Fleet Business #6

ΤΟ ΠΡΏΤΟ πράγμα που πρέπει να κά- νετε είναι να συνειδητοποιήσετε ότι η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι απλώς ένας άλλος τύπος καυσίμου. Πρό- κειται για ένα εντελώς διαφορετικό οικοσύστημα και η απλή μεταφορά συνηθειών και διαδικασιών «παραδο- σιακής» τιμολόγησης και εξόφλησης καυσίμων δεν αρκεί. ΔΙΔΆΓΜΑΤΑ Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερι- κής καύσης (για συντομία ICE) ανε- φοδιάζονται σχεδόν πάντα σε ειδικό πρατήριο καυσίμων. Ωστόσο, ένα EV φορτίζεται συνήθως στο γραφείο, στο σπίτι του οδηγού ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης (συνήθης κατα- νομή 40/40/20 αντίστοιχα). Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν διδάγματα από την «κλασική» διαχεί- ριση καυσίμων. Πάρτε για παράδειγμα τα κοινόχρηστα EV – δηλαδή τα EV που δεν παραχωρούνται σε συγκεκρι- μένο οδηγό. Η βέλτιστη πρακτική είναι να υπάρχει μια συγκεκριμένη κάρτα φόρτισης για κάθε όχημα, όπως θα υπήρχε μια κάρτα καυσίμου για κάθε αυτοκίνητο βενζίνης ή πετρελαίου. Αυτό επιτρέπει στους υπεύθυνους στόλου να παρακολουθούν τη φόρ- τιση κάθε κοινόχρηστου αυτοκινήτου. Όσον αφορά στην παρακολούθηση φόρτισης των EV που έχουν παραχω- ρηθεί σε συγκεκριμένους οδηγούς, η βέλτιστη πρακτική είναι η κεντρική τι- μολόγηση για όλους. Αυτό συνεπάγε- ται συγχώνευση των διαφόρων ροών πληροφόρησης: η φόρτιση στο σπίτι και στην εργασία ελέγχεται μέσω ευ- φυών σημείων και δημόσιων σημείων φόρτισης μέσω κάρτας φόρτισης ή / και κάποιας εφαρμογής. ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΉ ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ Το ξεχωριστό τιμολόγιο κάθε οδηγού πρέπει να διαχωρίζει τη δημόσια από την οικιακή φόρτιση. «Εάν παρέχετε οικιακή φόρτιση στους εργαζομένους σας, βεβαιωθείτε πως η διαδικασία είναι διαχρονική και συμμορφώνεται τόσο με την τρέχουσα, όσο και με την επερχόμενη νομοθεσία» , αναφέρει ο Bart Massin , ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Stroohm , εταιρείας παροχής λύσεων φόρτισης εταιρι- κών EV. Αυτό σημαίνει, κατ’ αρχάς, πως η μέ- τρηση της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στο σπίτι για την επα- ναφόρτιση του EV πρέπει να βαθμο- νομείται για σωστό υπολογισμό της κατανάλωσης ενέργειας. «Επίσης, το κόστος αποζημίωσης πρέ- πει να καλύπτει το κόστος της ηλε- κτρικής ενέργειας. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο», αναφέρει ο κ. Massin. «Είναι εύκολο να αποζημιώ- σουμε τους πάντες με τον υψηλότερο συντελεστή, αλλά τελικά, κάτι τέτοιο δεν θα γίνει αποδεκτό από τις φορο- λογικές αρχές». ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ ΚΟΣΤΟΛΌΓΙΑ Στο Βέλγιο, όπου δραστηριοποιείται η Stroohm, κάθε περιφέρεια έχει δι- αφορετικά κοστολόγια, οπότε η βέλ- τιστη πρακτική είναι η υιοθέτηση των περιφερειακών κοστολογίων που δη- μοσιεύονται κάθε μήνα. «Οι περισσό- τεροι πάροχοι φόρτισης δίνουν στους πελάτες τους στοιχεία μέσω πίνακα, που τους επιτρέπουν να ελέγχουν την κατανάλωση και το κόστος. Τα μηνι- αία τιμολόγια δίνουν μια εικόνα της οικιακής κατανάλωσης κάθε εργαζο- μένου για τη φόρτιση του EV τους και οι εργαζόμενοι μπορούν στη συνέχεια να αποζημιωθούν για την ακριβή πο- σότητα ηλεκτρικής ενέργειας που κα- ταναλώνουν γι’ αυτό». Εάν η διαδικασία φόρτισης και κοστο- λόγησης EV φαίνεται αγχωτική, δεν χρειάζεται να απελπίζονται οι υπεύ- θυνοι στόλου. Οι παραδοσιακοί πάρο- χοί τους μπορούν να τους βοηθήσουν στην εξεύρεση κατάλληλης λύσης. «Η προσφορά μας EV ξεκινά με τον καθορισμό των αναγκών του συγκε- κριμένου πελάτη ως προς τη χρήση των οχημάτων και την υποδομή φόρ- τισης», δηλώνει ο Andrian Cainarean , Επικεφαλής Συνεργασιών Κινητικό- τητας και Ενεργειακής Μετάβασης της Arval . «Οι λύσεις φόρτισης που δημιουργούνται με τους συνεργάτες μας, επιτρέπουν τη σύνδεση όλων των σχετικών σημείων φόρτισης και μας επιτρέπουν να παρέχουμε αυτόματη αποζημίωση οικιακής φόρτισης». ΠΑΡΑΤΥΠΊΕΣ ΣΤΑ ΚΑΎΣΙΜΑ Όλα καλά, αλλά τι εγγυήσεις έχουν οι στόλοι πως η «παρατυπία στα καύ- σιμα» δεν μεταφέρεται στην οικιακή φόρτιση, που φαίνεται να παρέχει Για ένα σαφές κόστος φόρτισης ΦΟΡΤΙΣΗ EV Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, τα EV μπορούν να «ανεφοδιαστούν» στο σπίτι. Αυτό είναι πρακτικό, αλλά περιπλέκει την τιμολόγηση και την εξόφλησή της. Οι υπεύθυνοι στόλου χρειάζονται πρακτικές, ξεκάθαρες λύσεις, τις οποίες παρέχουν η καινοτομία και ο αυτοματισμός. Το τιμολόγιο κάθε οδηγού πρέπει να διαχωρίζει τη δημόσια από την οικιακή φόρτιση 60 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=