Fleet Business #8
ΤΟ 48% ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2025 Πηγή: GLOBAL FLEET SURVEY CONNECTED VEHICLES 2021 Για την καλύτερη κατανόηση της μετάβασης του κλάδου σε μεγαλύτερο αριθμό συνδεδεμένων οχημάτων μελλοντικά, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες για το ποσοστό των οχημάτων τους τα οποία χρησιμοποιούν λύση συνδεσιμότητας και το αντίστοιχα αναμενόμενο ποσοστό τους έως το 2025. Οι απαντήσεις επιβεβαιώνουν πως, ενώ σήμερα 1 στους 3 εταιρικούς στόλους διαθέτει συνδεδεμένα οχήματα κάτω του 5%, ο κλάδος προβλέπει δραστική αύξηση συνδεδεμένων στόλων με το 48% του συνόλου να είναι συνδεδεμένοι έως το 2025 και το 28% να προβλέπει διείσδυση συνδεσιμότητας. Και η συνδεσιμότητα αρχίζει να επιταχύνεται, λόγω πανδημίας. Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19 ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Η πλειονότητα των συμμετεχόντων (72% ή περίπου 3 στους 4) δηλώνουν πως η συνδεσιμότητα στόλου είναι σημαντική ή πολύ σημαντική για τη στρατηγική του στόλου τους. Το 32% των ιδιοκτητών στόλων ανέφεραν πως η πανδημία τους ώθησε να επιταχύνουν τη στρατηγική συνδεσιμότητάς τους. 32% 40% 16% 12% επιταχύνθηκε επιβραδύνθηκε καμία επίπτωση δεν είμαι βέβαιος/η Πολύ σημαντική Σημαντική Σχετικά σημαντική Σχετικά μη σημαντική Μη σημαντική 0 10 20 30 40 50 60 52% 20% 20% 4% 4% 0 10 20 30 40 50 60 70 80 ΟΦΕΛΗ & ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Πηγή: GLOBAL FLEET SURVEY CONNECTED VEHICLES 2021 Παραδόξως, το κόστος της τεχνολογίας δεν προβληματίζει τους υπεύθυνους, ίσως επειδή έχει αποδειχθεί πως τα οφέλη της τηλεματικής παρέχουν καλή απόδοση επένδυσης. Εντούτοις, το θέμα των προσωπικών δεδομένων και οι αντιρρήσεις των οδηγών και των εργατικών συνδικάτων καθυστερούν την υιοθέτηση της συνδεσιμότητας. ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΤΟΛΩΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ: ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ➤ Μείωση του κόστους ➤ Βελτίωση της ασφάλειας και της συμπεριφοράς του οδηγού ➤ Βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας ➤ Εντοπισμός οχημάτων ή/και βελτίωση ασφάλειας οχήματος Τα τρία κύρια εμπόδια για την εφαρμογή της συνδεσιμότητας είναι: ➤ Θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων ➤ Αντιρρήσεις εργατικών συνδικάτων ➤ Αντιρρήσεις οδηγών Μείωση κόστους στόλου Βελτίωση ασφάλειας και συμπεριφοράς του οδηγού Εντοπισμός οχημάτων ή/και βελτίωση ασφάλειας οχήματος Βελτίωση λειτουργικής απόδοσης Βελτιστοποίηση λύσεων κινητικότητας Μείωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων Βελτιστοποίηση χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων Αποφυγή παράτυπης ή μη εξουσιοδοτημένης χρήσης Λοιποί λόγοι 72% 72% 60% 56% 40% 36% 32% 24% Θέματα προσωπικών δεδομένων Αντιρρήσεις εργατικών συνδικάτων Αντιρρήσεις οδηγών Διαθεσιμότητα προσφοράς στην αγορά Έλλειψη κοινών προτύπων Κόστος συνδεσιμότητας Λοιπά 64% 48% 48% 36% 36% 36% 0 10 20 30 40 50 60 70 80 61 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=