Fleet Business #8
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ Για οποιαδήποτε σύγκριση οχημάτων πρέπει να χρησιμοποιείται ένα πρότυ- πο συνολικού κόστους κύκλου ζωής, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη σύγκριση διαφορετικών τύπων καυσίμων, όπως ηλεκτρικό και ντίζελ, καθώς καταδεικνύει τη διαφορετική κατανομή κόστους μεταξύ τεχνολο- Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος στο σπίτι εξαρτάται από το κόστος και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας (kWh) που χρησιμοποιείται ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ARVAL ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ Oι Shams-Dine El Mouden , International Consulting Director της Arval , και Jean Mateos , επικεφαλής LCV της Arval, μιλούν για την έκθεση αυτή. Πρόκειται για πολύ εντυπωσιακή έρευνα. Τι σας ώθησε να εξετάσετε αυτόν τον τομέα; Jean: «Όταν μιλάμε στους πελάτες για τα eLCV - ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελ- ματικά οχήματα - συνήθως διέπονται από δύο βασικούς προβληματισμούς. Ανησυχούν για την αυτονομία και για τη φόρτιση. «Πιο συγκεκριμένα, ανησυχούν για το πώς θα αντιμετωπιστούν αυτά τα θέματα υπό πραγματικές συνθήκες. Είναι γνωστό πως υπάρχει ενίοτε μεγάλη διαφορά μεταξύ των ενδει- κτικών στοιχείων αυτονομίας WLTP ενός eLCV και της πραγματικότητας σε κανονική χρήση». Shams: «Αυτός είναι και ο λόγος σύ- νταξης της έκθεσης. Πρόκειται για ανεξάρτητη έρευνα περί των επιδόσε- ων που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρεί- ες διαχείρισης στόλων από τα eLCV. Είναι πληροφορίες που χρειάζονται για να είναι σε θέση να σχεδιάσουν τις στρατηγικές τους ηλεκτροκίνη- σης». Τα αποτελέσματα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες σας; Jean: «Ναι, βάσει της πραγματικής εμπειρίας μας σε eLCV και, γενικά, σε ηλεκτρικά οχήματα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ως επί το πλείστον, υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας, η αυτονομία βαν διαφορετικών μεγε- θών θα κυμαίνεται μεταξύ 60%-70% των επίσημων στοιχείων WLTP των κατασκευαστών, αναλόγως φορτίου και θερμοκρασίας. «Το σημαντικό είναι ότι, ακόμα και με ποσοστό 60%-70%, αυτά τα οχήματα θα εξακολουθούν να καλύπτουν τις ανάγκες των περισσότερων εταιρειών διαχείρισης στόλων, εάν επιστρέφουν στο αμαξοστάσιο και φορτίζονται την νύκτα, κάτι που πιστεύουμε πως θα αποτελεί τον κανόνα. Επομένως, οι ανησυχίες περί αυτονομίας και φόρ- τισης είναι σε μεγάλο βαθμό αβάσι- μες». Shams: «Πρέπει να σημειωθεί πως η πρώτη έρευνα διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε αρκετά χαμηλές θερμο- κρασίες, οπότε τα ευρήματα της έκθε- σης αντικατοπτρίζουν την χειρότερη δυνατή περίπτωση. Εάν χρησιμοποιεί- τε βαν στην Ισπανία ή την Πορτογαλία, μπορείτε μετά βεβαιότητας να έχετε καλύτερα αποτελέσματα». Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτε- ρο εμπόδιο που πρέπει να υπερβούν οι εταιρείες διαχείρισης στόλου για την υιοθέτηση eLCV; Jean: «Όπως δείχνει η έκθεση, οι ανη- συχίες περί αυτονομίας και φόρτισης μπορούν να καμφθούν, οπότε η μεγά- λη αλλαγή είναι στην πραγματικότητα πολιτισμική. Οι χειριστές βαν απεχθά- νονται την «μη προγραμματισμένη» ακινησία. Τα οχήματά τους είναι εργα- λεία, τα οποία πρέπει να αποδώσουν κέρδος, λειτουργώντας όπως απαιτεί- ται (και λειτουργούν εντατικά). Ωστό- γιών. Για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν γενικά υψηλότερο κό- στος αγοράς, αλλά πολύ χαμηλότερο κόστος καυσίμου και λειτουργίας. Ο πίνακας δείχνει πως, αν και η αρχική τιμή του ηλεκτρικού βαν είναι υψηλό- ΠΙΝΑΚΑΣ 3: ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΦΟΡΤΊΟΥ ΤΩΝ ELCV ΠΡΟΣΟΜΟΙΆΖΟΥΝ ΣΕ ΜΕΓΆΛΟ ΒΑΘΜΌ ΜΕ ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΊΝΗΤΩΝ ΒΑΝ, ΤΑ ΟΠΟΊΑ ΠΑΡΟΥΣΙΆΖΟΥΝ ΑΎΞΗΣΗ ΚΑΤΑΝΆΛΩΣΗΣ 20% ΜΕ ΦΟΡΤΊΟ 75%, ΈΝΑΝΤΙ ΦΟΡΤΊΟΥ 0%. ΚΕΝΌ ΦΟΡΤΊΟΥ ΜΙΚΡΌ ΒΑΝ ΜΕΣΑΊΟ ΒΑΝ ΜΕΓΆΛΟ ΒΑΝ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ Αστικός 71% 53% 99% 74% Αγροτικός 82% 82% 104% 89% Αυτοκινητοδρόμων 46% 74% 68% 63% Μικτός 61% 72% 85% 72% Μέση Θερμοκρασία (°C) 1.6 8 12 7.2 50% ΦΌΡΤΩΣΗ ΜΙΚΡΌ ΒΑΝ ΜΕΣΑΊΟ ΒΑΝ ΜΕΓΆΛΟ ΒΑΝ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ Αστικός 63% 48% 92% 68% Αγροτικός 75% 82% 91% 83% Αυτοκινητοδρόμων 45% 77% 62% 61% Μικτός 57% 71% 76% 68% Μέση Θερμοκρασία (°C) 4.6 13.7 12 10.1 100% ΦΌΡΤΩΣΗ ΜΙΚΡΌ ΒΑΝ ΜΕΣΑΊΟ ΒΑΝ ΜΕΓΆΛΟ ΒΑΝ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ Αστικός 60% 43% 86% 63% Αγροτικός 67% 72% 86% 75% Αυτοκινητοδρόμων 43% 72% 61% 59% Μικτός 53% 64% 74% 64% Μέση Θερμοκρασία (°C) 5.2 4.2 12.2 7.2 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=