Fleet Business #8

Μήπως τα PHEV αποτελούν πιο πράσινη λύση ; ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τα plug-in υβριδικά οχήματα μπορούν να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να επιτύχει πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, σύμφωνα με έρευνα Σουηδών επιστημόνων. 1 ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ εξέτασαν τον κύκλο ζωής των εκπομπών αερίων θερμο- κηπίου και διαπίστωσαν πως τα PHEV διαθέτουν μεγαλύτερη δυνατότητα περιστολής αποτυπώματος άνθρακα από τα BEV, λόγω της σημαντικά χα- μηλότερης έκλυσης άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής τους. ΑΠΟΤΎΠΩΜΑ ΆΝΘΡΑΚΑ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ Η βασική διαφορά είναι το μέγεθος της συστοιχίας μπαταριών - όσο με- γαλύτερες είναι οι μπαταρίες τόσο μεγαλύτερο το αποτύπωμα άνθρακα ενός οχήματος. Κάθε kWh στη χωρη- τικότητα της μπαταρίας εκλύει μεταξύ 61-106kg CO 2 ανά kWh, γεγονός που δίνει στα PHEV σημαντικό περιβαλ- λοντικό πλεονέκτημα έναντι των BEV στην παραγωγή. Παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα PHEV έχουν αυτονομία μηδενικών εκπομπών 10 φορές μικρότερη από αντίστοιχα BEV, αρκεί για να καλύψει τυπικές καθημερινές διαδρομές, ανα- φέρουν οι ερευνητές του Πανεπιστη- μίου Lund της Σουηδίας. Ανέφεραν μελέτη 2 73.000 PHEV στις ΗΠΑ και τη Γερμανία, η οποία διαπίστωσε ότι μια ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων ήταν αρκετή για κάλυψη του 75% των διαδρομών, χωρίς την συνδρομή του κινητήρα εσωτερικής καύσης του αυ- τοκινήτου. «Αυτό σημαίνει ότι το με- γαλύτερο μέρος της μπαταρίας ενός BEV χρησιμοποιείται σπανίως και, στις περισσότερες περιπτώσεις, προσθέτει απλώς βάρος στο όχημα» , αναφέρει η έκθεση, που δημοσιεύτηκε στο πε- ριοδικό Applied Energy . ΤΑ PHEV ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΉΣΟΥΝ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΉ ΑΥΤΟΝΟΜΊΑ Για να ελαχιστοποιηθεί ο κύκλος ζωής των αερίων θερμοκηπίου των PHEV, απαιτείται να κυκλοφορούν όποτε είναι δυνατόν με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και να ανεφο- διάζονται με ανανεώσιμα βιοκαύσιμα, όταν χρησιμοποιούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα βιοκαύσιμα, όπως το μίγμα αιθανόλης-βενζίνης ή ντίζελ με βάση κατεργασμένα φυτικά έλαια (HVO), διατίθενται ευρέως σε πρατήρια καυσίμων στη Σουηδία, αλ- λά όχι σε ολόκληρη την ΕΕ. PHEV ΈΝΑΝΤΙ EV Για τη δημιουργία πραγματικών συν- θηκών, οι ερευνητές διαμόρφωσαν συνθήκες εκπομπών αερίων θερμο- κηπίου για ένα Kia Niro PHEV και ένα BEV (με μπαταρία 64kWH) με κύκλο ζωής 200.000 χιλιομέτρων. Διαπίστωσαν πως το Niro PHEV εί- χε μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από το Niro BEV το 2020, ακόμα και όταν λειτουργούσε με βενζίνη. Όταν οι ερευνητές έκαναν το ίδιο πείραμα χρησιμοποιώντας καθαρότερο μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας (βάσει προβλέ- ψεων ΕΕ-28 για το 2050), η διαφορά μεταξύ PHEV και BEV μειώθηκε, αλλά το PHEV εξακολούθησε να διατηρεί το πλεονέκτημα εάν τροφοδοτείτο με βιοκαύσιμο HVO ή βενζίνη E85 (υπό την προϋπόθεση πως θα κάλυπτε του- λάχιστον το 52% των διαδρομών του με ηλεκτρική κίνηση). 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=