Fleet Business #8
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ χρόνια, τα SUV έγιναν τα αγαπημένα οχήματα, τόσο των ευ- ρωπαϊκών κατασκευαστικών, όσο και των καταναλωτών. Η κατηγορία έχει πέραση όχι μόνον στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, αντιπρο- σωπεύοντας το 45% των παγκόσμιων πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων το 2020. Στην Ευρώπη, τα SUV κάλυψαν το 45% των συνολικών ταξινομήσεων μέχρι τον Αύγουστο. Στην Ελλάδα, τα SUV αντιπροσωπεύουν το 57% των ταξινομήσεων του Οκτωβρίου και το 46,8 του δεκαμήνου. Αλλά, αρκεί η δημοτικότητα αυτών των οχημάτων να αντισταθμίσει τη μείωση πωλήσε- ων που παρατηρείται στις άλλες κα- τηγορίες; Η ΏΡΙΜΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΑΓΟΡΆ Μεταξύ 2000 και 2007, οι ταξινομή- σεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων παρέμειναν στο επίπεδο των 15-16 εκατ. μονάδων. Στον απόηχο της οι- κονομικής κρίσης, ωστόσο, ο μέσος όρος μεταξύ 2008 και 2016 μειώθηκε σε μόλις 13,7 εκατ. μονάδες. Μετά από μια περίοδο ανάκαμψης, οι ταξινομήσεις κυμάνθηκαν μεταξύ 15,5 και 15,7 εκατ. μονάδων ετησίως, έως πέρυσι, που επικράτησε η πανδημία Covid-19. Μέχρι σήμερα, η αγορά δεν κατάφερε να αναπτυχθεί πάνω από τα επίπεδα που καταγράφηκαν πριν από 20 χρόνια - στην ουσία, μεταξύ 1991 και 2019 αυξήθηκε μόνον κατά 11%. Όπως και οι αγορές ΗΠΑ-Καναδά και Ιαπωνίας, η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων είναι σχετικά ώριμη. Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές που θέ- λουν να αυξήσουν την κερδοφορία τους πρέπει να επινοήσουν νέους τρόπους μείωσης κόστους ή προσέλ- κυσης πελατών από ανταγωνιστικές μάρκες. Η ΛΎΣΗ SUV Με περιορισμένο αριθμό νέων πε- λατών στην ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων κάθε χρόνο, οι κατα- σκευαστές δημιούργησαν νέες κα- τηγορίες, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Τα SUV αναπτύχθηκαν στις ΗΠΑ στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 και σύντο- μα επελέγησαν και από τους Eυρω- παίους κατασκευαστές και, όταν πα- ρουσιάστηκαν επίσημα στην αγορά, κατέστησαν αμέσως η εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά hatchback, τα station wagon και τα MPV, που κυριαρχούσαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους επί δεκαετίες. Τα SUV επέ- τρεψαν στους κατασκευαστές να ενισχύσουν την γκάμα των μοντέλων τους, χρεώνοντας παράλληλα περισ- σότερα για οχήματα που, σε μεγάλο Η πορεία των SUV στην Ευρώπη ΑΝΑΛΥΣΗ Οι κατασκευαστές εργάστηκαν σκληρά για να αναπτύξουν ευρεία γκάμα SUV, και αυτό επηρέασε άμεσα τις προτιμήσεις των καταναλωτών Μπορεί οι κατασκευαστικές να πουλάνε περισσότερα SUV, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μεγαλώνει η αγορά των αυτοκινήτων, όπως δείχνει η ανάλυση του Felipe Munoz της JATO Dynamics. Προ κρίσης Μέσες ετήσιες ταξινομήσεις 15,41 εκατ. Κατά την κρίση Μέσες ετήσιες ταξινομήσεις 13,42 εκατ. Περίοδος ανάκαμψης Μέσες ετήσιεςταξινομήσεις15,18εκατ. ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ-26 ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ SUV ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ-26. 2016-2021 46 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=