Fleet Business #7

ΟΙ ΕΠΑΝΑΛΉΨΕΙΣ εξαρτώνται από την εξέλιξη του επιχειρηματικού μο- ντέλου της εταιρείας σας (βελτιωμένη ψηφιοποίηση, για παράδειγμα), την αλυσίδα εφοδιασμού (θα διατίθενται σταδιακά καταλληλότερες λύσεις) και τα χαρακτηριστικά των εργαζομένων (από άποψη γενεάς, αλλά και λειτουρ- γικά). 1 Περιγραφή αποστολής Η φάση περιγραφής αποστολής αποτελεί την πυξίδα σας, τον απώτε- ρο στόχο του έργου μετασχηματισμού της επιχείρησής σας. Πρόκειται συ- νήθως για δηλώσεις, όπως «όχι άλλα ρυπογόνα αυτοκίνητα έως το 2030» ή «προσθήκη επιλογών κινητικότητας για όλους τους μετακινούμενους έως το 2025.» Εξηγήστε γιατί ο σχεδιασμός σας εί- ναι απαραίτητος για την επιτυχία της εταιρείας, αναφέροντας τους σημα- ντικότερους στρατηγικούς στόχους, για παράδειγμα: «μηδενικές εκπομπές έως το 2030». Τέλος, συγκρίνετε το σχέδιό σας με την υπάρχουσα κατάσταση και ποσο- τικοποιήστε το ζητούμενο. 2 Σχεδιασμός πολιτικής Υπάρχουν πολλοί τρόποι σωστού σχεδιασμού πολιτικής, αλλά πιθανώς μερικοί μόνον είναι κατάλληλοι για την εταιρεία σας. Η περιγραφή απο- στολής θα καθοδηγήσει τον σχεδι- ασμό της. Μερικές ερωτήσεις προς απάντηση είναι: u Θα θεσπίσετε ενιαία πολιτική για όλες τις περιπτώσεις χρήσης κι- νητικότητας (μετακίνηση προς και από την εργασία, επαγγελματική, ιδιωτική) ή προτιμάτε τρεις διαφο- ρετικές πολιτικές, ώστε να μπορείτε, για παράδειγμα, να εξυπηρετήσετε εργαζόμενους που δεν δικαιούνται αυτοκινήτου (μόνο για μετακινήσεις προς και από την εργασία); u Θα συμπεριλάβετε πωλητές στην πολιτική σας ή θα τους περιλάβετε σε άλλη λίστα ή σε περιγραφή δια- δικασιών; u Θα προσφέρετε προϋπολογισμούς κινητικότητας και θα υπαγορεύσετε πώς θα χρησιμοποιηθούν; Ή θα δώ- σετε έναν εικονικό προϋπολογισμό και θα χρησιμοποιήσετε μεθόδους gamification; 3 Δικαίωμα κινητικότητας Ένα από τα πιο δύσκολα θέματα της λίστας: ποιος, και υπό ποιες προϋ- ποθέσεις, θα δικαιούται κινητικότητας; Η διαδικασία συνήθως δεν στοχεύει μόνο στον εργαζόμενο που δικαιού- ται αυτοκινήτου. Πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές / ιδιωτικές επιλογές για εργαζόμενους που παραιτούνται του εταιρικού αυτοκινήτου τους, καθώς και επιλογές μετακίνησης προς και από την εργασία για μη δικαιούχους, που αποφασίζουν να μη μετακινηθούν με αυτοκίνητο. Εξασφαλίστε το σωστό δικαίωμα κινητικότητας με τη συμμε- τοχή διαφορετικών δραστηριοτήτων της επιχείρησης. Θα διαπιστώσετε ότι οι τομείς ακίνητης περιουσίας της εταιρείας, ανθρώπινου δυναμικού, πωλήσεων... έχουν άποψη που πρέπει να ληφθεί υπόψη. 4 Οδηγός περιγραφής διαδικασιών κινητικότητας Ίσως δεν έχετε σκεφτεί έναν οδηγό χρήσης, αλλά οι εργαζόμενοι έχουν πολλές απορίες. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν: u Πώς μπορώ να συνδεθώ σε μια εφαρμογή κινητικότητας; u Θα μεταφερθεί ο προϋπολογισμός μου στον επόμενο μήνα εάν υπάρ- χει υπόλοιπο από τον προηγούμενο; u Μπορώ να εξοικονομήσω προϋπο- λογισμό και να νοικιάσω αυτοκίνητο για τις διακοπές; u Είμαι ασφαλισμένος όταν χρησιμο- ποιώ ποδήλατο ή σκούτερ και συμ- βεί κάτι; Ο οδηγός χρήσης πρέπει να είναι μια λίστα Συχνών Ερωτήσεων που παρέ- χει εύχρηστες, οπτικές οδηγίες. 5 Πληρωμές και αποζημιώσεις Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ακόμη ενιαία λύση κινητικότητας, είναι πιθα- νό κάποια διαδικασία αποζημίωσης να αποτελεί λύση. Βεβαιωθείτε πως ευθυγραμμίζεται με τις υπάρχουσες πολιτικές δαπα- νών και, εάν απαιτείται, δημιουργήστε ανάλογους κωδικούς και κατηγορίες. Η πολιτική Κινητικότητας Παρόλο που οι ενέργειες και οι δεσμεύσεις είναι συγκεκριμένες για κάθε εταιρεία, υπάρχει ένα βασικό μονοπάτι ή «βήματα που πρέπει να ληφθούν» για τη χάραξη πολιτικής κινητικότητας. Το πιο σημαντικό, που πρέπει να ενσωματωθεί στη διαδικασία, είναι ο τρόπος που η εφαρμογή της κινητικότητας επαναλαμβάνεται - με άλλα λόγια, δεν είναι ποτέ εντελώς εκτός ατζέντας. ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 22 ΙΟΥΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=