Fleet Business #8

515 δισ. δολάρια για ηλεκτρικά οχήματα Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβι- ομηχανίες σχεδιάζουν να ξο- δέψουν πάνω από μισό τρισ. δολάρια σε ηλεκτρικά οχή- ματα και μπαταρίες έως το 2030, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters , αυξάνοντας τις επενδύσεις που στοχεύουν στην απομάκρυνση των αγο- ραστών από τα οχήματα ορυ- κτών καυσίμων και τη θέσπιση ολοένα και πιο αυστηρών στό- χων απανθρακοποίησης. Προ τριετίας, μια παρόμοια ανάλυση του Reuters κα- ταδείκνυε πως οι εταιρείες αυτοκινήτων σχεδίαζαν να δαπανήσουν 300 δισ. δολά- ρια σε ηλεκτρικά οχήματα και συναφείς τεχνολογίες. Ωστό- σο, οι επικείμενοι κανονισμοί μηδενικών εκπομπών άνθρα- κα σε πόλεις όπως το Λονδίνο και το Παρίσι και χώρες από τη Νορβηγία έως την Κίνα, έχουν καταστήσει ακόμα πιο επείγουσα την ανάγκη επεν- δύσεων του κλάδου στα EV. Η πιο πρόσφατη ανάλυση δείχνει πως οι αυτοκινητο- βιομηχανίες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου 515 δισ. δολάρια τα επόμενα πέντε έως 10 χρόνια για την ανά- πτυξη και κατασκευή νέων οχημάτων μπαταρίας και την απομάκρυνση από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φαίνεται πως η πανδημία COVID-19 είχε θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις EV. Προ πανδημίας μελέτη της εταιρείας συμβούλων Arthur D. Little , υπολόγιζε πως θα κυκλοφορούσαν 33 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη έως το 2030. Τώρα, η προσαρμοσμένη έρευνα δείχνει πως υπολογίζεται να κυκλο- φορούν 40 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα σε όλη την ήπειρο έως το 2030. 40 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν στην Ευρώπη το 2030 40 30 20 10 0 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2 ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΑ xEV 2018-2030 ΣΕ EE+ΗΒ+2 Πηγή: Arthur D. Little analysis based on ECEA, EAFO, Bloomberg σε εκατ. μονάδες 2 9 13 33 40 +49% ¢ Πρόβλεψη προ COVID ¢ Προσαρμογή μετά COVID +22% Μερίδιο xEV στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων 8% (4%) 23% (14%) 51% (50%) Μερίδιο xEV στα κυκλοφορούντα οχήματα 1% (1%) 5% (3%) 14% (11%) xEV = EV + PHEV + HEV + FCEV 110 K 100 K 90 K 80 K 70 K 60 K 50 K 40 K 30 K 20 K 10 K 0 K 1,3 ΕΚΑΤ. ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΕΩΣ ΤΟ 2025. 2,9 ΕΚΑΤ. ΕΩΣ ΤΟ 2030 Πηγή: Transportenvironment.org (2021) ¢ Σήμερα ¢ 2025 ¢ 2030 Αριθμός δημόσιων φορτιστών Ολλανδία Βέλγιο Σουηδία Αυστρία Πολωνία Δανία Πορτογαλία Ιρλανδία Τσεχία Φινλανδία Ελλάδα Ουγγαρία Ρουμανία Σλοβενία Σλοβακία Λουξεμβούργο Κροατία Βουλγαρία Εσθονία Λιθουανία Λετονία Κύπρος Μάλτα Τα PHEV έχουν μέλλον Θα εξακολουθήσουν τα υβριδικά plug-in να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο μετά το 2025; «Ίσως» είπε ο Michael Cole , CEO της Hyundai Europe . «Για να είμαι ειλικρινής, είναι δύ- σκολο να γίνει πρόβλεψη, γιατί η κατάσταση είναι πολύ ρευστή. Γνωρίζετε τις συνομιλίες που έχει η ACEA με την Ευρωπαϊκή Επιτρο- πή, σχετικά με τους επόμενους στόχους CO2 [Euro 7]. Αυτοί οι στόχοι θα είναι ιδιαίτερα προκλητικοί, επομένως πρέπει να συνεχί- σουμε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, άρα τα plug-in υβριδικά μπορούν να αποτε- λούν μέρος αυτού του μέλλοντος». 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=