Fleet Business #8

ΠΑΡΑ τις εξελίξεις της τεχνολογίας κι- νητήρων και τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, ο πιο σημαντι- κός παράγοντας για την απόδοση ενός οχήματος είναι ο οδηγός. Ένας επιθετικός οδηγός που οδηγεί γρήγο- ρα, προσδίδει σημαντικό κόστος και κίνδυνο στο στόλο, αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου και το κόστος συντήρησης και ασφάλισης. Η ενθάρρυνση και η εφαρμογή ασφα- λέστερης οδήγησης προσφέρει σημα- ντικά οικονομικά οφέλη. Τούτο απαιτεί τεκμηριωμένη προσέγγιση και η τη- λεματική είναι ζωτικής σημασίας. Η λήψη και η διάχυση, συχνά σε πραγ- ματικό χρόνο, πληροφοριών για τον τρόπο οδήγησης ενός οχήματος, πα- ρέχει στους υπεύθυνους στόλου ένα σημείο αναφοράς βάσει του οποίου μπορούν να εκτιμήσουν τις μετέπειτα βελτιώσεις. Επιτρέπει επίσης στοχευ- μένη προσέγγιση, για να εφαρμοστεί η κατάλληλη εκπαίδευση όπου απαι- τείται περισσότερο. ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΌΣ ΔΕΔΟΜΈΝΩΝ Ο Jonathan Bates , αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ της MiX Telematics , δή- λωσε πως τα ακριβέστερα στοιχεία συμπεριφοράς οδηγών προέρχονται «από το συνδυασμό δεδομένων από- δοσης οδηγών και επικίνδυνων συ- μπεριφορών οδήγησης. Αυτό σημαί- νει συνδυασμό στατιστικών απότομης επιτάχυνσης, απότομης πέδησης, από- τομων στροφών και υπερβολικής τα- χύτητας με προηγμένα δεδομένα υπο- βοήθησης οδήγησης, όπως κόπωση, απόσπαση προσοχής λόγω χρήσης κινητού τηλεφώνου, παρέκκλιση από Η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΔΗΓΟΥ Καταγράφοντας περιστατικά επικίνδυνης οδήγησης, οι στόλοι μπορούν να εφαρμόσουν συγκεκριμένες πολιτικές και εκπαίδευση προς βελτίωση της ασφάλειας. λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποιή- σεις εμπρόσθιας πρόσκρουσης και απόστασης προπορευομένου. Ο συν- δυασμός αυτών των πληροφοριών, σταθμισμένων σε επίπεδο κινδύνου, παρέχει στους υπεύθυνους στόλου στοιχεία για τη φύση και τη σοβαρό- τητα των συμπτωμάτων, καθώς και των συνεπειών και των αιτίων». Αντιμετωπίζοντας πιθανό καταιγισμό δεδομένων, οι υπεύθυνοι στόλου πρέ- πει να διασφαλίσουν πως ο πάροχος τηλεματικής τους είναι σε θέση να πα- ρέχει αυτές τις πληροφορίες σε ουσι- αστική μορφή, πρόσθεσε ο κ. Bates, καταλήγοντας ότι «οι υπεύθυνοι στό- λου πρέπει να λάβουν καλά οργανω- μένες πληροφορίες, κατανεμημένες κατά προτεραιότητα, σε εύχρηστο περιβάλλον. Ιδανικά, αυτές παρουσι- άζονται με συνδυασμό πινάκων πλη- ροφόρησης, σχετικών αναφορών, εφαρμογών αφοσίωσης οδηγού και επίσης αυτοματοποιημένου coaching, που παρέχονται μέσω μιας απλής δι- επαφής λογισμικού, με τις βασικές γνώσεις ολοκληρωμένες ήδη για τον fleet manager, έτσι ώστε να μπορεί να εστιάσει στη βασική πτυχή - κα- θοδήγηση αλλαγών συμπεριφοράς με αυτοματοποιημένες πληροφορίες δεδομένων». ΣΤΌΧΟΙ ΒΕΛΤΊΩΣΗΣ Με αυτά τα στοιχεία και τις τρέχουσες επιδόσεις, οι υπεύθυνοι στόλου μπο- ρούν να αναπτύξουν στόχους βελτίω- σης και εργαλεία για να το επιτύχουν, δήλωσε εκπρόσωπος της Webfleet . «Όπου εντοπίζονται προβλήματα, πρέ- πει να υπάρξει συνεργασία με τους εργαζόμενους για την επίλυσή τους. Αυτό μπορεί να σημαίνει προσφορά στοχευμένης κατάρτισης σε οδηγούς που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε συ- γκεκριμένο τομέα ή παροχή καθοδή- γησης σε όλο το προσωπικό». Η δράση μπορεί να ξεκινήσει αμέσως, μέσω συσκευών εντός καμπίνας, που προειδοποιούν τους οδηγούς μόλις υπερβούν μια βασική παράμετρο, όπως ταχύτητα ή επιτάχυνση. «Με ανατροφοδότηση σε πραγματικό 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=