Fleet Business #7

ΑΣ ΛΆΒΟΥΜΕ το ηλεκτρικό ID.3 της VW ως αφετηρία αυτής της συζήτη- σης. Η γκάμα του δημοφιλούς αυτοκι- νήτου στόλων περιλαμβάνει τρεις συ- στοιχίες μπαταριών: 45 kWh, 58 kWh και 77 kWh, με αποτέλεσμα αυτονομία κατ΄ελάχιστον 350 χλμ και μέχρι 547 χλμ. Το μοντέλο μεγάλης μπαταρίας (Pro S) είναι περίπου 4.500 ευρώ πιο ακριβό από την έκδοση μεσαίας μπα- ταρίας (Pro), η οποία κοστίζει περίπου 3.000 ευρώ περισσότερο από το βα- σικό ID3 (Pure). Με περίπου 36.000 ευρώ προ ΦΠΑ (Γερμανία), το ID.3 Pro S ταιριάζει στον προϋπολογισμό πολλών οδηγών εταιρικών αυτοκινήτων. Μπορεί να πείσει τους οδηγούς που προτιμούν τα ICE, επειδή συνδυάζει γρήγορες επιταχύνσεις με πολύ καλή αυτονομία μεταξύ 400 και 500 χλμ. ΒΆΡΟΣ: ΥΠ΄ΑΡΙΘΜΌΝ ΈΝΑ ΕΧΘΡΌΣ Κατ΄αρχάς, ζυγίζει περίπου 2 τόνους - 160 κιλά περισσότερο από την έκδοση Pure των 45kWh. Αυτό το επιπλέον βάρος επιβαρύνει, τόσο την απόδοση, όσο και τις επιδόσεις. Οι αριθμοί μι- λούν από μόνοι τους: το εξίσου ισχυρό (150 kW) μοντέλο 58kWh είναι ταχύ- τερο από το μοντέλο 77kWh και κα- ταναλώνει 15,4kWh / 100 χλμ έναντι 15,9kWh / 100 χλμ (WLTP). Παρόλο που οι συνθήκες δεν ήταν εντελώς όμοιες, η μέση κατανάλωση με το ID.3 77kWh ήταν 18,4kWh και με το μοντέ- λο 58kWh ήταν 16,0kWh. Ακόμα κι αν υπάρχει διαφορά 2kWh / 100χλμ, μια απόσταση 100.000 χλμ. θα κοστίσει μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ ακριβό- τερα σε ηλεκτρική ενέργεια, ανάλογα με την τιμή φόρτισης του kWh. Και υπάρχει άλλος ένας συντελεστής κόστους: τα ελαστικά και τα τακάκια φρένων. Όσο βαρύτερο είναι το όχη- μα, τόσο πιο γρήγορα φθείρονται. Ει- δικά οι εμπρόσθιοι τροχοί υπόκεινται σε μεγαλύτερη πίεση –στην κυριολε- ξία- επειδή το βάρος του οχήματος μετατοπίζεται προς τα εμπρός κάθε φορά που φρενάρετε. Αυτό μπορεί να κοστίζει επιπλέον ζεύγος ελαστικών και τακακιών φρένων. Ίσως δεν πρέπει να επιλέξετε τη μεγαλύτερη διαθέσιμη μπαταρία ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Εάν προτιμήσετε το μοντέλο μεγάλης μπαταρίας, θα πρέπει να περιμένετε περισσότερο για μια επαναφόρτιση από ό,τι με τη μεσαία ή τη μικρή μπαταρία Πολλά BEV διατίθενται με δύο ή και τρία μεγέθη μπαταρίας προς επιλογή. Ίσως μπείτε στον πειρασμό -προϋπολογισμού επιτρέποντος- να προμηθευτείτε αυτήν με τα περισσότερα kWh, αλλά αυτό δεν αποτελεί απαραιτήτως την καλύτερη επιλογή, σύμφωνα με τον Dieter Quartier, συντάκτη του Fleet Europe. 42 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=