ΠΏΣ ΑΠΟΖΗΜΙΏΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΎΣ EV Τέσσερις ερωταπαντήσεις για τη φόρτιση EV των εργαζομένων σας. 1 Ποιος πληρώνει το οικιακό σημείο φόρτισης; Οι εταιρείες που θέλουν να επιταχύνουν την υιοθέτηση EV ίσως καλύψουν μέρος ή όλο το κόστος εγκατάστασης του οικιακού σημείου φόρτισης. 2 Τι συμβαίνει αν ο οδηγός μετακομίσει; Κάποιοι εργοδότες θα καλύψουν μόνον ένα σημείο φόρτισης - εάν ο εργαζόμενος μετακομίσει, θα πληρώσει ο ίδιος τον φορτιστή στο επόμενο σπίτι. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις (ειδικά οι στόλοι βαν) που επιθυμούν οι οδηγοί να επαναφορτίζουν στο σπίτι ίσως καλύψουν και δεύτερο φορτιστή. 3 Πώς θα αποζημιώνεται ο οδηγός για το ρεύμα; Είναι εξαιρετικά περίπλοκο, εφόσον οι οδηγοί μπορεί να συνδέσουν τα οχήματά τους στο σπίτι, στη δουλειά και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η αποζημίωση με σταθερό κόστος ανά χιλιόμετρο μπορεί να αποφέρει κέρδος σε ορισμένους οδηγούς, εάν φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους φθηνά στο σπίτι. Αλλά μπορεί επίσης να δημιουργήσουν παθητικό σε άλλους, εάν χρησιμοποιούν ακριβούς δημόσιους φορτιστές, επειδή δεν έχουν την δυνατότητα εγκατάστασης οικιακής φόρτισης. Προσοχή, επίσης, στην περίπτωση δωρεάν φόρτισης στο χώρο εργασίας και κατόπιν φόρτισης για επαγγελματικές μετακινήσεις με δικά τους έξοδα. 4 Ποιες λύσεις υπάρχουν; Για να αποζημιωθούν οι οδηγοί βάσει πραγματικού κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, οι στόλοι χρειάζονται ειδικό συνεργάτη διαχείρισης καυσίμων, όπως π.χ. τις TMC ή Mina (στην οποία έχει επενδύσει η BP) ή ειδικούς φόρτισης και ενέργειας. ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΕΞΑΡΤΏΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΎΝ ΝΈΟ ΑΛΛΆ ΠΟΛΎΠΛΟΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌ ΠΡΌΤΥΠΟ Είναι γνωστό πως τα κυριότερα εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση EV είναι οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης και οι περιορισμένες δημόσιες υποδομές. Η μελλοντική επιτυχία εξαρτάται από τον τρόπο και τον τόπο φόρτισης, αλλά αυτό το τελευταίο αποτελεί το μεγαλύτερο δίλημμα βραχυπρόθεσμα. Για πρώτη φορά στη μακρόχρονη διαδρομή τους, οι κατασκευαστές επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους και εφαρμόζουν νέο επιχειρηματικό μοντέλο: τις υπηρεσίες δικτύου. Κανένας κατασκευαστής δεν άνοιξε ποτέ αλυσίδα πρατηρίων καυσίμων, αλλά ήδη από το ξεκίνημά της -μόλις πριν από μια δεκαετία- η Tesla ανέδειξε πως η συμμετοχή στην υποδομή είναι ιδιαίτερα σημαντική και ανταποδοτική ως προς τα EV. Έτσι, η πρόοδος στην απανθρακοποίηση των οδικών μεταφορών και η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την έκταση του δικτύου προσβάσιμων φορτιστών. Η πρόκληση της ΕΕ είναι ο τετραπλασιασμός των σημείων φόρτισης AC (στις 900.000) και ο δεκαπλασιασμός της ικανότητας φόρτισης DC (στις 240.000) μέχρι το 2025. Και αυτό είναι μόνον η αρχή. ΣΧΗΜΑ 2: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΤΟ TCO Πηγή: KWIKCAR COST, November 2021, volkswagen.co.uk 36 μήνες, 32.000 χλμ ετησίως Απομείωση 57% Ηλεκτρική ενέργεια 9% Χρηματοδότηση 14% Σέρβις και συντήρηση 6% Ασφάλιση 12% NI 1% Τέλος ταξινόμησης 0% Τέλη κυκλοφορίας 0% 9% 57% 14% 1% 12% 6% Στοιχεία TCO του VW ID.3 Life 58 kWh Ο αντίκτυπος της φόρτισης στο TCO Το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι αισθητά χαμηλότερο ανά χιλιόμετρο από το κόστος της βενζίνης ή του ντίζελ. Αυτό σημαίνει ότι η επαναφόρτιση μπαταριών αντιπροσωπεύει μικρότερο ποσοστό του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας ενός οχήματος από ό,τι η βενζίνη ή το ντίζελ. Ένας γρήγορος υπολογισμός της Volkswagen δείχνει ότι για διάστημα τριών ετών και περίπου 100.000 χλμ, η επαναφόρτιση αντιπροσωπεύει περίπου 9% του TCO ενός ID.3 Life, έναντι του 14% του TCO ενός Golf 8 1.4TSI. (Σχήμα 2) 34 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=