Fleet Business #7

Η ΑΝΆΓΚΗ δημιουργίας μιας κα- λά διασυνδεδεμένης, απρόσκοπτης εμπειρίας κινητικότητας, με ταυτό- χρονη μείωση της κυκλοφορίας, του θορύβου και της ρύπανσης, είναι απα- ραίτητη. Μέσα σε δύο χρόνια από την πρώτη υπηρεσία ηλεκτρικών σκούτερ στον κόσμο, τον Σεπτέμβριο του 2017, από την Bird στη Σάντα Μόνικα των ΗΠΑ, οι υπηρεσίες ηλεκτρικών σκού- τερ διαμοιρασμού εξαπλώθηκαν σε 626 πόλεις σε 53 χώρες (σύμφωνα με τη NUMO - New Urban Mobility Alliance ). Τα ηλεκτρικά σκούτερ ξε- πέρασαν τα 20 εκατομμύρια χρήστες μόνο στην Ευρώπη [Holm Moller (T) Simlett (J),]. Η Voi διαθέτει πάνω από 4 εκατομμύρια σκούτερ στην Ευρώπη. Οι πόλεις, όμως, υιοθέτησαν διαφο- ρετικές προσεγγίσεις και συνήθως όχι τις καλύτερες. Αυτό είχε ως αποτέ- λεσμα οι αρχικοί πάροχοι να καταφύ- γουν σε εξοπλισμό που δεν συνάδει με την υπηρεσία κινητικότητας, λει- τουργικά μοντέλα που διατέθηκαν βε- βιασμένα και αμφισβητήσιμες πρακτι- κές από τους χρήστες. Σε ορισμένες πόλεις, ομάδες πίεσης ζήτησαν την πλήρη απαγόρευση των σκούτερ. Η Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής και Βιωσιμότητας της ΕΥ προσέγγισε την Voi για διεξαγωγή αξιολόγησης του κύκλου ζωής της υπηρεσίας της εταιρείας. Η Voi κατέστη η πρώτη εταιρεία που κοινοποίησε αυτές τις πληροφορίες δημοσίως. Η αξιολόγηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι τρέχουσες πρακτικές της Voi απέφεραν μείωση των εκπομπών κατά 71% από τον Ια- νουάριο του 2019, ισοδύναμη με πολ- λές επιλογές δημόσιων μεταφορών. Η ΓΑΛΛΊΑ ΠΡΟΧΩΡΆ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Από το 2018, πολλές πόλεις ανέπτυξαν κώδικες οδικής ασφάλειας για χρήση μικροκινητικότητας, ιδιαίτερα ηλεκτρι- κών σκούτερ. Η Γαλλία, για παράδειγ- μα, υιοθέτησε τον Νόμο Καθορισμού Κινητικότητας (Loi d’orientation des mobilités - LOM) τον Δεκέμβριο του 2019. Ωστόσο, ορισμένες τοπικές αρ- χές δέχτηκαν κριτική από εταιρείες για υπερβολικούς περιορισμούς. Τα μεγέθη στόλου περιορίζονται συ- χνά σε χαμηλούς αριθμούς και κατα- νέμονται σε υπεράριθμους φορείς. Αυτό απέτρεψε την δυνατότητά τους να παρέχουν κερδοφόρα υπηρεσία με θετική εμπειρία χρήστη. Η Μαδρί- τη χορήγησε άδειες σε 22 εταιρείες, καθεμιά σε συγκεκριμένη γειτονιά. Η Κοπεγχάγη πρόκειται να χορηγήσει άδεια σε 11 εταιρείες για 300 ηλεκτρι- κά σκούτερ εκάστη. Ορισμένες πόλεις απαιτούν όλα τα ηλεκτρικά σκούτερ, ακόμη και τα φορτισμένα, να απο- μακρύνονται από τους δρόμους τη νύχτα, αυξάνοντας τις περιττές εκ- πομπές CO 2 . Από θετική άποψη, η συνεργασία μεταξύ δημόσιων συγκοινωνιών και εταιρειών μικροκινητικότητας καθί- σταται συνήθης, από την ανταλλα- γή δεδομένων διαμοιρασμού και τις συμφωνίες χρηστών, έως τις ολοκλη- ρωμένες λύσεις πληρωμής και MaaS. Μια πρόσφατη συνεργασία μεταξύ της Hochbahn στο Αμβούργο και της Voi σκόπευε στη βελτίωση της κινητικό- τητας στα προάστια. «Προχωρώντας, θα αυξηθούν οι πόλεις που θα επιδοτούν τις μετακι- νήσεις σε διαδρομές που δεν είναι κερδοφόρες, αλλά προσδίδουν κοι- νωνική αξία, όπως συμβαίνει και με τις δημόσιες συγκοινωνίες», σχολιάζει ο Diego Canales της Populus . Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΏΡΑ ΚΥΡΙΑΡΧΟΎΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΉ ΤΡΌΠΟΥ Η έρευνα του Reck εφάρμοσε μια μεθοδολογία εκτίμησης της επιλογής μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών τρό- πων μικροκινητικότητας, χρησιμοποι- ώντας εμπειρικά δεδομένα. Τα απο- τελέσματα κατέδειξαν πως η επιλογή τρόπου (με σταθμό βάσης ή ελεύθε- ρη) εξαρτάται από την απόσταση και την ώρα. Οι τρόποι με σταθμό βάσης προτιμούνται για τη μετακίνηση από και προς την εργασία. Η έρευνα απο- κάλυψε επίσης μια βασική σχέση με- ταξύ πυκνότητας στόλου και χρήσης. Η επιλογή τρόπου μικροκινητικότητας επηρεάζεται έντονα από την απόστα- ση (θετικά για ηλεκτρικά ποδήλατα και αρνητικά για ηλεκτρικά σκούτερ). Η πρωινή κυκλοφοριακή αιχμή επηρεά- ζει έντονα την επιλογή τρόπου μικρο- κινητικότητας με σταθμό βάσης (ηλε- κτρικά ποδήλατα και ποδήλατα), αλλά όχι τα ελεύθερα ηλεκτρικά σκούτερ. Τη νύχτα, αυτή η επιλογή αντιστρέφε- ται. Αυτό υποδηλώνει πως τα ηλεκτρι- κά ποδήλατα με σταθμό βάσης προ- τιμώνται για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία, ενώ τα ελεύθερα ηλεκτρικά σκούτερ προτιμώνται για άλλες μετακινήσεις. ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΣΚΟΎΤΕΡ ΠΡΟΗΓΟΎΝΤΑΙ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΠΟΔΗΛΆΤΩΝ Η μελέτη του δείκτη υιοθέτησης κι- νητικότητας στο Παρίσι (που διενερ- γήθηκε από την εταιρεία ερευνών κινητικότητας 6t) διαπίστωσε πως η υιοθέτηση ηλεκτρικών σκούτερ ήταν τέσσερις φορές ταχύτερη από την Κατακόρυφη αύξηση χρήσης ηλεκτρικών σκούτερ Η μελέτη του δείκτη υιοθέτησης κινητικότητας στο Παρίσι διαπίστωσε πως η υιοθέτηση ηλεκτρικών σκούτερ ήταν τέσσερις φορές ταχύτερη από την δημόσια υποστηριζόμενη και χρηματοδοτούμενη υπηρεσία ηλεκτρικών ποδηλάτων Vélib 36 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=