Fleet Business #7
1 Εξασφαλίστε εσωτερική υποστή- ριξη Μια επιτυχημένη πολιτική ασφαλείας χρειάζεται τη συμμετοχή κάθε τομέα και επιπέδου της επιχείρησης, ειδικά των ανωτέρων στελεχών. Η ασφάλεια του στόλου δεν είναι απλώς ζήτημα συμπεριφοράς οδη- γών, αλλά και των πρακτικών και δια- δικασιών λειτουργίας μιας επιχείρη- σης. Οι απαιτήσεις φόρτου εργασίας και οι πιέσεις που ασκούνται στους εργαζόμενους, οι ώρες και οι απο- στάσεις που πρέπει να οδηγήσουν, ο αριθμός επισκέψεων σε πελάτες και τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης που πρέπει να πραγματοποιήσουν μπορούν να επηρεάσουν τη συμπε- ριφορά οδήγησης. Το να ζητείται από τους οδηγούς να παραμένουν ασφαλείς και προσεκτι- κοί και στη συνέχεια να τους ανατίθε- νται δρομολόγια που απαιτούν γρή- γορη οδήγηση ή υπερβολικές ώρες εργασίας, θα υπονομεύσει οποιοδή- ποτε μήνυμα ασφαλείας. Η ανώτερη διοίκηση πρέπει να κατα- νοεί τη σημασία της πολιτικής ασφα- λούς στόλου, το κόστος των ατυ- χημάτων και πρέπει να υποστηρίζει ασφαλείς συμπεριφορές οδήγησης. 2 Εκσυγχρονίστε το εγχειρίδιο οδήγησης Οι οδηγοί χρειάζονται σαφείς οδηγίες για το τι αναμένεται από αυτούς όταν οδηγούν. Η πολιτική στόλου πρέπει να περιλαμβάνει αυστηρούς κανό- νες για αποχή από την οδήγηση όταν βρίσκονται υπό την επήρεια ποτών ή φαρμάκων. Θα πρέπει επίσης να αναφέρεται στην απόσπαση της προσοχής. Στοιχεία του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας των ΗΠΑ καταδεικνύουν πως ένα στα τέσσερα ατυχήματα προκαλείται από οδηγό που αποσπάται λόγω αποστο- λής μηνυμάτων. Η χρήση τηλεφώνου δια χειρός κατά την οδήγηση είναι παράνομη σε όλες τις χώρες της ΕΕ, αλλά μελέτες δείχνουν ότι ακόμη και οι κλήσεις άνευ χειρός δημιουργούν επικίνδυνους περισπασμούς στους οδηγούς. Η ασφαλέστερη προσέγγιση είναι η πλήρης απαγόρευση τηλεφώνου ή συσκευής MP3, καθιστώντας σαφές πως οι οδηγοί δεν πρέπει να πραγ- ματοποιούν ή να λαμβάνουν κλήσεις, ούτε να στέλνουν μηνύματα κατά την οδήγηση. 3 Εξετάστε την υπάρχουσα ασφά- λεια στόλου Οι ασφαλιστικές απαιτήσεις αποζημι- ώσεων τις παρελθούσης τριετίας δί- νουν πολύτιμες πληροφορίες για τους τομείς υψηλού κινδύνου του στόλου. Εμπλέκονται συγκεκριμένοι εργαζό- μενοι ή τμήματα στα περισσότερα ατυχήματα και αν ναι γιατί; Υπάρχει ένα μοτίβο απαιτήσεων αποζημίω- σης ατυχήματος – μήπως οι οδηγοί γδέρνουν τα οχήματα στον εταιρικό χώρο στάθμευσης ή κτυπούν άλλα αυτοκίνητα κάνοντας όπισθεν ή δη- μιουργούν ατυχήματα στους ίδιους δρόμους; Αυτά μπορούν να διορθω- θούν με καλύτερη διάταξη του χώρου στάθμευσης, καλύτερη εκπαίδευση για τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων ή εναλλακτικό σχεδιασμό διαδρομών. Ή μήπως φταίει ο χρόνος; Εάν οι οδη- γοί ξεκινούσαν νωρίτερα, εργάζονταν λιγότερες ώρες ή έκαναν μεγαλύτερα διαλείμματα, θα μειώνονταν τα ατυ- χήματα; Σύμφωνα με τη RoSPA , η κόπωση του οδηγού μπορεί να συμβάλλει έως και κατά 20% στα τροχαία ατυχήματα και έως το ένα τέταρτο των θανατηφόρων και σοβαρών ατυχημάτων (ο οδηγός που έχει αποκοιμηθεί δεν φρενάρει ή ελίσσεται απότομα για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να ελαχιστοποιήσει τις Πώς να εφαρμόσετε πολιτική ασφαλείας στόλου ΑΣΦΑΛΕΙΑ 10 βήματα για μείωση της συχνότητας και της σοβαρότητας των ατυχημάτων και την προστασία των οδηγών και των οχημάτων σας 64 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=