWh φόρτισης για τους οδηγούς, κάτι που θα οδηγήσει στην επέκταση των χρονικών ορίων απόσβεσης της επένδυσής τους για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος». «Κανείς πάντως δεν αμφισβητεί πως όλοι οι αρμόδιοι φορείς, είτε σε επίπεδο κρατικού μηχανισμού, είτε σε επίπεδο Ε.Ε., είτε σε επίπεδο στελεχιακού δυναμικού των επιχειρήσεων του κλάδου, είτε σε επίπεδο Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, έχουν αναπτύξει μία πολύ σπουδαία δυναμική, για την ουσιαστική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Ίσως όμως να πρέπει να γίνει λίγο πιο εύληπτα -όχι πρόχειρα- διατυπωμένη σε μαζικό επίπεδο προς το ευρύ καταναλωτικό κοινό». Από αριστερά οι συνιδρυτές της Carge, Πέτρος Μπένος & Λευτέρης Καραμπατσάκης. Πλατφόρμες παρακολούθησης και πληρωμής φόρτισης uuu 40 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=