Fleet Business #9

ες, μεγαλύτερη γκάμα και αυτοκίνητα πολυτελείας, η κινεζική αγορά τα συνδύασε, προσαρμόζοντας μοντέλα ICE σε πιο προσιτά ΒEV. Αυτό έδωσε σε καταναλωτές με ποικίλο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο την ευκαιρία να αγοράσουν ΒEV - αυξάνοντας τις πωλήσεις. (Σχήμα 4) Συγκριτικά, οι μέσες τιμές λιανικής των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη εκτινάχθηκαν από τις 33.292 ευρώ το 2012, στις 42.568 ευρώ το 2021, αύξηση 28% μεταξύ 2011 και 2021. Στις ΗΠΑ, οι τιμές αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο - από 26.200 ευρώ το 2011, στις 36.200 ευρώ το 2021, αύξηση 38%. Αν και οι ΗΠΑ σημείωσαν την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση τιμών την τελευταία δεκαετία, η μέση σταθμισμένη τιμή λιανικής πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από την Ευρώπη - όπου οι μέσες τιμές λιανικής αυτών των αυτοκινήτων είναι οι υψηλότερες. Υπάρχουν σαφείς διαφορές μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών. Στη Γερμανία, μειώθηκε η διαφορά μεταξύ τιμών ICE και ΒEV. Φέτος, τα ΒEV ήταν μόλις 8% ακριβότερα από τη μέση τιμή λιανικής των αυτοκινήτων ντίζελ / βενζίνης (39.755 ευρώ, έναντι 36.979 ευρώ, κατά μέσο όρο). Ωστόσο, η ποσοστιαία διαφορά δεν μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια και ο μόνος παράγοντας μείωσης των Oι μέσες τιμές λιανικής των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη εκτινάχθηκαν από τις 33.292 ευρώ το 2012, στις 42.568 ευρώ το 2021, αύξηση 28% μεταξύ 2011 και 2021 τιμών ήταν τα ηλεκτρικά SUV (με τις μέσες τιμές να πέφτουν από 118.300 ευρώ το 2017, στα 49.700 ευρώ φέτος). Η παρουσία του Volkswagen Group - του μεγαλύτερου γερμανού κατασκευαστή - στην αγορά ΒEV θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα, καθώς συνεχίζει την παραγωγή τους με ταχείς ρυθμούς και μειώνει τις τιμές με σχετικά προσιτά οχήματα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τον Μάιο του 2021, τα ΒEV ήταν 52% πιο ακριβά από τη μέση τιμή λιανικής των ταξινομημένων αυτοκινήτων ICE - η δεύτερη μεγαλύτερη διαφορά στις πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές ΒEV. Η μέση τιμή αγοράς νέου επιβατιΚίνα ΗΠΑ Ευρώπη* 0 - 5,000 10,000 15,000 20,000 25,000 30,000 35,000 40,000 45,000 50,000 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 China USA Europe* Compact 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 - 5,000 10,000 15,000 20,000 25,000 30,000 35,000 China USA Europe* 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 Κίνα ΗΠΑ Ευρώπη* 0 - 5,000 10,000 15,000 20,000 25,000 30,000 35,000 40,000 45,000 50,000 2010 2011 201 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 China USA Europe* Compact 2010 2011 201 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 - 5,000 10,000 15,000 20,000 25,000 30,000 35,000 China USA Europe* 0 1 2 3 4 5 6 7 8 19 0 2021 0 5000 10000 15000 20000 25000 30000 35000 40000 45000 China USA Europe* 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 Κίνα ΗΠΑ Ευρώπη* Subcompact City-car Subcompact City-car Compact 35.000 € 30.000 € 25.000 € 20.000 € 15.000 € 10.000 € 5.000 € - € 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 50.000 € 45.000 € 40.000 € 35.000 € 30.000 € 25.000 € 20.000 € 15.000 € 10.000 € 5.000 € - € 45.000 40.000 35.000 30.000 25.000 20.000 15.000 10.000 5.000 0 Πηγή: JATO, EVs: A pricing challenge ΣΧΗΜΑ 2: ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΗΜΕΣΗ ΤΙΜΗΛΙΑΝΙΚΗΣΠΩΛΗΣΗΣ / ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ BEV ΣΧΗΜΑ 3: ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΗΜΕΣΗ ΤΙΜΗΛΙΑΝΙΚΗΣ ΓΙΑBEVΜΕΣΑΙΟΥΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΜΕΓΕΘΟΥΣ Πηγή: JATO, EVs: A pricing challenge *Γερμανία, Γαλλία, Ην. Βασίλειο, Νορβηγία, Ολλανδία Κίνα ΗΠΑ Ευρώπη* Κίνα ΗΠΑ Ευρώπη* 140.000 120.000 100.000 80.000 60.000 40.000 20.000 0 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2010 Large Midsize 18 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=