Fleet Business #8
Ο κ. Amico προειδοποιεί πως σύμφω- να με τον GDPR, δεν υπάρχει ελαφρυ- ντικό όταν πρόκειται για παραβίαση της ιδιωτικότητας, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο ίσο με το 4% των ετήσιων εσόδων μιας εται- ρείας. Ως εκ τούτου, συνιστά στους παρόχους τηλεματικής, τις εταιρείες leasing και τους στόλους να εφαρ- μόζουν προσεκτικά τις οδηγίες του EDPB. ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΎΝ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΉΣ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΊΣΟΥΝ ΤΟ ΑΠΌΡΡΗΤΟ Σύμφωνα με τον κ. Amico, η συμμόρ- φωση με τον GDPR ίσως είναι λίγο δυσκολότερη για τους κατασκευα- στές, την τηλεματική δευτερογενούς αγοράς και τους παρόχους συνδεδε- μένων υπηρεσιών. Το άρθρο 25 αφο- ρά άμεσα σε εταιρείες σχεδιασμού οχημάτων ή υπηρεσίες δεδομένων συλλογής προσωπικών πληροφοριών και υπεύθυνες λήψης μέτρων απορ- ρήτου. Οι κατασκευαστές έχουν την τεράστια ευθύνη ασφάλισης του οικο- συστήματος συνδεδεμένου αυτοκινή- του με άλλους ενδιαφερόμενους, κα- θώς πρέπει να προστατεύσουν τη ροή δεδομένων μεταξύ αυτοκινήτων και περιβάλλοντός τους. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της μηχανικής μάθησης (ML), οι στόλοι θα εφαρμόσουν συστήματα αναγνώρι- σης συγκεκριμένων οδηγών ή αυτο- κινήτων, για τον εντοπισμό οποιασδή- ποτε ύποπτης δραστηριότητας. Σύμφωνα με τον κ. Amico, οι υπεύθυ- νοι στόλου δεν πρέπει να ανησυχούν ιδιαιτέρως για την ικανοποίηση των απαιτήσεων του GDPR. Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η διαδικασία συμμόρφωσης είναι η αφαίρεση των προσωπικών στοιχείων των πολιτών της ΕΕ, προ της διάθεσης του οχή- ματος, μετά από διάφορες διαδικα- σίες. Το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η διαχείριση της συναίνεσης και η συλλογή δεδομένων κατά τη διάρ- κεια ζωής του οχήματος. Ο κ. Amico υπογραμμίζει την δημιουργία σταθε- ρής συνεργασίας μεταξύ εταίρων, συ- μπεριλαμβανομένων δικαιολογητικών, όπως η αξιολόγηση επιπτώσεων των δεδομένων στην προστασία της ιδιω- τικής ζωής, για τη συμμόρφωση προς το GDPR και το ePrivacy. ΚΡΊΣΙΜΟΣ ΠΑΡΆΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ LEASING: ΔΙΑΦΆΝΕΙΑ Οι εταιρείες leasing πρέπει να ετοιμά- σουν πολιτικές και συμφωνίες απολύ- τως συμβατές με τους κανονισμούς, οι οποίες αναφέρουν σαφώς τα δεδομέ- να που συλλέγονται από όλα τα μέρη, πώς χρησιμοποιούνται και διασφαλί- ζονται. Από αυτή την άποψη, οι εται- ρείες leasing υποχρεούνται να ενημε- ρώσουν τους πελάτες, τους οδηγούς, τους πελάτες ιδιωτικής μίσθωσης, τους αγοραστές, τους εμπόρους και τρίτους σχετικά με τις διαδικασίες συλλογής και χρήσης δεδομένων. Οι δραστηριότητες των εταιρειών leasing περιλαμβάνουν επίσης φό- ρους, διεθνείς συναλλαγές και δια- βιβάσεις δεδομένων, που ενδέχεται να μην είναι σαφώς καθορισμένες σε ορισμένες περιοχές. Σε αυτές τις περι- πτώσεις, είναι υποχρεωμένες να δια- σφαλίσουν το απόρρητο μέσω εσωτε- ρικών κανονισμών και τρίτων μερών. Τέλος, οι εταιρείες leasing πρέπει να εγγυώνται την ασφάλεια δεδομένων των πελατών και να αναφέρουν κάθε λεπτομέρεια, όπως το χρονικό διάστη- μα που τηρούνται τα δεδομένα, βάσει επιχειρηματικών συμβάσεων. Ο κ. Amico τονίζει πως οι εταιρείες που δηλώνουν ανοιχτά τι πρόκειται να κάνουν με τα προσωπικά δεδομένα μπορούν να αντιμετωπίσουν πολύ ευ- κολότερη διαδικασία συμμόρφωσης με τον GDPR από όσες δεν προσπα- θούν να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση και την ανταλλαγή δεδομένων ή να εφαρμόσουν νέους τρόπους χρήσης δεδομένων. Πιστεύει πως αυτή η τε- λευταία εκδοχή μπορεί να αντιμετωπί- σει προβλήματα από πλευράς GDPR. 35 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=