Fleet Business #8

Η ΠΙΟ ΓΡΉΓΟΡΗ απόδοση της επέν- δυσης στην τηλεματική είναι η βελτί- ωση της κατανάλωσης καυσίμου. Δύο πανομοιότυπα οχήματα εκτελούν πα- νομοιότυπες εργασίες σε πανομοιότυ- πους δρόμους. Το ένα θα έχει καλύτε- ρη οικονομία καυσίμου από το άλλο. Πολλοί λόγοι εξηγούν το γιατί, από τον οδηγό μέχρι τον προγραμματι- σμό της διαδρομής και την κατάσταση του οχήματος. Τα δεδομένα τηλεμα- τικής δείχνουν πως ένα όχημα απο- δίδει καλύτερα από ένα άλλο, αλλά η ανάλυση αυτών των δεδομένων και η προληπτική διαχείριση στόλου θα επιφέρουν οποιεσδήποτε βελτιώσεις. Επιπλέον, η αντιμετώπιση της σπάτα- λης συμπεριφοράς των οδηγών θα αποφέρει πολύ μεγαλύτερη εξοικονό- μηση στους λογαριασμούς καυσίμων. Συνήθως οι οδηγοί με την αποτελε- σματικότερη συμπεριφορά σε καύ- σιμα οδηγούν οχήματα με μειωμένο κόστος συντήρησης. ΕΠΊΣΗΜΗ ΈΝΑΝΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉΣ ΑΠΌΔΟΣΗΣ Το θέμα των υπεραισιόδοξων στοιχεί- ων κατανάλωσης καυσίμου των NEDC και WLTP έφερε στο φως τη διαφορά μεταξύ «επίσημων» και πραγματικών επιδόσεων. Δεδομένου ότι τα καύσιμα είναι το υψηλότερο ημερήσιο κόστος λειτουργίας των στόλων, η πραγματική κατανάλωσή τους έχει μεγάλη σημα- σία για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να ελαχιστοποιήσει το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του στό- λου της. Τα δεδομένα τηλεματικής δίνουν ακριβείς αναφορές κατανάλωσης καυσίμου, συγκρίνοντας τις ακριβείς αποστάσεις που διανύουν τα οχήματα με τα καύσιμα που προμηθεύονται οι οδηγοί τους. Διαθέτοντας αυτές τις πληροφορίες, οι υπεύθυνοι στόλου μπορούν να εντοπίσουν οδηγούς και οχήματα με χαμηλή απόδοση και να εφαρμόσουν στρατηγικές προς βελ- τίωσή της. «Η συμπεριφορά του οδηγού είναι σα- φώς από τους πλέον κρίσιμους πα- ράγοντες για μεγιστοποίηση της από- δοσης καυσίμου», δήλωσε ο Andrew Pass , VP Marketing της Masternaut . Αλλά προειδοποίησε: «η τηλεματική από μόνη της δεν βελτιώνει τη συμπε- ριφορά των οδηγών, παρέχει απλώς δεδομένα». ΜΕΤΆΒΑΣΗ ΣΤΟ 2030 Χρειάζονται συνδεδεμένες υπηρεσίες διαχείρισης στόλου για τις ενέργειες μεγιστοποίησης της απόδοσης, όπως προειδοποιήσεις «για παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση, π.χ. ταχύτητα, επιτάχυνση και φρενά- ρισμα, προς επίτευξη της βέλτιστης οικολογικής οδήγησης», δήλωσε ο κ. Pass. Ο αποδοτικός τρόπος οδήγησης θα καταστεί ακόμα πιο σημαντικός την επόμενη δεκαετία, καθώς οι στόλοι θα μεταβούν σε ηλεκτρικά οχήματα και οι οδηγοί θα πρέπει να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία των μπαταριών. «Η μετάβαση στο 2030 θεωρείται περίοδος υψηλού κινδύνου, κατά την οποία οι υποδομές φόρτισης, για πα- ράδειγμα, δεν θα πληρούν ακόμα τις απαιτήσεις του κλάδου», δήλωσε ο κ. Pass. «Είναι σημαντικό, επομένως, οι υπεύθυνοι στόλου να εμφυσήσουν τις καλύτερες δυνατές συμπεριφορές οδήγησης τώρα - διασφαλίζοντας τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της αυτονομίας του οχήματος». ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΈΝΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΔΙΑΔΡΟΜΉΣ Η ανάλυση δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου μπορεί επίσης να εντοπίσει άλλες αιτίες σπατάλης, όπως ο ανα- ποτελεσματικός σχεδιασμός διαδρο- μής, όπου η τηλεματική διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Ο Stefano Peduzzi , Αντιπρόεδρος Technology Solutions & Operations, Europe της Geotab , δήλωσε: «Συ- στήματα όπως ο αυτοματοποιημένος προγραμματισμός διαδρομών μπο- ρούν να παρέχουν ακριβή και απο- τελεσματική διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη θέματα όπως η κυκλοφορία, ο καιρός και οι προτιμώμενες ώρες παράδοσης». Ο άμεσος συνδυασμός δεδομένων εντοπισμού του οχήματος και σχεδι- ασμού διαδρομής είναι επίσης σημα- ντικός για την αντιμετώπιση αλλαγών τελευταίας στιγμής ως προς τους χρό- Η Συνδεδεμένη Τεχνολογία περιορίζει τους λογαριασμούς καυσίμων ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Οι πληροφορίες δεδομένων τηλεματικής μπορούν να επισημάνουν αναποτελεσματικούς οδηγούς, διαδρομές και οχήματα. Η κατανάλωση καυσίμων έχει μεγάλη σημασία για όποιον επιθυμεί να ελαχιστοποιήσει το κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του στόλου 20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=