Fleet Business #9

Μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης Η εισβολή στην Ουκρανία κατέδειξε το «εύθραυστον» της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, επιδρώντας καταλυτικά στην ήδη ευάλωτη, λόγω πανδημίας, παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεδομένων και των κυρώσεων, η πίεση στον βιομηχανικό κλάδο είναι τεράστια. Παράλληλα, η μείωση της οικονομικής εμπιστοσύνης μετά την εισβολή επιδρά στη ζήτηση, που ούτως ή άλλως είχε μεταστραφεί λόγω της κλιματικής κρίσης. Εν μέσω όλων αυτών των παγκόσμιων προκλήσεων, αλλά και των νέων τάσεων, που όχι μόνο δεν μεταβάλλουν τη δυναμική τους αλλά την εντείνουν, οι στόλοι οφείλουν να πλοηγηθούν με ασφάλεια, χαράσσοντας τη στρατηγική που θα ανταποκρίνεται τόσο στις προκλήσεις, όσο και στα ζητούμενα της εποχής. Το περασμένο έτος, το μεγαλύτερο πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη για τους πελάτες εταιρικών στόλων ήταν η προμήθεια οχημάτων ή η έλλειψή τους και έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, το πρόβλημα αυτό θα παραμείνει, τουλάχιστον προς το παρόν. Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Στόλου που πραγματοποιήθηκε από το Global Fleet το 2021, το 90% τουλάχιστον των Ευρωπαίων fleet managers προέβλεπαν αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων των στόλων τους πολύ σύντομα. Παράλληλα, ήταν σαφές πως επεδίωκαν εξοικονόμηση κόστους και μεγαλύτερη ευελιξία. Οι εταιρείες διαχείρισης στόλου και leasing, τουλάχιστον οι μεγάλες, καταβάλλουν τις απαιτούμενες προσπάθειες προσαρμογής σε κάθε τέτοια νέα πρόκληση που παρουσιάζεται, επενδύοντας στην ψηφιοποίηση, σε νέες λύσεις κινητικότητας και σε ευέλικτα προϊόντα και υπηρεσίες. Αναφερόμαστε στο θέμα αυτό στις σελίδες του παρόντος τεύχους, όπως και στην εξέλιξη των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εξηγούμε ποια χαρακτηριστικά οδηγών συνδυάζονται με κάθε σύστημα κίνησης. Παρουσιάζουμε τα μοντέλα που κυκλοφορούν ή που πρόκειται να κυκλοφορήσουν και ενδιαφέρουν τον μέσο στόλο, αλλά και τα ζητήματα που τίθενται από πλευράς υποδομής, καθώς και τις λύσεις που προσφέρονται για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αναφερόμαστε στη βελτιστοποιημένη τεχνολογία ελαστικών, που είναι πολύ σημαντική για τα EV. Ενημερώνουμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει ασφαλέστερη η μικροκινητικότητα, που αρχίζει να περιλαμβάνεται όλο και περισσότερο στην ευρωπαϊκή εταιρική πολιτική. Παρουσιάζουμε, ακόμα, λύσεις για αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης και εξηγούμε πώς μπορούν οι εταιρικοί στόλοι να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τα δεδομένα συνδεδεμένων οχημάτων. Περιλαμβάνουμε επίσης ανάλυση για το πώς θα κατανέμεται η νομική ευθύνη στα αυτόνομα οχήματα, τα οποία αποτελούν την επόμενη μεγατάση και μελέτη που προβλέπει πως τα ρομποταξί θα είναι ανάμεσά μας συντομότερα από το αναμενόμενο. Επίσης, αναφερόμαστε στην πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη και στην εξάρτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τα ορυκτά, μία ακόμα πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθεί η αυτοκινητοβιομηχανία. Τέλος, ένα τρισέλιδο με στατιστικά δίνει την εικόνα των EV παγκοσμίως. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS T H E E X E C U T I V E N E T W O R K 3 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=