Fleet Business #8

στασης. Τα οχήματα θα μπορούν να «βλέπουν» και να περιηγούνται στο περιβάλλον τους, αλληλεπιδρώντας με άλλα οχήματα και «αντικείμενα», αρμονικά και με ασφάλεια. Οι τερά- στιες ποσότητες δεδομένων αισθητή- ρων που θα προέρχονται από τέτοια οχήματα θα αξιοποιούνται εκτός δι- κτύου προς βελτίωση της ασφάλειας και της αποδοτικότητας. Κατασκευάζονται ήδη αυτοκίνητα με τεχνολογία ανίχνευσης καμπίνας (ή πιλοτηρίου). Η επεξεργασία φυσικής γλώσσας και η οπτική δυνατότητα μέσω υπολογιστή σημαίνει πως μπορούν να διαβάσουν και να ερμηνεύσουν ανθρώπινα δε- δομένα. Στο εγγύς μέλλον, θα είναι σε θέ- ση να κατανοήσουν τη γλώσσα του σώματος, τον τόνο της φωνής, ώστε να μπορούν να αναγνωρίσουν εάν ο οδηγός είναι κουρασμένος ή αφηρη- μένος και να αντιδράσουν ανάλογα μέσω ειδοποίησης ή διορθωτικής ενέργειας αποτροπής σύγκρουσης. Λαμβάνοντας πληροφορίες από αι- σθητήρες του καθίσματος, το αυτο- κίνητο του μέλλοντος θα μπορούσε, για παράδειγμα, να αντιληφθεί εάν ο οδηγός δεν αισθάνεται καλά και να προβλέψει κάποιο επικείμενο εγκεφα- λικό επεισόδιο ή καρδιακή προσβολή. Οι δυνατότητες περιορίζονται μόνον από τη συλλογική φαντασία μας. ΤΙ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΑΥΤΌ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ LEASING ΚΑΙ ΤΟΥΣ FLEET MANAGERS; Είναι, φυσικά, αδύνατον να προβλέ- ψουμε με ακρίβεια το μέλλον, αλλά, βάσει των σημερινών εξελίξεων, το μέλλον δεν θα αφορά τόσο στην παροχή οχημάτων για ιδιώτες, αλλά κυρίως στην παροχή υπηρεσιών μετα- φοράς και κινητικότητας εντός αστι- κών κέντρων, αστικών περιοχών και πανεπιστημιουπόλεων, για διάφορες κατηγορίες χρηστών. Εκτός από αυτοκίνητα και βαν ιδιω- τών ή εταιρικών στόλων, οι εταιρείες leasing θα πρέπει να φροντίσουν για την δημιουργία διαφόρων επιλογών κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων Τα οχήματα θα μπορούν να «βλέπουν» και να περιηγούνται στο περιβάλλον τους, αλληλεπιδρώντας με άλλα οχήματα και «αντικείμενα», αρμονικά και με ασφάλεια οχημάτων μεταφοράς, λεωφορείων, drones, ηλεκτρικών ποδηλάτων, σκού- τερ και οποιουδήποτε άλλου τρόπου μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών στο μέλλον. Πρωτίστως, η συνδεσιμότητα παρέχει στον υπεύθυνο στόλου την ανάλυση δεδομένων. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο ρόλος του υπεύθυνου στόλου έχει εξελιχθεί (και εξακολουθεί να εξελίσσεται) πέραν φαντασίας την τελευταία δεκαετία. Η διαχείριση αυτοκινήτων είναι μόνο μέρος του ρόλου. Αν τους ρωτούσαν αν σκέφτηκαν ποτέ πως η ανάλυση δεδομένων θα αποτελούσε μέρος των καθηκόντων τους, οι περισσότεροι θα απαντούσαν αρνητικά. Τα καλά νέα είναι πως αυτό μπορεί (και πρέπει) να ανατεθεί σε εταιρείες όπως οι Wejo , Otonomo , Geotab και άλλες, καθή- κον των οποίων είναι να βοηθούν τους fleet managers να κατανοήσουν τα δεδομένα στόλου. Η στάση των ανθρώπων απέναντι στην ιδιοκτησία αυτοκινήτου θα συνεχίσει να αλλάζει, καθώς οι πόλεις γίνονται όλο και λιγότερο φιλικές προς τους χρήστες ιδιωτικών αυτοκινήτων και οι δημόσιες και επαγγελματικές μεταφο- ρές αρχίζουν να παρέχουν οικονομι- κές εναλλακτικές λύσεις, όπως φιλικά δρομολόγια και αυξημένες διαδρομές κινητικότητας. Εν τω μεταξύ, αφήστε τη φαντασία σας να τρέξει για το πώς θα είναι το συνδεδεμένο αυτοκίνητό σας στο μέλλον. 41 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=