Fleet Business #7

περιπτώσεις στο συμπέρασμα πως τα αυτοκίνητα δεν είναι ο μόνος τρό- πος αποτελεσματικής μετακίνησης. Η εφαρμογή μικρών μορφών δίνει λύ- ση σε απαιτήσεις προμηθειών (αξι- οποίηση), καθώς και σε προκλήσεις βιωσιμότητας (ηλεκτροκίνηση) και αποδοτικότητας. ΔΗΜΟΤΙΚΌΤΗΤΑ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΊΑ Σε πολλές εταιρείες σε άλλες ευρω- παϊκές χώρες, οι δημόσιες συγκοινω- νίες και τα αυτοκίνητα διαμοιρασμού αποτελούν ήδη μέρος των πολιτικών κινητικότητας. Ο διαμοιρασμός ποδηλάτων και άλλες μορφές μικροκινητικότητας γίνονται επίσης δημοφιλείς ως εναλλακτικές του αυτοκινήτου. Η αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων αναπτύσσεται σημαντικά και προβλέπεται να σημειώσει ετήσιες πωλήσεις 7 εκατομμυρίων μονάδων έως το 2025. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων στρατηγικής Neckermann , η πανδη- μία είναι ένας από τους παράγοντες που έδωσαν κίνητρα στις πόλεις να επενδύσουν σε υποδομές μικροκινη- τικότητας. Το 56% των πόλεων επιβεβαίωσε τη διατήρηση αυτών των υποδομών και μετά την πανδημία και την πραγματο- ποίηση περαιτέρω επενδύσεων. ΥΒΡΙΔΙΚΉ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ Οι αλλαγές συμπεριφοράς των εργα- ζομένων, τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε ιδιωτικό επίπεδο, προκαλούν αλλαγές πολιτικής. Η υποχρεωτική απομόνωση κατά τις περιόδους περιο- ρισμού και η συνεχιζόμενη εφαρμογή της κατ΄οίκον εργασίας έχουν αντί- κτυπο στις επαγγελματικές μετακινή- σεις. Για ορισμένους εργαζόμενους, η χρήση του εταιρικού αυτοκινήτου δεν αποτελεί πλέον την καλύτερη επιλογή κινητικότητας. Παράλληλα, οι εργο- δότες διστάζουν να αναθεωρήσουν την πολιτική δικαιώματος εταιρικού αυτοκινήτου ή να εφαρμόσουν εναλ- λακτική κινητικότητα. Υπάρχει εναλλακτική λύση: μια πο- λιτική υβριδικής κινητικότητας, που συνδυάζει αυτοκίνητο και ευέλικτη κινητικότητα. Και ασφαλώς η μικρο- κινητικότητα έχει τη θέση της σε αυτά τα υβριδικά πρότυπα. Όταν τα διαδεδομένα πλέον ηλε- κτρικά σκούτερ εισήχθησαν για πρώτη φορά στις ευρωπαϊκές πόλεις, τα νοσοκομεία σήμαναν συναγερμό με αναφορές αιθου- σών έκτακτης ανάγκης γεμάτες με θύματα αυτών των οχημάτων. Ωστόσο, σε έκθεση που δημο- σιεύθηκε πέρυσι, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι χρήστες ηλεκτρικών σκούτερ δεν διατρέ- χουν υψηλότερο κίνδυνο θανάτου ή τραυματισμού από τους ποδη- λάτες. Ο Alexandre Santacreu , αναλυτής πολιτικής οδικής ασφάλειας του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών του ΟΟΣΑ και κύριος συντάκτης της έκθεσης, δήλωσε: «Η καινοτομία στη μικροκινητι- κότητα μπορεί να φέρει νέους κινδύνους συμβάντων. Αλλά αν κατανοήσουμε αυτούς τους κιν- δύνους, μπορούμε να τους αντι- μετωπίσουμε». Και πρόσθεσε: «Ο σχεδιασμός του οδικού δικτύου πρέπει επίσης να υποστηρίζει την ασφάλεια όσων χρησιμοποιούν μικροοχήματα. Η κατασκευή τους με πρότυπα ασφαλείας δημιουργεί ευκαιρία διαμόρφωσης ενός βιώσιμου το- πίου αστικής κινητικότητας». Φυσικά ο σχεδιασμός του οδικού δικτύου δεν είναι κάτι που μπο- ρεί να αλλάξει ένας υπεύθυνος στόλου. Οι ακόλουθες συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν στη βελ- τίωση της ασφάλειας των ηλεκτρι- κών σκούτερ και άλλων τρόπων μικροκινητικότητας: 1 Έλεγχος φρένων και ελαστι- κών Εάν είναι όχημα διαμοιρασμού, δεν μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι είναι σε καλή κατάσταση. Βεβαι- ωθείτε πριν ξεκινήσετε. 2 Επικεντρωθείτε στο περιβάλ- λον σας Προσέξτε τους άλλους χρήστες στο δρόμο, τις λακκούβες ή τις ανωμαλίες. 3 Αποφύγετε τις ολισθηρές επιφάνειες Το νερό μπορεί να προκαλέσει ολίσθηση των ελαστικών του σκούτερ σας. 4 Εάν χρεώνεστε ανά λεπτό, μη βιάζεστε Ακόμα κι αν πληρώνετε ανά λε- πτό, μη βιάζεστε για να αποφύ- γετε να πληρώσετε περισσότερα. 5 Σταθμεύστε το όχημα με ασφάλεια Η ασφάλεια αφορά επίσης στο ενδιαφέρον για τους άλλους. Μην αφήνετε το όχημά σας εκεί όπου μπορεί να εμποδίζει τους άλλους. Μικροκινητικότητα και Ασφάλεια Η πανδημία είναι ένας από τους παράγοντες που έδωσαν κίνητρα σε κάποιες πόλεις να επενδύσουν σε υποδομές μικροκινητικότητας 31 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=