Fleet Business #7

του, συμβάλλοντας στην επιτυχία των προγραμμάτων ηλεκτρικών οχημάτων. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπα- ταριών βάσει ικανότητας σήμερα είναι η LG Energy Solution της Νότιας Κο- ρέας (ανεξάρτητη θυγατρική της LG Chem ), που προμηθεύει πολλές αυτο- κινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο και άλλοι κατασκευαστές αυ- ξάνουν ταχέως την ικανότητά τους, συμπεριλαμβανομένης της αξιοσημεί- ωτης ανάπτυξης της κινεζικής CATL . Οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές μπαταριών LG Energy Solution , BYD , Panasonic , CATL και SK Innovation , επεκτείνουν τα εργοστάσιά τους πα- γκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Η πλέον εντυπωσιακή πλευρά εί- ναι πως σχεδόν το ήμισυ (44%) της υπάρχουσας ικανότητας ελέγχεται από κινεζικές εταιρείες και περίπου το 93% από ασιατικές. Έτσι, οι αυτοκινη- τοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής ΠΊΝΑΚΑΣ 2: ΕΓΚΑΤΑΣΤΆΣΕΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ ΛΙΘΊΟΥ ΚΑΙ ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΙΚΑΝΌΤΗΤΑΣ ΑΝΆ ΠΕΡΙΟΧΉ 2020 ΈΝΑΝΤΙ 2030 Περιοχή Υπάρχουσες μονάδες Μελλοντικά εργοστάσια υπό κατασκευή * Συνολικά υπάρχοντα + μελλοντικά εργοστάσια * Ισχύς 2020 (GWh, ποσοστό %) Ισχύς 2030 (GWh, ποσοστό %) Ασία Ειρηνικός 101 57 158 370 GWh (77%) 1.624 GWh (57%) Ευρώπη 14 33 47 60 GWh (13%) 950 GWh (33%) Β. Αμερική 9 12 21 45 GWh (10%) 280 GWh (10%) Κόσμος 124 102 226 475 GWh 2.854 GWh * Εργοστάσια υπό κατασκευή ή ανακοινωθέντα Πηγή: Automotive from Ultima Media Αυτοκινητοβιομηχανία Αριθμός εργοστασίων συναρμολόγησης Ηλεκτρικών & Υβριδικών Οχημάτων VW Group 30 Toyota 28 Renault-Nissan-Mitsubishi 26 Stellantis 25 Daimler 19 BYD 18 Ford 16 Hyundai-Kia 14 Geely 14 BMW 13 Honda 11 SAIC 8 GM 8 BAIC 7 Dongfeng 7 Suzuki 7 FAW 6 Αυτοκινητοβιομηχανία Αριθμός εργοστασίων συναρμολόγησης Ηλεκτρικών & Υβριδικών Οχημάτων JLR 6 Zotye* 6 Tesla 5 Chery 5 Volvo Group 4 JMC 4 Changan 4 Great Wall 3 Tata 3 Byton 3 Changjiang 3 Mahindra 3 NEVS 3 Wanxiang 3 Mazda 2 Λοιποί 100 Σύνολο 414 ΠΊΝΑΚΑΣ 3: ΣΎΝΟΨΗ ΤΩΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΊΩΝ ΣΥΝΑΡΜΟΛΌΓΗΣΗΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ & ΥΒΡΙΔΙΚΏΝ *Η Zotye υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Δεκέμβριο του 2020 Πηγή: Automotive from Ultima Media και της Ευρώπης που προωθούν την ηλεκτροκίνηση εξαρτώνται σχεδόν πλήρως από αυτούς τους προμηθευ- τές μπαταριών. Ωστόσο, οι εταιρεί- ες μπαταριών επεκτείνουν γρήγορα τη ικανότητά τους παγκοσμίως, ενώ αναδύονται αρκετές νέες εταιρείες και startups. (Πίνακας 1) ΕΡΓΟΣΤΆΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΉΣ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ Περίπου το 74% της τρέχουσας πα- ραγωγικής ικανότητας μπαταριών βρίσκεται στην Ασία, η κυριαρχία της οποίας θα συνεχιστεί. Επί του παρό- ντος, περίπου το 13% της παραγωγικής ικανότητας βρίσκεται στην Ευρώπη και το 10% στις ΗΠΑ (το μεγαλύτερο μέρος της οποίας αποτελεί κοινοπρα- ξία της Tesla με την Panasonic ). Ωστόσο, η αυξανόμενη ζήτηση EV στην Ευρώπη, μαζί με τους κανονι- σμούς για ενθάρρυνση τοπικής αλυ- σίδας εφοδιασμού μπαταριών, θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση ευ- ρωπαϊκών μονάδων παραγωγής και μεγαλύτερη εφοδιαστική αλυσίδα. Προβλέπεται ότι η Ευρώπη θα υπερδι- πλασιάσει την παραγωγική της ικανό- τητα από 15% το 2020 σε 33% έως το 2030, φτάνοντας τις 950 GWh. Εν τω μεταξύ, η ικανότητα στην Ασία αναμέ- νεται να αυξηθεί στις 1.620 GWh. Από Περίπου 74% της τρέχουσας παραγωγικής ικανότητας μπαταριών βρίσκεται στην Ασία, 13% στην Ευρώπη και το 10% στις ΗΠΑ 49 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=