Fleet Business #6
Εάν η διαδικασία φόρτισης και κοστολόγησης EV φαίνεται αγχωτική, δεν χρειάζεται να απελπίζονται οι υπεύθυνοι στόλου. Οι παραδοσιακοί πάροχοί τους μπορούν να τους βοηθήσουν στην εξεύρεση κατάλληλης λύσης πολλές ευκαιρίες ακατάλληλης χρή- σης του σταθμού φόρτισης - είτε για μη επαγγελματική χρήση του εταιρι- κού EV ή ακόμα και για μη εταιρικά EV; «Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντι- κό να εξασφαλίσετε πως το σημείο οικιακής φόρτισης είναι προσβάσιμο μόνο μέσω κατάλληλης ταυτοποίη- σης - για παράδειγμα, μέσω κάρτας RFID», προτείνει ο κ. Massin. «Αυτό θα αποτρέψει τυχαία χρήση του σημείου οικιακής φόρτισής σας και κατανά- λωσης ηλεκτρικής ενέργειας από τον προϋπολογισμό σας. Διαφορετικά, εάν προσφέρετε οικιακή φόρτιση σε άλλους χρήστες, η ανάγκη ταυτο- ποίησης σημαίνει πως θα πρέπει να καταχωρίσουν τη δική τους κάρτα φόρτισης. Και αυτό σημαίνει πως το τιμολόγιο για την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν δεν θα αποσταλεί στο στόλο του εργαζομένου». Η λήψη ενός αυτοματοποιημένου ανα- λυτικού τιμολογίου δεν πρέπει απα- ραιτήτως να είναι ο τελικός σκοπός των υπευθύνων στόλου, αναφέρει ο κ. Cainarean: «Όπως και στα ICE, η δια- δικασία φόρτισης πρέπει να διασταυ- ρώνεται, ώστε ο υπεύθυνος στόλου να μπορεί να βελτιστοποιήσει το κόστος και να αποφύγει την παρατυπία». Και προσθέτει ο κ. Massin: «Οι τελευταίοι φορτιστές μας είναι συμβατοί με το πρότυπο ISO 15118 και επιτρέπουν την αυτόματη αναγνώριση και εξουσιοδό- τηση EV στους σταθμούς φόρτισης μέσω του VIN τους - αποκλείοντας την πιθανότητα κάποιας παρατυπίας». ΤΟ ΕΓΓΎΣ ΜΈΛΛΟΝ Μιλώντας για τελικές επιδιώξεις: η οικιακή φόρτιση στο εγγύς μέλλον μπορεί να γίνει ακόμα πιο περίπλοκη –ή ενδεχομένως ακόμα πιο ελκυστική, τόσο για τους στόλους, όσο και για τους οδηγούς τους- με ενσωμάτωση εξισορρόπησης φορτίου και αμφίδρο- μης φόρτισης. «Η φόρτιση δύο EV - ή ενός EV σε συνδυασμό με μια αντλία θερμότητας - απαιτεί υψηλότερη κατανάλωση ηλε- κτρικής ενέργειας από την κανονική», αναφέρει ο κ. Massin. «Η έξυπνη φόρ- τιση θα καθιερωθεί, διασφαλίζοντας πως η φόρτιση EV δεν συμπίπτει με την αιχμή της οικιακής κατανάλωσης. Αυτό ονομάζεται εξισορρόπηση φορ- τίου. Απαιτεί περισσότερη εμπειρία και εξειδίκευση, αλλά θα συμβάλει στη μείωση του κόστους φόρτισης και θα διατηρήσει το TCO του στόλου σας όσο το δυνατόν χαμηλότερο». «Η Arval αναπτύσσει αμφίδρομη φόρ- τιση, γνωστή και ως φόρτιση οχήμα- τος-δικτύου (V2G), επιτρέποντας να χρησιμοποιείται το EV και ως μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, ικανής να ανακατευθύνει μέρος της ενέργειας μπαταρίας στο σπίτι ή στο ηλεκτρικό δίκτυο» αναφέρει ο κ. Cainarean, επι- σημαίνοντας πως η Arval συνεργά- ζεται για τη V2G με τις EDF / DREEV και Nissan και διαθέτει ήδη σημεία φόρτισης V2G στα κεντρικά γραφεία της, για να αναδείξει τα οφέλη της τεχνολογίας. «Είμαστε πεπεισμένοι πως τέτοιες λύσεις θα βοηθήσουν στη μείωση του κόστους φόρτισης και του φόρτου του ηλεκτρικού δικτύου που μπορεί να προκύψει από τη μαζική υιοθέτηση EV». 61 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=