Fleet Business #8
σημαντικά. Ο τύπος των κατάλληλων οχημάτων και η κρατική υποστήριξη είναι δύο μόνον πτυχές που θα παί- ξουν ρόλο στις στρατηγικές EV. «Η διαχείριση και η ανάλυση δεδομέ- νων θα διαδραματίσουν ιδιαίτερο ρόλο στην εφαρμογή στρατηγικών ηλεκτρο- κίνησης. Εάν δεν υπάρχει αρκετή υπο- δομή φόρτισης και χρειάζεται περισ- σότερος χρόνος για να μετακινηθούν οι υπεύθυνοι πωλήσεων, τότε ποιο το όφελος της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα; Και ποιές κατηγορίες διαθέ- τουν τα καλύτερα οχήματα για ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;» ανα- ρωτήθηκε ο κ. El Mouden. Η τηλεματική και η ανάλυση δεδο- μένων θα διαμορφώσουν τον οδικό χάρτη ηλεκτροκίνησης για τους υπεύ- θυνους στόλου. Μια κρίσιμη επισή- μανση, ωστόσο, είναι η οικοδόμηση μιας στρατηγικής αμοιβαίου οφέλους μεταξύ εταίρων. Αυτό θα είναι το κλει- δί της επιτυχίας, καθώς οι μονόπλευ- ρες προσπάθειες δεν θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. u Η ΔΙΑΦΆΝΕΙΑ ΕΊΝΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΉ ΑΠΌ ΠΟΤΈ Το δεύτερο workshop του IFMI αφο- ρούσε στη μείωση των επιπτώσεων έλλειψης ημιαγωγών για τους στό- λους. Ο Ron Betesh , International Fleet Sales Manager της SEAT , άνοι- ξε την ενότητα αναφερόμενος στην πολυπλοκότητα του κλάδου ημιαγω- γών. Από τον σχεδιασμό, στον εξο- πλισμό και από την πρώτη ύλη, στην κατασκευή - όλες οι διαδικασίες πε- ριλαμβάνουν διαφορετικές περιοχές και χώρες. Ως αποτέλεσμα, «η παρα- γωγή ενός ημιαγωγού απαιτεί έως και 26 εβδομάδες και από 600 έως 1.200 διεργασίες» , είπε. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι κα- τασκευαστές σταμάτησαν προσωρινά την παραγωγή και οι ημιαγωγοί διατέ- θηκαν σε άλλους τεχνολογικούς κλά- δους. Ως αποτέλεσμα, προέκυψαν ως προσωρινές λύσεις οι διαφορετικές μέθοδοι παραγωγής αυτοκινήτων και η αυξημένη εξάρτηση από μεταχει- ρισμένα. Επιπλέον, οι πωλήσεις ανέ- καμψαν ταχύτερα, αλλά δεν υπάρχει αρκετή δυναμικότητα εκ μέρους των κατασκευαστών. Τι έκαναν λοιπόν οι υπεύθυνοι στόλου και τι θα κάνουν στο μέλλον για να αποφύγουν τις επι- πτώσεις έλλειψης ημιαγωγών; Δυστυχώς, η έλλειψη αυτή ήταν πιο ενοχλητική από την πανδημία, με αντί- κτυπο στις τιμές. Οι αυξημένες τιμές και οι πιθανότητες μελλοντικών αυξή- σεων δεν προμηνύουν κάτι καλό για τους προϋπολογισμούς στόλων. Σήμερα, οι υπεύθυνοι στόλου πιστεύ- ουν πως η εμπιστοσύνη είναι ο πιο ση- μαντικός παράγοντας αντιμετώπισης της κρίσης. Μπορεί να προκύψει κά- ποια ευκαιριακή προσέγγιση, αλλά κά- ποιοι θεώρησαν πως ίσως παρεμπο- δίσει τις μακροχρόνιες συνεργασίες. Αναφέρθηκε επίσης πως η κατανό- ηση μεταξύ εταίρων και το επίπεδο διαφάνειας είναι σημαντικά για να ξεπεραστεί η έλλειψη ημιαγωγών. Πρέπει να προχωρήσουν οι διαπραγ- ματεύσεις εκπτώσεων, παράλληλα με τη διαφάνεια και ευελιξία των χρόνων παράδοσης. ντα ενίσχυσης και όχι αντικατάστα- σης της ανθρώπινης τεχνογνωσίας. «Το σύστημά μας παρέχει ανάλυση ζημιών βάσει απεικόνισης και προ- τείνει ακόμα και επισκευές και πόσο θα κοστίσει» , ανέφερε ο αναλυτής της Macadam, Dieter Maes . «Αλλά αντιμετωπίζουμε την επιθε- ώρηση βάσει τεχνητής νοημοσύνης με τον τρόπο που αντιμετωπίζου- με την αυτόνομη οδήγηση: με δι- αφορετικά επίπεδα και ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο πλήρως αυτομα- τοποιημένο επίπεδο. Ναι, η τεχνη- τή νοημοσύνη μπορεί να εντοπίσει πράγματα που ίσως δεν θα εντόπιζε ένας επιθεωρητής. Ωστόσο, εναπό- κειται στον επιθεωρητή η επικύρω- ση των ευρημάτων της τεχνητής νοημοσύνης, εξαλείφοντας τον κίνδυνο λανθασμένων στοιχείων». Έτσι, δεν εξαφανίζονται ακόμα οι ελεγκτές οχημάτων. Αλλά οι δημο- πρασίες οχημάτων εξαφανίζονται, λέει ο Peter Grøftehauge . Και ο CEO της Autorola είναι υπερήφα- νος για το ρόλο που διαδραμάτισε η τεχνητή νοημοσύνη και η εταιρεία του ειδικότερα, στη διαδικασία. «Λέω πως οι ζωντανοί πλειστηρια- σμοί εξαφανίστηκαν, εδώ και δεκα- πέντε χρόνια και ο χρόνος απέδειξε πως έχω δίκιο». u ΕΞΑΤΟΜΊΚΕΥΣΗ Και οι αλγόριθμοι που τροφοδοτούν την ηλεκτρονική αντιστοίχιση προ- σφοράς και ζήτησης μεταχειρισμέ- νων οχημάτων έχουν δημιουργήσει μόνο κερδισμένους, συμπλήρωσε: «Εάν πουλάτε ένα κίτρινο VW Golf στο Αμβούργο, μπορείτε πλέον να συνδεθείτε με το άτομο που επιθυ- μεί να αγοράσει ακριβώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο οπουδήποτε αλλού. Για τον πωλητή, αυτό σημαίνει καλύτε- ρη τιμή και ταχύτερη διαδικασία. Για τον αγοραστή, είναι πολύ πιο εύκο- λο να αναζητήσει όχημα ανάλογο των απαιτήσεών του». Η αλγοριθμική ανάμειξη και αντι- στοίχιση της προσφοράς και της ζήτησης μεταχειρισμένων οχημά- των έδωσε τεράστια ώθηση στο διασυνοριακό remarketing, κάτι που μέχρι σήμερα ήταν σε μεγάλο βαθμό συνώνυμο με το ευρωπαϊ- κό διασυνοριακό remarketing. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, λέει ο κ. Grøftehauge, αυτή η διαδικασία να μη ξεπερνά τα σύνορα της ευρωπαϊ- κής ηπείρου και η Autorola πράγμα- τι αναζητά ευκαιρίες αλλού. Είτε η τεχνητή νοημοσύνη αντι- καταστήσει τους remarketers, είτε απλώς ενισχύσει τις προσπάθειές τους, σίγουρα θα επεκτείνει τις δυ- νατότητες του κλάδου. 57 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=