Fleet Business #6

ΣΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΚΛΊΜΑ, η ελληνική αγο- ρά αυτοκινήτου δεν μπορούσε να μην επηρεαστεί από αυτή την πρωτό- γνωρη υγειονομική κατάσταση και το 2020 έκλεισε με πτώση -29,03%, πέ- φτοντας πάλι σε πενταψήφιο αριθμό ταξινομήσεων, με 80.977 πωλήσεις. Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκρι- μένης χρονιάς ήταν η σχεδόν πλήρης κατάρρευση της αγοράς τούς μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, με κάθε- τη πτώση των πωλήσεων κατά -70% (10.674 πωλήσεις το 2020 σε σχέση με 35.653 πωλήσεις το 2019), σε μια περίοδο που είναι ιδιαίτερα αυξημέ- νες οι πωλήσεις RAC/LTR. Ενδεικτικά, τον Απρίλιο του 2020, η πτώση των πωλήσεων ήταν της τάξης του -80,2% οδηγώντας 24 εταιρείες (σε σύνολο 39) σε διψήφιες(!) πωλήσεις αυτοκι- νήτων τον συγκεκριμένο μήνα. Με αυτά τα δεδομένα που επικρά- τησαν στην αγορά, λογικό είναι πως σχεδόν όλες οι εταιρείες είχαν μείω- ση πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, οι πρώτες 10 μάρκες του 2020, είδαν τις πωλήσεις τους να συρρικνώνονται κατά μέσο όρο -28,67% (σε σχέση με το 2019). Τη μεγαλύτερη πτώση σε αυτήν τη χρο- νιά την είχε η FIAT , οι πωλήσεις της οποίας συρρικνώθηκαν κατά -61,28% (από 7.319 μονάδες το 2020 σε 2.834 μονάδες το 2019). Μάλιστα είναι η πρώτη φορά από το 2005 που η εται- ρεία βρίσκεται εκτός του top-10 της ελληνικής αγοράς, καταλαμβάνοντας τη χειρότερη θέση της (13η) εδώ και 20 χρόνια. Το 2005, είχε καταλάβει τη 12η θέση, ενώ το 2006 είχε καταλά- βει την 11η. Από τότε έως και το 2019 βρισκόταν ανελλιπώς στις κορυφαίες 10 της ελληνικής αγοράς. Άλλη μια μάρκα που σημείωσε σημα- ντική μείωση πωλήσεων το 2020 ήταν η SEAT με -48,43%, ενώ τη μεγαλύ- τερη πτώση πωλήσεων (ποσοστιαία) σημείωσε η SMART (-95,43%). Από αυτή τη σημαντική πτώση των πωλήσεων σε σχεδόν όλες τις μάρκες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, υπήρχαν μόνο τρεις που επέδειξαν θετικό πρόσημο και κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους σε σχέση με το 2019. Τη μεγαλύτερη ποσοστι- αία αύξηση είχε η TESLA , καταφέρ- νοντας να πουλήσει 20 περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2019 (2 με 22 το 2020), σημειώνοντας αύξηση +1000%. Η δεύτερη μάρκα που κατέγραψε αύ- ξηση στις πωλήσεις της είναι η Jeep , η οποία διπλασίασε τις ταξινομήσεις της (από 593 το 2019 έφτασε τις 912 το 2020), σημειώνοντας αύξηση +53,79%, ενώ η τρίτη (και τελευταία) που είχε αύξηση πωλήσεων ήταν η LAND ROVER με 365 μονάδες (σε σχέση με τις 319 του 2019), συνεχίζο- ντας μάλιστα την ανοδική της πορεία για 9η συνεχή χρονιά (από το 2012). ΠΩΣ ΈΚΛΕΙΣΕ Η ΑΓΟΡΆ ΤΟ 2020 Πρωταθλήτρια πωλήσεων για όγδοη συνεχή χρονιά αναδείχθηκε η Toyota με 10.263 αυτοκίνητα και ποσοστό 12,7% (12.581 και 11% το 2019). Στη 2η θέση τερμάτισε η Peugeot με 7.925 αυτοκίνητα και ποσοστό 9,8% (9.827 και 8,6% το 2019), με τη Volkswagen να καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 6.890 αυτοκίνητα και ποσοστό 8,5% (9.463 και 8,3% το 2019). Τη δεκά- δα συμπληρώνουν η Hyundai (5.224 μονάδες), η Opel (5.050 μονάδες), η Nissan (4.857 μονάδες), η Citroën (3.818 μονάδες), η Suzuki (3.697 μο- νάδες), η Μercedes-Benz (3.606 μο- νάδες) και η Renault (3.251 μονάδες). Στις premium μάρκες πρώτη αναδεί- χθηκε η Mercedes-Benz (3.606 μονά- δες), ακολουθούμενη από την BMW (3.158 μονάδες), την Audi (2.697 μο- νάδες) και τη Volvo (1.467 μονάδες). Αισθητά μικρότερες επιδόσεις στην πολυτελή κατηγορία σημείωσαν η Jaguar (89 μονάδες), η Lexus (88 Η νέα δεκαετία και το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη δύσκολη χρονιά (για όλον τον κόσμο) λόγω του κορωνοϊού και του lock down που επιβλήθηκε και επηρέασε δραματικά τις εμπορικές δραστηριότητες πολλών τομέων στην ελληνική οικονομία. του ΜΙΧΆΛΗ ΜΆΡΚΟΥ, MBA* 8 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=