Fleet Business #8
μέχρι τον Αύγουστο του 2021 δείχνουν πως το σύνολο των ταξινομήσεων των Golf , Golf Sportsvan , Tiguan και Tiguan Allspace ανήλθε στις 314.300 μονάδες (ή 390.600 μονάδες, συμπε- ριλαμβανομένων των ID.3 και ID.4). Με άλλα λόγια, ένα μεμονωμένο μο- ντέλο το 2001 είχε περισσότερους πελάτες από έξι μοντέλα μαζί το 2021. Η μεταβλητή κερδοφορίας Αν και οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές πωλούν πλέον λιγό- τερα αυτοκίνητα από ό,τι στο παρελ- θόν, πολλοί παρουσιάζουν καλύτερα περιθώρια κέρδους από ό,τι πριν από 10 ή 15 χρόνια. Με μέση τιμή λιανικής ενός SUV 59% υψηλότερη ενός hatchback στην Ευ- ρώπη**, είναι ίσως αντιληπτό γιατί οι μειώσεις πωλήσεων στις παραδοσια- κές κατηγορίες δεν αποτελούν εστία μεγαλύτερης ανησυχίας. Ωστόσο, αυ- τή η μείωση παρουσιάζει επιπλοκές. Οι κατασκευαστές εξακολουθούν να βασίζονται στις πωλήσεις της συνολι- κής γκάμας των μοντέλων τους για τη διασφάλιση της αποδοτικότητας των μεγάλων εργοστασίων. Οι χαμηλότεροι όγκοι ισοδυναμούν με λιγότερο αποδοτική γραμμή πα- ραγωγής και πιθανά προβλήματα πό- ρων και πλεονάζουσας υποδομής. Οι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλή- σεις, καθώς προσαρμόζουν τα εργο- στάσιά τους στην παραγωγή EV, παρά το γεγονός ότι τα επίπεδα παραγωγής απέχουν πολύ από αυτά που επιτυγ- χάνουν τα οχήματα ICE. ΚΕΡΔΙΣΜΈΝΟΙ ΚΑΙ ΧΑΜΈΝΟΙ Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως το Volkswagen Group , η BMW και η Daimler και ασιατικές μάρκες, όπως η Hyundai-Kia και η Toyota , επωφε- λούνται από την εκτίναξη των SUV, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους με νέα προϊόντα και συστήματα κίνη- σης, διατηρώντας παράλληλα τη θέση τους στις παραδοσιακές κατηγορίες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότε- ρο μερίδιο αγοράς για εταιρείες όπως η Ford , η πρώην FCA και η PSA-Opel . Ενώ σημείωσαν αρκετή επιτυχία στην κατηγορία των SUV (το Peugeot 2008 είναι το δεύτερο SUV με τις καλύτε- ρες πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ το Ford Puma εντάχθηκε στα 10 κορυ- φαία τον Αύγουστο), η παρουσία τους στις μικρές κατηγορίες (A, B και C) και στις μεγαλύτερες (D και E), μαζί με το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας MPV, μειώθηκε σημαντικά. Ειδικά αυτοί οι κατασκευαστές έπρεπε να αντιμετω- πίσουν μάρκες με οικονομικά και αξιό- πιστα SUV, όπως το Dacia της Renault και πολυάριθμα ακριβά νέα premium SUV που διατίθενται στην αγορά. *Ιανουάριος-Αύγουστος **το 2020 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗ C-ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ. ΕΥΡΩΠΗ-26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2001 2006 2011 2016 2021 CITROEN 303.820 246.476 155.186 118.934 93.490 C-Hatch/SW 158.712 131.875 76.708 35.381 41.499 C-MPV 145.108 114.601 78.478 76.785 11.957 C-SUV 0 0 0 6.768 40.034 FORD 380.625 385.063 317.994 283.920 131.070 C-Hatch/SW 380.625 298.223 190.611 145.506 55.759 C-MPV 0 86.840 81.855 57.731 14 C-SUV 0 0 45.528 80.683 75.297 OPEL/VAUXHALL 549.977 468.303 253.324 201.406 90.735 C-Hatch/SW 378.409 317.198 202.994 162.506 40.195 C-MPV 171.568 151.105 50.330 38.900 7.822 C-SUV 0 0 0 0 42.718 PEUGEOT 79.211 222.678 231.249 197.360 149.963 C-Hatch/SW 79.211 222.678 108.282 137.344 40.250 C-MPV 0 0 102.023 51.433 0 C-SUV 0 0 20.944 8.583 109.713 RENAULT 409.907 374.441 277.688 229.698 107.550 C-Hatch/SW 221.401 193.250 161.869 85.909 48.180 C-MPV 188.506 181.191 105.061 58.638 14.739 C-SUV 0 0 10.758 85.151 44.631 SEAT/CUPRA 64.482 119.766 73.156 104.592 119.179 C-Hatch/SW 64.482 84.599 47.397 101.466 70.179 C-MPV 0 35.167 25.759 138 0 C-SUV 0 0 0 2.988 49.000 VOLKSWAGEN 465.907 474.062 535.634 576.702 389.563 C-Hatch/SW 465.903 279.470 323.213 332.451 202.509 C-MPV 4 194.586 138.443 143.015 24.683 C-SUV 0 6 73.978 101236 162.371 Πηγή: JATO Οι κατασκευαστές εξακολουθούν να βασίζονται στις πωλήσεις της συνολικής γκάμας των μοντέλων τους για τη διασφάλιση της αποδοτικότητας των μεγάλων εργοστασίων Ασιατικές εταιρείες* Premium εταιρείες** 6 μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές *** ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΑΝΆ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉ. ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΕΥΡΏΠΗ-26 48 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=