Fleet Business #8
Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΛΎΨΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΌΧΟΥΣ ΆΝΘΡΑΚΑ ΤΗΣ ΕΕ Με την ΕΕ να επιδιώκει μείωση κατά 90% των εκπομπών στις μεταφορές έως το 2050, οι ερευνητές προειδο- ποιούν ότι ακόμα και αν τα BEV κι- νούνται με σχετικά καθαρό, πράσινο μείγμα ανανεώσιμων πηγών ενέρ- γειας, δεν αρκεί για την απαιτούμενη κατά 90% μείωση άνθρακα. «Η ηλεκτροκίνηση δεν αρκεί από μό- νη της για να επιτευχθεί μείωση 90% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου του στόλου αυτοκινήτων, ακόμα και αν η έκλυση αερίων θερμοκηπίου του μείγματος ηλεκτρικής ενέργειας μειω- θεί σημαντικά σε σχέση με το τρέχον επίπεδο», όπως ανέφεραν. «Φαίνεται επίσης πως η τεχνολογία PHEV, σε συνδυασμό με ανανεώσιμα καύσιμα, έχει μεγαλύτερες δυνατότη- τες μείωσης των αερίων θερμοκηπί- ου από την τεχνολογία BEV. Αντί να θεωρούνται μεταβατικά τα plug-in υβριδικά οχήματα, μπορούν να εκλη- φθούν ως τεχνολογία που επιτρέπει την επίτευξη φιλόδοξων κλιματικών στόχων. Και αυτό επειδή, οι μέτριου μεγέθους μπαταρίες τους μειώνουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κα- τά τη φάση παραγωγής, σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. Επιτρέπουν επίσης την περιορισμέ- νη χρήση ορυκτών μπαταρίας για ηλεκτροκίνηση μεγαλύτερων στό- λων, μειώνοντας τον προβληματισμό περί βιωσιμότητας λόγω εξόρυξης επαρκών ποσοτήτων ορυκτών για μεγάλους στόλους ηλεκτρικών οχη- μάτων μπαταρίας. Εάν κινείται πρω- τίστως ηλεκτρικά, ένας στόλος plug- in υβριδικών περιορίζει την ανάγκη για καύσιμα σε σημείο που μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση με αειφόρα ανα- νεώσιμα καύσιμα που έχουν μικρό κύκλο ζωής εκπομπών αερίων θερ- μοκηπίου». Παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα PHEV έχουν αυτονομία μηδενικών εκπομπών 10 φορές μικρότερη από αντίστοιχα BEV, αρκεί για να καλύψει τυπικές καθημερινές διαδρομές 1: https://www.sciencedirect.com/science/ article/pii/S0306261921001562?via%3Dihub 2: https://www.nature.com/articles/ s41598-017-16684-9 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=