Fleet Business #7

ΚΑΙΝΟΤΌΜΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ θα μεταβάλλουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και την επίδρασή της στο περιβάλ- λον - εάν τα αρμόδια στελέχη των τοπικών φορέων πετύχουν τη σωστή ισορροπία. Η εξάπλωση της μικροκινητικότητας στον τομέα των αστικών μεταφορών υπήρξε η απροσδόκητη επιτυχία των τελευταίων ετών, δημιουργώντας τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο μέχρι σή- μερα τρόπο μεταφοράς: τα ηλεκτρικά σκούτερ. Τα ηλεκτρικά σκούτερ αποτελούν μό- νον ένα από τα αναπτυσσόμενα είδη μικροκινητικότητας διαμοιρασμού σε ευρωπαϊκές πόλεις, στις ΗΠΑ και την Ασία. Μέσα σε ένα έτος λειτουργί- ας, τα ηλεκτρικά σκούτερ έχουν γί- νει αναπόσπαστο μέρος των καθη- μερινών μετακινήσεων πολιτών σε μητροπολιτικές περιοχές σε όλο τον κόσμο. Διατίθενται σε 626 πόλεις σε 53 χώρες, σύμφωνα με τη συμμαχία κινητικότητας NUMO . Και μόλις δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά τους, πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον 300 εκατομμύρια μετακινήσεις παγκοσμί- ως, ενώ προβλέπεται να συνεχιστεί η επέκτασή τους. Τα ηλεκτρικά σκούτερ διαμοιρασμού προσφέρουν στους χρήστες γρήγορο, πρακτικό και φιλικό προς το περιβάλ- λον τρόπο για σύντομες μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης. Η κατά παραγ- γελία χρήση τους βάσει εφαρμογής και η δυνατότητα διαμοιρασμού, απο- δείχθηκαν επωφελή για τους κατα- ναλωτές - και, όπως αναφέρεται στο παρόν άρθρο (και στην πλήρη έκθεση της EY), ωφελούνται και οι πόλεις και το περιβάλλον. «Πέραν της αποφυγής ρύπων και της μείωσης εκπομπών σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας και την επίτευξη ουδέτερου άνθρακα, ασχολούμαστε ενεργά με το σχεδιασμό και την ολο- κλήρωση της υπηρεσίας μας, ώστε αυ- τή να επιφέρει αύξηση των ποσοστών αντικατάστασης αυτοκινήτων» , ανα- φέρει ο Fredrik Hjelm , CEO της Voi Technology , της οποίας τα σκούτερ έχουν περιορισμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε αξιολόγηση πλήρους κύκλου ζωής, που πραγματοποίησαν εμπειρογνώμονες της ΕΥ. ΚΑΤΑΠΟΛΈΜΗΣΗ ΘΟΡΎΒΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΦΌΡΗΣΗΣ Ενώ η ταχεία εξάπλωση των ηλεκτρι- κών σκούτερ δείχνει σαφώς τη δη- μοτικότητα της μικροκινητικότητας, εξέπληξε ακόμη και τις αρχές και τους κατοίκους των πόλεων. Σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο, τα προβλήματα με την απρόσεκτη στάθμευση, ο κίν- δυνος για τους πεζούς από άπειρους ή απρόσεκτους οδηγούς και θέματα σχετικά με τις πραγματικές περιβαλ- λοντικές επιπτώσεις των σκούτερ, προκαλούν συζητήσεις. Αυτό, με τη σειρά του, οδήγησε σε αύξηση περιο- ρισμών στη χρήση και τελικά σε λιγό- τερες επιλογές κινητικότητας για τους καταναλωτές. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά σκούτερ μπορούν να καλύψουν τα κενά στα δρομολόγια των δημόσιων συγκοινωνιών, παρέχοντας παράλλη- λα πρακτική και δημοφιλή διέξοδο στη διαρκή ανάγκη παραδόσεων. Μπορούν να βοηθήσουν στη μείω- ση της χρήσης του αυτοκινήτου και της συμφόρησης και να συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη χρήση των χώρων στάθμευσης και άλλων κοινό- χρηστων δημόσιων χώρων. Αθόρυβα και χαμηλών εκπομπών, τα ηλεκτρικά σκούτερ παρέχουν επίσης σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη. Κάποιες πόλεις διαχειρίστηκαν καλύ- τερα από άλλες την απροσδόκητη επι- τυχία των ηλεκτρικών σκούτερ. Τα συ- νολικά στοιχεία καταδεικνύουν πως οι τοπικές αρχές είναι ενθουσιασμένες και τα αντιμετωπίζουν ως σημαντικό (αν και όχι ακόμη σαφώς κατανοητό) τρόπο μεταφοράς. Οι αρθρογράφοι πήραν συνεντεύξεις από αξιωματούχους μεταφορών, πα- ρόχους δεδομένων και ενδιαφερομέ- νων μερών έξι ευρωπαϊκών χωρών: Γκέτεμποργκ και Στοκχόλμη (Σου- ηδία), Ώρχους (Δανία), Αμβούργο Τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι βιώσιμα και αποτελεσματικά, παρέχοντας περιβαλλοντικά οφέλη. Υπάρχουν όμως κάποια θέματα: πρέπει να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα και όχι τα ποδήλατα ή το βάδισμα. Οι πόλεις πρέπει να θεσπίσουν υποδομές που ενθαρρύνουν την μικροκινητικότητα και τα σκούτερ δεν μπορούν να απλωθούν σε όλη την πόλη. Των MARTIN CARDELL και THOMAS HOLM MØLLER Η μικροκινητικότητα οδηγεί τις πόλεις σε βιώσιμο μέλλον 33 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=