Fleet Business #8

βαθμό, ήταν όμοια με τα hatchback τους. Οι καταναλωτές ήταν, και εξακολου- θούν να είναι, διατεθειμένοι να πλη- ρώσουν περισσότερα για ένα SUV, από ό,τι για παραδοσιακές εναλλα- κτικές. Για τους κατασκευαστές που δυσκολεύτηκαν να πετύχουν τους στόχους τους τα τελευταία δέκα χρό- νια, αποτέλεσαν μια ευπρόσδεκτη ροή εσόδων. Η αύξηση όμως των πωλήσε- ων SUV είχε αρνητικές συνέπειες. Η πιο σημαντική είναι ο αντίκτυπος στις εκπομπές CO 2 . ταξινομήσεων υπήρξε ελάχιστη, με αποτέλεσμα να βαλτώνουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO για την Ευρώπη, οι επτά ευρωπαϊκές μάρ- κες αυτοκινήτων που επικέντρωσαν τις προσπάθειές τους στην ανάπτυξη SUV, σημείωσαν δραστική μείωση συ- νολικών πωλήσεων στις κατηγορίες B και C μεταξύ 2001 και 2021. Το 2001*, το Peugeot 206 ήταν το B- Hatch με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με σχεδόν 443.000 μο- νάδες. Υπήρξε το μοναδικό μοντέλο που προσέφερε η Peugeot στην κα- τηγορία Β μέχρι σήμερα. Το 2016*, το 2008 εντάχθηκε στην γκάμα Peugeot ως SUV αντικαταστάτης του 208 , με αρκετή επιτυχία. Το 2008 κατέστη το δεύτερο B-SUV με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, όμως εκεί- νη τη χρονιά αμφότερα τα μοντέλα πούλησαν από κοινού μόλις 287.000 μονάδες ή τα δύο τρίτα των πωλήσεων έτους 2001 του 206. Φέτος, μέχρι τον Αύγουστο, οι ταξινομήσεις τους συνο- λικά δεν ξεπέρασαν τις 260.000 μο- νάδες. Άλλοι κατασκευαστές -συμπε- ριλαμβανομένων των Opel , Renault και πιο πρόσφατα της Ford - αντιμε- τώπισαν το ίδιο πρόβλημα. Η ίδια τάση παρατηρείται σε όλη την κατηγορία C. Το 2001*, το Volkswagen Golf ηγήθηκε της κατηγορίας και της αγοράς με 466.000 μονάδες. Πέντε χρόνια αργότερα, το Golf διετίθετο και ως MPV ( Golf Plus ) και οι ταξινομή- σεις στην κατηγορία ανήλθαν συνο- λικά σε 474.000 μονάδες. Ο συνολικός όγκος συνέχισε να αυ- ξάνεται το 2011 και το 2016, χάρη στην άφιξη του Tiguan . Ωστόσο, τα στοιχεία ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ SUV, ΑΛΛΆ ΜΕ ΠΟΙΟ ΚΌΣΤΟΣ; Είναι σαφές πως η αυξανόμενη δη- μοτικότητα των SUV απέβη εις βάρος των παραδοσιακών κατηγοριών. Οι κατασκευαστές εργάστηκαν σκληρά για να αναπτύξουν ευρεία γκάμα SUV, και αυτό επηρέασε άμεσα τις προτι- μήσεις των καταναλωτών, με πολλούς να θεωρούν πλέον τα οχήματα αυτά ασφαλέστερα και, γενικά, πιο ελκυ- στικά. Και ενώ τα SUV βελτίωσαν τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών, η επίδραση στους συνολικούς όγκους ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Β-ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ. ΕΥΡΩΠΗ-26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2001 2006 2011 2016 2021 CITROEN 158.003 150.072 172.663 114.105 158.635 B-Hatch/SW 158.003 150.071 125.474 87.178 110.750 B-MPV 0 1 47.159 26.927 5 B-SUV 0 0 0 0 47.880 FORD 172.290 240.125 237.612 260.530 194.670 B-Hatch/SW 170.637 240.123 237.611 194.051 71.397 B-MPV 0 0 0 28.226 1 B-SUV 1.653 2 1 38.253 123.272 OPEL/VAUXHALL 328.009 301.934 303.017 323.360 224.917 B-Hatch/SW 328.009 187.098 210.105 179.263 127.781 B-MPV 0 114.836 92.912 340.004 4 B-SUV 0 0 0 110.093 97.132 PEUGEOT 442.854 285.320 235.663 286.997 259.021 B-Hatch/SW 442.854 285.320 235.663 169.126 131.937 B-SUV 0 0 0 117.871 127.084 RENAULT 332.087 358.724 232.723 346.976 239.908 B-Hatch/SW 332.087 302.381 200.321 204.702 128.511 B-MPV 0 56.343 32.402 2 0 B-SUV 0 0 0 142.272 111.397 SEAT/CUPRA 118.258 112.203 112.332 86.657 119.394 B-Hatch/SW 118.258 112.203 112.332 86.657 53.456 B-SUV 0 0 0 0 228.854 VOLKSWAGEN 249.387 197.289 241.654 206.364 339.227 B-Hatch/SW 249.387 197.289 241.654 206.364 110.373 B-SUV 0 0 0 0 228.854 Πηγή: JATO ΕΥΡΩΠΑΪΚΈΣ ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ Oι κατασκευαστές που θέλουν να αυξήσουν την κερδοφορία τους πρέπει να επινοήσουν νέους τρόπους μείωσης κόστους ή προσέλκυσης πελατών από ανταγωνιστικές μάρκες 47 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=