Fleet Business #8

Ο ANDREA AMICO, CEO της Privacy4cars , μιλώντας στο Fleet Europe , σημειώνει τη σημασία των κανονισμών απορρήτου στην Ευρώπη, καθώς υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν από όλους τους εν- διαφερόμενους φορείς της αυτοκινη- τοβιομηχανίας προς εκπλήρωσή τους. Η ύπαρξη απορρήτου δεν εξαρτάται μόνον από την συμπλήρωση ορισμέ- νων εγγράφων, την πραγματοποίηση τεχνικών ενημερώσεων και την έκ- δοση προειδοποιήσεων. Ο κ. Amico παρατηρεί πως η συμμόρφωση προς τους ισχύοντες κανονισμούς αποτελεί συνεχή διαδικασία, που σημαίνει ότι το απόρρητο δεν θα αποτελεί απλή ανά- γκη, αλλά ειδίκευση για τις εταιρείες, παρέχοντας σημαντική αξιοπιστία και κύρος, εάν εφαρμοστεί σωστά. TO ΝΟΜΙΚΌ ΠΛΑΊΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΌΡΡΗΤΟ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΈΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΈΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ Όσον αφορά στο απόρρητο των δε- δομένων, οι στόλοι, οι κατασκευαστές και οι εταιρείες leasing είναι υπεύθυ- νες για την προστασία των «προσωπι- κά αναγνωρίσιμων πληροφοριών». Οι δύο βασικοί κανονισμοί που ισχύουν για τα οχήματα στην Ευρώπη είναι ο GDPR και ο ePrivacy. Επιπλέον, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) εξειδίκευσε την κατευθυντήρια γραμμή, που έθεσε για πρώτη φορά το 2020, περί συν- δεδεμένων οχημάτων. Ο κ. Amico υπογραμμίζει ότι τα συνδεδεμένα οχήματα δεν ορίζονται μόνο λόγω τηλεματικής, αλλά περιλαμβάνουν οποιοδήποτε όχημα με Bluetooth. Ο GDPR σκοπεύει να αυξήσει τον έλεγχο των καταναλωτών στα δεδο- μένα τους και, για τους διαχειριστές στόλου, κάθε πληροφορία σχετικά με τους οδηγούς, όπως ηλικία, διεύ- θυνση, στοιχεία επικοινωνίας, στοι- χεία άδειας οδήγησης και ιστορικό μετακινήσεων, εμπίπτει στον GDPR. Πρωταρχικό καθήκον των υπευθύνων στόλου είναι να επικαιροποιήσουν τις επιχειρηματικές συμβάσεις βάσει των οποίων οι οδηγοί δίνουν σαφώς τη συγκατάθεσή τους για χρήση των προσωπικών τους δεδομένων. Ο κα- νονισμός καθιστά υποχρεωτική την επίδειξη εντύπου συγκατάθεσης κα- τά τους ελέγχους αδειών οδήγησης. Η διασφάλιση των δεδομένων που συλλέγονται αποτελεί μια ακόμα υπο- χρέωση. Όλα τα δεδομένα τηλεματι- κής, οδηγών, φορτίου, προμηθευτών και πελατών, πρέπει να συλλέγονται και να αποθηκεύονται ασφαλώς. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στους διακομι- στές της εταιρείας, αλλά περιλαμβά- νει και τρίτα μέρη που έχουν το νόμιμο δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα. Σε περίπτωση κατάχρησης δεδομέ- νων ή κυβερνοεπίθεσης, με αποτέλε- σμα απώλεια ιδιωτικών δεδομένων, οι εταιρείες στόλων θα αναγκαστούν να καταβάλουν σημαντικά ποσά απο- ζημίωσης. Σε περίπτωση κατάχρησης δεδομένων ή κυβερνοεπίθεσης, με αποτέλεσμα απώλεια ιδιωτικών δεδομένων, οι εταιρείες στόλων θα αναγκαστούν να καταβάλουν σημαντικά ποσά αποζημίωσης Η επόμενη πρόκληση στη διαχείριση στόλου ΔΕΔΟΜΕΝΑ & ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ Οι πρωτοποριακές εξελίξεις στην ψηφιοποίηση, όπως το 5G, έχουν αρχίσει να μετατρέπουν τα αυτοκίνητα σε έξυπνα οχήματα παραγωγής δεδομένων, τάση που δημιουργεί σημαντική πρόκληση καθορισμού της νομιμότητας των πολύπλοκων διεργασιών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι υπεύθυνοι στόλου, οι κατασκευαστές και οι εταιρείες leasing πρέπει να συμμορφώσουν τις δραστηριότητές τους σύμφωνα με τους κανονισμούς απορρήτου των δεδομένων. 34 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=