Fleet Business #8

Η ΜΕΛΈΤΗ «eLCVs: Electric Fleet Transitions Powered by Real World Data” (eLCV: Η μετάβαση σε ηλεκτρι- κό στόλο τροφοδοτείται από πραγμα- τικά δεδομένα) είναι ίσως η πρώτη αξιόπιστη και ανεξάρτητη μελέτη που εξέτασε την απόδοση επιλεγμένων ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματι- κών οχημάτων υπό καθημερινές λει- τουργικές συνθήκες, συμπεριλαμβα- νομένων βασικών πληροφοριών για το πώς διάφοροι παράγοντες, όπως το φορτίο και η θερμοκρασία, επηρε- άζουν την αυτονομία. Η ΕΚΘΕΣΗ Η απαγόρευση πώλησης νέων αυτο- κινήτων και βαν βενζίνης και ντίζελ από το 2030 αύξησε το ενδιαφέρον ηλεκτροκίνησης του στόλου σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, εστιάζοντας στις πραγματικές πρακτικές προκλή- σεις ενσωμάτωσης ηλεκτρικών οχη- μάτων σε επαγγελματικούς στόλους. Αν και τα ηλεκτρικά LCV (eLCV) διατί- θενται πάνω από 10 χρόνια, υστερούν σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνη- τα όσον αφορά στην εξέλιξη και την ανάπτυξη του μεριδίου αγοράς τους. Το πλήθος των μοντέλων διάφορων μαρκών στις διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων υπήρξε παραδοσιακά εξαι- ρετικά περιορισμένο. Ωστόσο, υπάρχει πλέον ισχυρή αύξη- ση της διαθεσιμότητας μοντέλων δια- φόρων κατασκευαστών και κατηγο- ριών και έπονται και άλλα. Υπό αυτές τις συνθήκες, βελτιώνεται σημαντικά η δυνατότητα μετάβασης σε eLCV -η οποία για ορισμένους θα μπορούσε να αποτελεί έως και 10ετή διαδικασία. Υπάρχουν επίσης ορισμένα συγκεκρι- μένα και σαφή οφέλη για τα ηλεκτρικά οχήματα, πέραν της προθεσμίας του 2030. Το λειτουργικό κόστος «καυσίμου» είναι σημαντικά χαμηλότερο και το κόστος σέρβις και συντήρησης μει- ώνεται, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα κινητά εξαρτήματα από τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Από την άποψη της εταιρικής υπευ- θυνότητας, τα ηλεκτρικά οχήματα συμβάλλουν θετικά, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Αυτό βοηθά επίσης τους στόλους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των ζωνών χαμηλών εκπο- μπών ευρωπαϊκών πόλεων. Για τους παραπάνω λόγους, τα ηλε- κτρικά βαν αποτελούν εξαιρετική επι- λογή για αστικές παραδόσεις - κάτι που αυξήθηκε σημαντικά το περασμέ- νο έτος, καθώς αυξάνονται οι διανο- μές κατ’ οίκον. Η κατανόηση των πραγματικών λει- τουργικών δυνατοτήτων ενός ηλεκτρι- κού LCV (eLCV) είναι ζωτικής σημασί- ας για την αποτελεσματική διαδικασία μετάβασης σε ηλεκτρικό στόλο. Δύο βασικά ερωτήματα που ταλα- νίζουν συνήθως τις εταιρείες που θέλουν να υιοθετήσουν eLCV είναι «ποια είναι η πραγματική αυτονομία;» και «τι αντίκτυπο, εάν υπάρχει, έχει το φορτίο στην αυτονομία; Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η Arval UK ανέθεσε ανεξάρτητη επιστημονική δοκιμή, προς εξέταση της απόδοσης των eLCV υπό διάφορες πραγματικές συνθήκες. Η ArvaL UK επέλεξε το παγκοσμίου φήμης Millbrook Proving Ground γι’ αυτήν την έρευνα. Με έδρα το Bedfordshire του Ηνωμένου Βασι- λείου, το Millbrook είναι ένα ολοκλη- ρωμένο, ανεξάρτητο κέντρο δοκιμών και πιστοποίησης οχημάτων. Η αξιολό- γηση παρείχε ακριβή δεδομένα κα- τανάλωσης ενέργειας του συνόλου των δοκιμών, ώστε να καταγραφεί λεπτομερώς η διακύμανση της από- δοσης σε διαφορετικά περιβάλλοντα οδήγησης. Τα υπό σύγκριση eLCV των τριών κύ- ριων κατηγοριών - μικρό βαν (έως 2,4t GVW), μεσαίο βαν (2,4 έως 3,0t GVW) και μεγάλο βαν (πάνω από 3,0t GVW) – ανήκαν σε γνωστές εταιρείες Η απόδοση των eLCV σε πραγματικές συνθήκες ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ARVAL Ενώ το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε εκθετικά τον τελευταίο χρόνο, η πρόοδος στην αγορά ηλεκτρικών βαν καθυστέρησε. Υπάρχουν όμως ενδείξεις πως κάτι αλλάζει - μια τάση την οποία η Arval ελπίζει να ενισχύσει με τη δημοσίευση της νέας αξιόπιστης έκθεσης. Αν και τα ηλεκτρικά LCV (eLCV) διατίθενται πάνω από 10 χρόνια, υστερούν σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσον αφορά στην εξέλιξη και την ανάπτυξη του μεριδίου αγοράς τους 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=