Fleet Business #8

Η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΑ υπο- βάλλει τον εξοπλισμό σε εξαντλη- τικές δοκιμές, για να διασφαλίσει την αντοχή του σε σκληρή χρήση και εχθρικό περιβάλλον. Για παρά- δειγμα, στην Aptiv χρησιμοποιούμε ειδικούς φούρνους για να διαπιστώ- σουμε την ανοχή των παρελκομέ- νων στις υψηλές θερμοκρασίες και διεξάγουμε δοκιμές αντοχής σε κάμψη για να διαπιστώσουμε την συμπεριφορά των καλωδίων φόρ- τισης σε βαριά χρήση. Έχουμε την ίδια σχολαστική νοοτροπία για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και χρησιμοποιούμε διεξοδικούς ελέγ- χους προς εντοπισμό τρωτών ση- μείων στα συστήματά μας. Η παραβίαση για λόγους ελέγχου (white-hat hacking) συνηθίζεται στην κυβερνοασφάλεια, αλλά οι δο- κιμές ασφαλείας οχημάτων παρου- σιάζουν κάποιες δυσκολίες, δεδο- μένου ότι κινούνται και βασίζονται σε ποικίλες ασύρματες τεχνολογίες για σύνδεση με το περιβάλλον τους. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλουμε να δοκιμάσουμε πώς ανταποκρίνε- ται κάποιο συγκεκριμένο όχημα σε ένα πλαστό σήμα GPS. Θα μπορού- σαμε να χρησιμοποιήσουμε έναν πομπό για τη μετάδοση του σήματος - αλλά χωρίς τις κατάλληλες προφυ- λάξεις, θα υπήρχε κίνδυνος παρεμ- βολής σε οτιδήποτε χρησιμοποιεί σήμα GPS για προσανατολισμό πλη- σίον των εγκαταστάσεων δοκιμών. Φανταστείτε τα φορτηγά διανομών να λάμβαναν νέο προσανατολισμό, τα τηλέφωνα στα διερχόμενα αυτο- κίνητα να έδειχναν ξαφνικά στους χρήστες πως βρίσκονται σε διαφο- ρετική ήπειρο ή τα αεροπλάνα που υπερίπτονταν να αποπροσανατολι- ζόντουσαν. Για να πραγματοποιηθούν δοκιμές σε οχήματα χωρίς να επηρεάζεται το περιβάλλον πέριξ των εγκατα- στάσεών της, η Aptiv εγκατέστησε έναν από τους μεγαλύτερους κλω- βούς Faraday της Βόρειας Αμερι- κής. Ο κλωβός Faraday είναι ένα δωμάτιο από μεταλλικό πλέγμα που εμποδίζει την ηλεκτρομαγνη- τική ακτινοβολία να εισέλθει ή να εξέλθει. Το εργαστήριο κυβερνοα- σφάλειας, των 8.200 τετραγωνικών ποδών στην Τροία του Μίσιγκαν, εί- ναι ένας κλωβός Faraday. Οι θύρες του διαθέτουν μεταλλικούς αγω- γούς που έρχονται σε επαφή με τα πλαίσια θυρών, οι μεταλλικές κυψέ- λες επεκτείνονται και στους αερα- γωγούς, το δάπεδο καλύπτεται με μεταλλικά φύλλα κάτω από τα χαλιά και ένα μεταλλικό ύφασμα καλύπτει εσωτερικά την οροφή. Το όχημα εισέρχεται στο εργαστή- ριο και το βομβαρδίζουμε με σήμα- τα-GPS, κινητού και Wi-Fi, συμπε- ριλαμβανομένων των τύπων που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές V2X (όχημα προς ο,τιδήποτε), χωρίς φόβο διαφυγής σημάτων. ΝΈΑ ΌΡΙΑ Η δοκιμή ασύρματων επικοινωνιών είναι μεταξύ των δραστηριοτήτων του εργαστηρίου, αλλά διαθέτει και μια γκάμα συστημάτων βελτίωσης της κυβερνοασφάλειας των προϊ- όντων. Το ένα είναι μηχάνημα ακτί- νων Χ, που επιτρέπει να ελέγχουμε το εσωτερικό ενός μικροημιαγωγού προς εντοπισμό τρωτών σημείων, συμπεριλαμβανομένων συστημά- των ανάπτυξης, όπως θύρες εντο- πισμού σφαλμάτων που δεν πρέπει να τοποθετηθούν σε τυπωμένα κυ- κλώματα. Ένα άλλο είναι ένα ερ- γαστήριο εγκληματολογικού τύπου, στο οποίο ελέγχουμε τον εξοπλισμό και το λογισμικό, εάν κάτι πάει στρα- βά, για να προσδιορίσουμε τα αίτια. Και φυσικά διαθέτουμε συστήματα διασφάλισης λογισμικού έναντι «αστικής ευθύνης». Για χρήση αυτών των συστημάτων στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, διαθέτουμε μεγάλη ομάδα εμπει- ρογνωμόνων. Η κυβερνοασφάλεια αυτοκινήτου αποτελεί νέο κλάδο, οπότε στρατολογήσαμε άτομα με εμπειρία όχι μόνο στην κυβερνοα- σφάλεια πληροφορικής, αλλά και σε τομείς όπως το ποινικό δίκαιο, προς υποστήριξη του αντίστοιχου εργα- Stress Tests για την κυβερνοασφάλεια στην αυτοκινητοβιομηχανία ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑ Πώς εξασφαλίζεται η ασφάλεια στα συνδεδεμένα οχήματα; Η Kristie Pfosi, διευθύντρια κυβερνοασφάλειας, της Aptiv 1 , εξηγεί. 44 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=