Fleet Business #7

ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΖΉΤΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Η εφοδιαστική αλυσίδα μπαταριών αναπτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθ- μό, ακόμη και σε σύγκριση με τις προ- βλέψεις μόλις πριν από λίγα χρόνια. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι όλο και περισσότερο στο επίκεντρο των μακροπρόθεσμων προοπτικών πολλών κατασκευαστών. Προ Covid, η ηλεκτροκίνηση εξαρ- τάτο από διάφορους συντελεστές, αλλά ο πιο σημαντικός ήταν η πίεση των κανονισμών, κυρίως στην Ευρώπη και την Κίνα και σε μικρότερο βαθμό σε άλλες περιοχές, όπως η Ιαπωνία. Μετά την πανδημία, η καταναλωτική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα μπατα- ρίας και plug-in (PHEV) επιταχύνθηκε, ωθούμενη από τον συνδυασμό βελ- τιωμένης τεχνολογίας, κυβερνητικών κινήτρων και κατασκευαστών. Σύμφωνα με την ανάλυσή της Ultima Media για το Automotive , οι παγκό- σμιες πωλήσεις ηλεκτρικών επιβατι- κών οχημάτων αυξήθηκαν περίπου 33% σε ετήσια βάση το 2020, παρ’ όλο που οι συνολικές πωλήσεις οχη- μάτων μειώθηκαν κατά περίπου 20%. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις EV και PHEV υπερδιπλασιάστηκαν το 2020. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το μερίδιο των EV και PHEV αυξήθηκε από 3,4% το 2019 σε 5,6% (εκ των οποίων 3,7% ήταν αμιγώς EV). Ο συνδυασμός EV και υβριδικών πα- ντός τύπου (συμπεριλαμβανομένων των ήπιων, πλήρως και plug-in υβρι- δικών) αποτέλεσε το 19,2% του μείγ- ματος κινητήρων, που σημαίνει πως σχεδόν το ένα πέμπτο των παγκόσμι- ων πωλήσεων επιβατικών οχημάτων διαθέτουν κάποιον τύπο μπαταρίας ιόντων λιθίου. Μέχρι το 2030, προ- βλέπεται ότι το 53% των παγκόσμιων πωλήσεων νέων οχημάτων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή κάποιου τύπου υβριδικά. (Σχήμα 1) Ενώ προβλέπεται ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις EV θα αυξηθούν κατά 21% CAGR (σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης) κατά την επόμενη δε- καετία, η αύξηση της παραγωγής και της ισχύος μπαταριών θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Αυτό συμβαίνει επειδή η ισχύς κιλοβατωρών (KWh) της μπα- ταρίας που απαιτείται ανά όχημα θα αυξηθεί επίσης. Υπολογίζεται ότι η μέση ισχύς των μπαταριών οχημάτων θα αυξάνεται κατά 3% ετησίως εντός της επόμενης δεκαετίας, ενώ οι τιμές των μπαταριών θα μειώνονται, επιτρέ- ποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν ισχυρότερες μπα- ταρίες για βελτίωση της αυτονομίας. Μέχρι σήμερα, οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις είναι συνήθως τα μικρότερα έως μεσαίου μεγέθους μοντέλα της γκάμας των κατασκευαστών, τα οποία ήταν ευκολότερα για ηλεκτροκίνηση, προς επίτευξη των στόχων εκπομπών. Όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα εί- ναι όλο και περισσότερο υποχρεωμέ- νες να εξηλεκτρίσουν το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο του στόλου ΣΧΗΜΑ 2: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΛΙΘΙΟΥ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ 2020-2030 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 Κατανάλωση 60 72 86 104 124 149 179 215 258 310 372 Αποθήκευση 20 24 29 35 41 50 60 72 86 103 124 Ηλεκτρικά CV 60 72 86 104 124 149 179 215 258 310 372 Ηλεκτρικά PV 200 242 293 354 429 519 628 759 919 1112 1345 Ικανότητα 475 569 681 815 975 1166 1395 1668 1995 2386 2854 0 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800 2000 2200 2400 2600 2800 3000 0 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800 2000 2200 2400 2600 2800 3000 Ικανότητα GWh Ζήτηση GWh Ηλεκτρικά Ιδιωτικά Οχήματα (PV) Ηλεκτρικά Επαγγελματικά Οχήματα (CV) Αποθήκευση Κατανάλωση Ικανότητα Πηγή: Automotive fromUltima Medi 46 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=