Fleet Business #6
ηλεκτρικά οχήματα, και στην Κίνα, στην οποία υπάρχει ήδη πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αυτή η μεταστροφή της καταναλωτικής ζήτησης είναι βιώσιμη: προέρχεται κυρίως από τη βελτιωμέ- νη αντίληψη της αυτονομίας και των υποδομών. Το 29% ανέφερε επίσης ως λόγο αγοράς EV το ενδιαφέρον για το περιβάλλον. Επιπλέον, θα επιτα- χυνθεί στην Ευρώπη βάσει των αυστη- ρών κανονισμών: οι στόχοι εκπομπών της ΕΕ προς τους κατασκευαστές θα τους αναγκάσουν να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα ή να αντιμετωπί- σουν υψηλά πρόστιμα. Το ερώτημα είναι πότε το υψηλό ποσοστό οδηγών που σκέφτονται να αγοράσουν EV θα το πράξουν. Ο προβληματισμός των καταναλωτών μειώθηκε και οι τιμές πλησιάζουν τις τιμές των ICE, αλλά το άγχος της αυτονομίας παραμένει προβληματικό - το 60% των οδηγών κάλυψαν αποστάσεις > 320 χλμ χωρίς στάσεις τον τελευταίο χρόνο, αν και περιστασιακά. (Πίνακας 2) Το μεγαλύτερο εμπόδιο στησ μεγάλη επιτάχυνση υιοθέτησης BEV δεν είναι η υποδομή ή η τεχνολογία - αρκετοί καταναλωτές είναι πλέον ικανοποιη- μένοι με τα συστήματα υποστήριξης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η τιμή. Η τιμή, και ιδίως η αναγραφόμενη τι- μή, θα παραμείνει εμπόδιο. Σε όλες τις χώρες, η πλειονότητα αυτών που είναι «πιθανό να αγοράσουν» δεν διατίθε- νται να προπληρώσουν 500 δολάρια επιπλέον για να αγοράσουν ηλεκτρι- κό αυτοκίνητο - παρά το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Για να επιτευ- χθεί επιτάχυνση, το αναγραφόμενο κόστος πρέπει να είναι παρόμοιο με των άλλων οχημάτων και να μετρια- σθεί ο προβληματισμός για το κόστος αντικατάστασης μπαταρίας. Υπάρχουν πρωτοβουλίες που μπορούν να προ- ωθήσουν οι κατασκευαστές και άλλοι - όπως η Care by Volvo ή εγγύηση μπαταριών, αλλά τελικά κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί καλύτερα με κυβερνητικές παρεμβάσεις. ΠΟΙΕΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΕΝΌΣ ΣΗΜΕΊΟΥ ΚΑΜΠΉΣ ΣΤΑ EV ΣΤΑ ΕΠΌΜΕΝΑ 5 ΧΡΌΝΙΑ; u Η απορρόφηση EV θα επιταχυνθεί όταν εξισορροπηθεί το TCO για ορι- σμένες περιπτώσεις χρήσης το 2021 και περισσότερες περιπτώσεις το 2022/23, με πιθανή περαιτέρω επι- τάχυνση ανάλογα των κρατικών επι- δοτήσεων και της διάθεσης οχημάτων u Το υψηλότερο κόστος αρχικής αγο- ράς και η ανησυχία των καταναλωτών για τις υπολειμματικές αξίες θα επιτα- χύνουν το leasing και τη χρηματοδό- τηση, δίνοντας την ευκαιρία σε αυτές τις εταιρείες να δελεάσουν τους οδη- γούς πριν απευθυνθούν στις αντιπρο- σωπείες u Όσο η προσφορά είναι περιορισμέ- νη και τα EV αποτελούν καινοτομία, οι κατασκευαστές θα έχουν μεγαλύτερο έλεγχο του οικοσυστήματος από ό,τι στο παρελθόν, π.χ., η Hummer θα έχει τον έλεγχο της σχέσης των πελατών με τα πλέον πρόσφατα EV της u Θα πρέπει να επανασχεδιαστεί η στρατηγική των σημείων φόρτισης: Οι καταναλωτές εκτιμούν ότι μόνο το 10%-20% των φορτίσεών τους θα γί- νεται στα σημεία αυτά και ακόμα και αυτό είναι ίσως πολύ αισιόδοξο u Οι πάροχοι σέρβις, συντήρησης και επισκευής (SMR) πρέπει να επενδύ- σουν σε διαφορετικές ικανότητες και να είναι έτοιμοι να ανταγωνιστούν σε μια συρρικνούμενη αγορά: εκτιμάται ότι τα EV χρειάζονται περίπου 40% λιγότερο σέρβις και συντήρηση. Η αρ- χική μετάβαση σε υβριδικά δεν πρέ- πει να δημιουργήσει ψευδή αίσθηση ασφάλειας στους παρόχους u Ανάλογα με το μέγεθος της αλλα- γής, θα υπάρξει μια γκάμα καινοτόμων προσφορών - μερικές ήδη υπάρχουν (π.χ. η NIO , που προσφέρει συνδρο- μητική υπηρεσία μπαταριών - Battery as a Service) - που θα παρουσιάσει σημαντικές ευκαιρίες για τους επεν- δυτές καθώς και κινδύνους για τις καθιερωμένες επιχειρήσεις. ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΣΥΝΟΨΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Πηγή: Global Automotive Disruption Speedometer 2021 % οδηγών που προβληματίζονται Drivers only Αυτονομία (πόσο μακριά μπορώ να πάω με μία φόρτιση) Έξοδα συντήρησης Δεν μου αρέσουν τα διαθέσιμα ηλεκτρικά οχήματα Πρόσβαση σε σημεία φόρτισης μακριά από το σπίτι Κόστος ηλεκτρικής ενέργειας Κανείς άλλος δεν διαθέτει ηλεκτρικό όχημα Κόστος αγοράς Αξιοπιστία (κίνδυνος βλάβης) Δεν είναι ωραία Πρόσβαση φόρτισης οχήματος στο σπίτι ή πλησίον Αξία επαναπώλησης οχήματος Άλλα Μείωση προβληματισμού 60 % 46 % 46 % 40 % 28 % 26 % 24 % 11 % 8 % 6 % 5 % 1 % Υποδομή Κόστος Άλλα Το ερώτημα είναι πότε το υψηλό ποσοστό οδηγών που σκέφτονται να αγοράσουν EV θα το πράξουν 66 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=