Fleet Business #8

ΣΎΝΘΕΤΟ ΣΤΟΙΧΕΊΟ, ΣΎΝΘΕΤΗ ΣΥΝΔΕΣΙΜΌΤΗΤΑ Η χρήση και τα χαρακτηριστικά των οδηγών βρίσκονται στο επίκεντρο της σύγχρονης διαχείρισης στόλου και κι- νητικότητας. Υπό ιδανικές συνθήκες, θα γνωρίζαμε ακριβώς «πόσο» αυτο- κίνητο, τρένο ή ποδήλατο χρειάζεται κάθε εργαζόμενος σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο. Όπως και με το πα- ράδειγμα του εκτυπωτή, τα δεδομένα πρέπει να συλλεχθούν και να αναλυ- θούν. Και εδώ υπεισέρχεται η συνδεσιμό- τητα. Η συνδεσιμότητα -ως γενικός όρος- αναφέρεται στη δυνατότητα συλλογής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο απευθείας από τις πηγές. Αυ- τά τα δεδομένα καταλήγουν σε μια κεντρική βάση όπου επεξεργάζονται και παρέχουν συγκεκριμένη εικόνα με την εφαρμογή στατιστικής ανάλυσης. Ιδού κάποια πρότυπα. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΌ ΜΟΝΤΈΛΟ ΕΠΊΠΕΔΟ 1 Σε αυτό το μοντέλο, συλλέγεται ένας σχετικά μικρός αριθμός ανώνυμων σημείων δεδομένων από περιορισμένο αριθμό εργαζο- μένων, για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Βασικές τεχνολογικές λύ- σεις, όπως ένα OBDII plug-in (θύρα σύνδεσης), μπορεί να αρκούν. Είναι δυνατόν ακόμα και να καταγραφούν αυτά τα δεδομένα, αλλά αυτό επη- ρεάζει την ποσότητα (αρκετά μεγάλο δείγμα εργαζομένων) και την ποιότη- τα (καταγραφή σωστών δεδομένων). Παραδείγματα σημείων δεδομένων: u Πραγματική διανυθείσα απόσταση οχημάτων σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή u Ιδιωτική / Επαγγελματική μετακίνη- ση / Επιχειρηματική χρήση u Έναρξη και τέλος κάθε επαγγελμα- τικής μετακίνησης Η στατιστική ανάλυση μπορεί να πα- ρέχει επαρκή χαρακτηριστικά γνώσης, σε επίπεδο εταιρείας, των παγίων που μπορούν να διαμοιραστούν και ποιες μετακινήσεις μπορούν να αντικατα- σταθούν με λύσεις κινητικότητας. Ωστόσο, δεν υπεισέρχεται αρκετά ώστε να καθορίσει τις καλύτερες επι- λογές για τους εργαζόμενους. Το συγκεντρωτικό μοντέλο είναι ιδα- νικό σε τρεις περιπτώσεις. Πρώτον, για να αναδειχθούν οι πιθανότητες επιτυχίας της εφαρμογής κινητικότη- τας, ηλεκτροκίνησης, διαμοιρασμού αυτοκινήτου... Στη συνέχεια, για να εντοπιστούν οι προμηθευτές που θα συμπεριληφθούν στον μετασχηματι- σμό κινητικότητας. Τέλος, το συγκε- ντρωτικό μοντέλο αξιολογεί τα πλε- ονεκτήματα της συνδεσιμότητας και μπορεί να προκαλέσει τη μετάβαση στο επόμενο επίπεδο. ΑΤΟΜΙΚΌ ΜΟΝΤΈΛΟ ΕΠΊΠΕΔΟ 2 Αντί να καταγράφει την εταιρεία συ- νολικά, αυτό το μοντέλο καταγράφει ξεχωριστά κάθε εργαζόμενο, με στό- χο να προσαρμόσει τις λύσεις στις ανάγκες του. Είναι πιο πολύπλοκο από το συγκεντρωτικό μοντέλο, καθώς προσαρμόζεται σε κάθε εργαζόμε- νο -όχι δειγματοληπτικά- και απαιτεί συνεχή ανάλυση, εφόσον οι ανάγκες των εργαζομένων αλλάζουν. Κατά συνέπεια, η υποδομή συνδε- σιμότητας είναι πιο εκτεταμένη και καλύπτει, τόσο τα πάγια, όσο και τα άτομα. Τούτο συνεπάγεται την χρήση τηλεματικής ή κάτι παρόμοιου για τα οχήματα και εφαρμογής κινητού τηλε- φώνου για τους εργαζόμενους. Τα δε- δομένα δεν είναι πλέον ανώνυμα και συγκεντρωτικά, αλλά εξατομικευμένα. Ωστόσο, σύμφωνα με το GDPR, αυτό δεν σημαίνει πως τα ιδιωτικά δεδομέ- να δημοσιοποιούνται. Ο εργαζόμενος Συνδεδεμένα Δεδομένα: απεριόριστα πλεονεκτήματα ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Θα έχετε παρατηρήσει ότι δεν έχουν όλοι στο γραφείο τον δικό τους προσωπικό εκτυπωτή. Οι εκτυπωτές μοιράζονται μεταξύ εργαζομένων, σε άμεση πρόσβαση. Οι πάροχοι εκτυπωτών μπορούν να υπολογίσουν ακριβώς πόσοι εκτυπωτές απαιτούνται και πόση ποσότητα χαρτιού και κασετών μελάνης πρέπει να παρέχονται ανά χρονικά διαστήματα. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Απλώς, επειδή οι εκτυπωτές είναι συνδεδεμένοι και τα δεδομένα χρήσης είναι άμεσα διαθέσιμα. Εάν λοιπόν είναι δυνατή η βελτιστοποίηση της χρήσης εκτυπωτών, γιατί να μην ισχύει το ίδιο για τα εταιρικά αυτοκίνητα; Ο συνδυασμός δεδομένων χώρου εργασίας και δεδομένων στόλου και κινητικότητας παρέχει πλεονεκτήματα και στις επιχειρήσεις και στους εργαζομένους 26 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=