Fleet Business #8

κατασκευής. Το κέντρο Millbrook επι- θεώρησε τα οχήματα για την σωστή λειτουργία τους και τα εφοδίασε με εξοπλισμό καταγραφής δεδομένων. Η διαδικασία δοκιμών συνίστατο στη φόρτιση εκάστου οχήματος κατά 100%, σε δοκιμαστική οδήγηση 72 χιλιομέτρων και στην επαναφόρτιση. Η ενέργεια που απαιτήθηκε για την πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας μετά την δοκιμή κατεγράφη. Η Millbrook πραγματοποίησε αυτή τη διαδικασία, για κάθε όχημα, με τρία διαφορετικά επίπεδα φορτίου: 0%, 50%και 100%. Η διεξαγωγή των δοκιμών βάσει του τυπικού κανονισμού της ΕΕ και του ΗΒ, κύκλου δοκιμών Real Driving Emissions (RDE), εξασφάλισε τη συ- νοχή των μετρήσεων επιδόσεων και επέτρεψε την ισότιμη αξιολόγηση εκάστου οχήματος σε διαφορετικά σενάρια λειτουργίας. (Γράφημα 1) ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε χα- μηλές θερμοκρασίες, κατά τη χειμε- ρινή περίοδο. Ο αντίκτυπος της θερ- μοκρασίας στην αυτονομία ποικίλει ανάλογα με το κλίμα κάθε χώρας Η εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου ίσως αποτελεί το χειρότερο σενάριο (Γράφημα 2) ΚΎΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑΣ ΈΝΑΝΤΙ ΦΟΡΤΊΟΥ Γενικά, στις εκτός πόλης (μεσαίες) ταχύτητες, τα ηλεκτρικά βαν είναι πιο αποδοτικά. Κατά μέσον όρο, σε όλα τα σενάρια τριών φορτίων, οι τρεις τύποι βαν πέτυχαν το 82% της αυτονομίας WLTP. ΦΟΡΤΙΣΗ Η φόρτιση EV μπορεί να απαιτεί εκ των προτέρων προγραμματισμό, σε σχέση με τον ανεφοδιασμό με βενζί- νη ή ντίζελ, αλλά μπορεί να αξίζει τον κόπο λόγω εξοικονόμησης κόστους. Εάν το όχημα μπορεί να λειτουργήσει όλη την ημέρα με μία μόνο φόρτιση, τότε η απλούστερη λύση είναι η επα- ναφόρτιση τη νύκτα. Εάν τα οχήματα παραμένουν στο χώ- ρο εργασίας, πρέπει να σκεφτείτε την εγκατάσταση σημείων φόρτισης στο χώρο αυτόν. Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος στο σπίτι εξαρτάται από το κόστος και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας (kWh) που χρησιμοποιείται. ΓΡΑΦΗΜΑ 1: ΟΧΗΜΑ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Πηγή: ARVAL Μέχρι και: 60 χλμ/ώρα (Μέσος όρος 15-40 χλμ/ώρα) ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ 60-90 χλμ/ώρα ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ 90 χλμ/ώρα ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ Πάνω από: ΓΡΑΦΗΜΑ 2: ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ Πηγή: ARVAL Αντίκτυπος ωφέλιμου φορτίου στην πραγματική αυτονομία έναντι της αυτονομίας WLTP (Μικτός κύκλος) Μέση θερμοκρασία O C Αναλογία WLTP Φορτίο: 0% 50% 100% Μέση Θερμοκρασία Small Van Medium Van Large Van Average 100% 90% 80% 70% 60% 50% 40% 30% 20% 10% 0% 14 12 10 8 6 4 2 0 3,8 o C 8,6 o C 12,1 o C 8,2 o C ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΚΎΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑΣ (ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΆΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΔΟΚΙΜΈΣ ΩΦΈΛΙΜΟΥ ΦΟΡΤΊΟΥ) ΚΎΚΛΟΣ ΜΙΚΡΌ ΒΑΝ ΜΕΣΑΊΟ ΒΑΝ ΜΕΓΆΛΟ ΒΑΝ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ Αστικός 65% 48% 92% 68% Αγροτικός 74% 79% 94% 82% Αυτοκινητοδρόμων 45% 74% 64% 61% Μέση θερμοκρασία (°C) 3.8 8.6 12.1 8.2 ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΕΥΡΉΜΑΤΑ ΩΦΈΛΙΜΟΥ ΦΟΡΤΊΟΥ (ΜΙΚΤΟΣ ΚΎΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑΣ) ΦΟΡΤΊΟ ΜΙΚΡΌ ΒΑΝ ΜΕΣΑΊΟ ΒΑΝ ΜΕΓΆΛΟ ΒΑΝ ΜΈΣΟΣ ΌΡΟΣ 0% 61% 72% 85% 72% 50% 57% 71% 76% 68% 100% 53% 64% 74% 64% Μέση θερμοκρασία(°C) 3.8 8.6 12.1 8.2 H μετάβαση σε ηλεκτρικό στόλο πρέπει να προγραμματιστεί χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα δεδομένα, τόσο για ηλεκτρικά βαν, όσο και για τον υπάρχοντα στόλο ντίζελ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=