Fleet Business #7
επιπτώσεις της). Οι πιο επικίνδυνες ώρες της ημέρας είναι μεταξύ 2πμ και 6πμ, και 2μμ και 4μμ (ειδικά μετά το φαγητό). Οι οδηγοί πρέπει να ενθαρ- ρύνονται να κάνουν ένα διάλειμμα κάθε δύο ώρες όταν οδηγούν. 4 Ανάλυση των παρ΄ολίγον ατυχη- μάτων Οι περισσότεροι υπεύθυνοι στόλου μαθαίνουν τα διάφορα προηγηθέντα περιστατικά μόνον όταν οι οδηγοί τρακάρουν το όχημά τους. Ωστόσο, η τοποθέτηση συσκευών τηλεματικής στα οχήματα μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό οδηγών υψηλού κινδύνου, ειδοποιώντας για περιστατικά υπερ- βολικής ταχύτητας, απότομης επιτά- χυνσης και φρεναρίσματος και από- τομων ελιγμών. Διαθέτοντας αυτές τις πληροφορίες, οι υπεύθυνοι στόλου μπορούν να οργανώσουν σεμινάρια εκπαιδευτικά και καθοδήγησης για ασφαλέστερους τρόπους οδήγησης. 5 Υιοθετήστε υποχρεωτικά συστή- ματα ασφαλείας Ενώ οι οδηγοί είναι υπεύθυνοι για άνω του 90% των ατυχημάτων, τα ενεργά και παθητικά συστήματα ασφαλείας οχημάτων μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή ατυχημάτων και την ελαχιστοποίηση τραυματισμών και θανάτων. Οι υπεύθυνοι παγκόσμιων στόλων έχουν διαπιστώσει πως οι προδιαγραφές οχημάτων διαφέρουν από χώρα σε χώρα, οπότε ο στάνταρ εξοπλισμός ορισμένων αγορών μπο- ρεί να είναι προαιρετικός σε άλλες, όπως οι αερόσακοι και τα φρένα ABS. Τα πιο ενεργά συστήματα υποβοήθη- σης οδήγησης (ADAS) συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των ατυχημά- των. Η ανάλυση πραγματικών δεδο- μένων από το Thatcham , το ερευνη- τικό κέντρο του ασφαλιστικού κλάδου του ΗΒ, διαπίστωσε ότι το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB) μειώνει τα πιο συνηθισμένα ατυχήμα- τα (όπως η οπίσθια σύγκρουση) κατά 38%. Ο Global NCAP συνιστά να επιλέγο- νται για τους στόλους μόνον οχήμα- τα που έχουν βαθμολογηθεί με πέντε αστέρια από το Πρόγραμμα Αξιολόγη- σης Νέων Αυτοκινήτων. Η υιοθέτηση του ασφαλέστερου δυνατού οχήμα- τος στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στους οδηγούς, πως η ασφάλειά τους και η οδηγική τους συμπεριφορά είναι ση- μαντικές για την εταιρεία. 6 Εκπαίδευση οδηγών Η παρότρυνση των εργαζομέ- νων να γίνουν ασφαλέστεροι οδη- γοί μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους. Η παραχώρηση ενός νέου οχήματος, για παράδειγμα, αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία περιγραφής των συστημάτων του. Η διαδικτυακή κατάρτιση μπορεί να κάνει τους οδη- γούς να αντιληφθούν καλύτερα τους κινδύνους και να ενσταλλάξει νοοτρο- πία ασφαλέστερης οδήγησης. Η τεχνολογία του οχήματος μπορεί να εκπέμπει προειδοποίηση, εάν οι οδηγοί επιταχύνουν πολύ απότομα ή ξεπεράσουν το όριο ταχύτητας, χρη- σιμεύοντας ως άμεση υπενθύμιση ηπι- ότερης οδήγησης. Τα ίδια δεδομένα τηλεματικής μπορούν επίσης να χρη- σιμοποιηθούν εποικοδομητικά μετά τις μετακινήσεις, για τη βελτίωση των οδηγών. Και η εντός οχήματος εκπαί- δευση μπορεί να διδάξει αμυντικές τεχνικές οδήγησης στους οδηγούς. Το σημαντικό της όλης εκπαίδευσης, 65 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=