Fleet Business #9

Η εκτενής υποδομή φόρτισης είναι πολύπλοκη, γιατί οι κατασκευαστές πρέπει να προβούν σε συνεργασίες με παρόχους τεχνολογίας, εταιρείες διαχείρισης, επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και εταιρείες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο καταμερισμός του κόστους επένδυσης είναι επιπλέον όφελος αυτών των συνεργασιών. Για παράδειγμα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ένας φορτιστής 350 kW κοστίζει περίπου 130.000 ευρώ. Οι νέες προκλήσεις ανάπτυξης υποδομών φόρτισης: u Η μεγάλη ζήτηση ταχυφορτιστών μπορεί να προκαλέσει συμφόρηση. u Οι υποδομές χρειάζονται χώρους και άδειες. Αμφότερα μπορεί να αποδειχθούν πολύπλοκα. u Απαιτούνται νέοι τεχνικοί, καθώς οι κατασκευαστές δεν διαθέτουν επαρκές ανθρώπινο δυναμικό εξοικειωμένο με την ηλεκτρική φόρτιση. u Πρέπει να υπάρξουν νέες λύσεις λογισμικού (έξυπνη φόρτιση, σύνδεση και πληρωμή…). u Οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας πρέπει να επεκτείνουν το ηλεκτρικό δίκτυο. Η ΦΌΡΤΙΣΗ EV ΘΑ ΜΟΙΆΖΕΙ ΜΕ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΌ Μια εναλλακτική λύση μπορεί να είναι επιτυχής μόνο εάν μοιάζει ή ξεπερνά την προηγούμενη τεχνολογία. Η φόρτιση των μελλοντικών στόλων EV δεν είναι απλώς θέμα επαρκούς υποδομής, αλλά χρόνου που πρέπει να μειωθεί ή να αυτοματοποιηθεί για περισσότερη ευκολία. Τελικά, δεν θα πρέπει να διαρκεί πολύ περισσότερο από τον κλασικό ανεφοδιασμό, χάρη στους ταχύτερους φορτιστές και τις βελτιωμένες συστοιχίες μπαταριών. Αλλά θα αναφυούν και άλλα θέματα, όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να συνδέονται στο δίκτυο ως εφεδρική ενέργεια. Τεχνολογικές λύσεις που αναβαθμίζουν και διευκολύνουν τη διαδικασία φόρτισης: u Η επαγωγική φόρτιση καταργεί τα καλώδια. u Η υψηλότερη τάση (800V) καθιστά τα EV πιο αποδοτικά. u Οι ταχυφορτιστές 350 kW και άνω εξαπλώνονται. u Τα ρομπότ παρέχουν αυτόνομη φόρτιση σε συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης. u Πρωτοποριακά υλικά, όπως το γραφένιο, δημιουργούν την επόμενη γενιά μπαταριών. u Οι φορτιστές DC χαμηλής ισχύος (20 kW) μπορούν να αντικαταστήσουν τους φορτιστές AC (7 kW) για καλύτερη απόδοση σε γραφεία και περιοχές κατοικιών. Αναμένεται περίπου το 80% της επαναφόρτισης μπαταριών να γίνεται στο σπίτι, στα γραφεία ή στα σούπερ μάρκετ. Ο εξοπλισμός αυτών των χώρων με αμφίδρομους φορτιστές (V2X) θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να παρέχουν επ΄αμοιβή την ηλεκτρική τους ενέργεια προς αντιστάθμιση των ωρών μεγάλης ζήτησης, προσκομίζοντας κέρδος. Ετοιμαστείτε για έξυπνη φόρτιση κατ΄οίκον Καθώς τα EV θα συνεχίσουν να εξαπλώνονται, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τα φορτίσετε στο χώρο εργασίας. Αν και είναι σχετικά φθηνό και τεχνικά εύκολο να συνδεθεί ένας αριθμός EV στο χώρο στάθμευσης των γραφείων, πολλές εταιρείες ίσως δεν διαθέτουν την υποδομή ή τον προϋπολογισμό εγκατάστασης σημείων φόρτισης για ολόκληρο στόλο. Γι’ αυτό η έξυπνη φόρτιση κατ΄οίκον αποκτά σημασία. Εδώ, η εγκατάσταση φόρτισης είναι κάτι περισσότερο από σύνδεση στο δίκτυο. Επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ του EV, της εταιρείας κοινής ωφέλειας και της εταιρείας φόρτισης. Αυτή η επικοινωνία επιτρέπει βελτιστοποίηση της φόρτισης – και αυτό ωφελεί, τόσο το δίκτυο, όσο και το EV σας. ΜΕΣΟΚΟΣΤΟΣΦΟΡΤΙΣΗΣ Πηγή: Eurostat, IONITY Οι στόλοι μπορούν να μειώσουν το κόστος φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων προτρέποντας τους οδηγούς να τα συνδέσουν στο σπίτι και να εκμεταλλευτούν το χαμηλό νυκτερινό τιμολόγιο. Το κόστος επαναφόρτισης με ταχυφορτιστή είναι συνήθως πιο ακριβό, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι οι υπερταχείς φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους είναι συνήθως τα πιο ακριβά σημεία για ένα EV. 31,94 λεπτά/kWh Μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας για οικίες και μικρές επιχειρήσεις στη Γερμανία, Ιανουάριος-Ιούνιος 2021. 0,18 λεπτά /kWh Μέση τιμή μη οικιακής ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία, Ιανουάριος-Ιούνιος 2021. 79 λεπτά /kWh Τιμή φόρτισης στους υπερταχείς φορτιστές IONITY στη Γερμανία. 35 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=