Fleet Business #6

ΚΑΘΏΣ ΤΑ EV συνεχίζουν να εξα- πλώνονται, θα καθίσταται όλο και πιο δύσκολο να φορτίζονται όλα στην ερ- γασία. Αν και είναι σχετικά φθηνό και τεχνικά εύκολο να συνδέσετε έναν αριθμό EV στο χώρο στάθμευσης των γραφείων, πολλές εταιρείες ενδέχε- ται να μη διαθέτουν την υποδομή ή τον προϋπολογισμό παροχής σημεί- ων φόρτισης για ολόκληρο το στόλο τους. Η φόρτιση στο σπίτι, η αμέσως κα- λύτερη διαδικασία μετά τη φόρτιση στην εργασία (η οποία είναι γενικά φθηνότερη), θα αποτελέσει σημαντι- κό στοιχείο για την ηλεκτροκίνηση. Όσον αφορά στην οικιακή φόρτιση, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα διαθέσι- μων wallbox, αλλά από τεχνική άπο- ψη, οι επιλογές χωρίζονται σε τέσσε- ρις κύριες κατηγορίες: 1 u Κάτω από 11kW: η ολονύκτια φόρτιση απαιτεί wallbox με ισχύ όχι μεγαλύτερη από 7 ή ακόμα και 2 kW. Ιδανικό για BEV και PHEV με μικρότερες μπαταρίες ή εάν οι μετακινήσεις σας είναι μικρές. u 11kW: τα περισσότερα EV μπο- ρούν να φορτιστούν σε αυτή τη ισχύ, η οποία κατά κανόνα φορτί- ζει πέντε φορές ταχύτερα από μία κανονική ηλεκτρική πρίζα. u 22kW: ορισμένα EV μπορούν να φορτιστούν με αυτήν την ισχύ, που είναι δέκα φορές ταχύτερη από μιας κανονικής πρίζας. Όλο και πιο διαδεδομένη -και ακόμα και αν δεν είναι απαραίτητη για το υπάρχον EV σας- είναι ένας καλός τρόπος εξασφάλισης της μελλοντικής σας φόρτισης. 2 Κινητοί φορτιστές: μπορούν να συνδεθούν στο κανονικό δίκτυο και να παράγουν ισχύ έως 22kW. Πλεονέκτημα: δεν έχει κόστος εγκα- τάστασης. Μειονέκτημα: υψηλότερο λειτουργικό κόστος. Ιδανικό ως προ- σωρινή λύση. Αλλά μήπως η φόρτιση στο σπίτι μετα- φέρει το πρόβλημα ικανότητας φόρ- τισης από το γραφείο στο σπίτι; Αντί να αυξάνει την επιβάρυνση, η φόρτιση στο σπίτι - εάν γίνει με έξυπνο τρό- πο - μπορεί στην πραγματικότητα να αποτελέσει μέρος της λύσης. Η οικιακή φόρτιση εκμεταλλεύεται μια σημαντική διαφορά μεταξύ ανεφοδι- ασμού με βενζίνη ή ντίζελ και επανα- φόρτισης EV. Ο πρώτος γίνεται συνή- θως «εν κινήσει»: μια γρήγορη στάση στο βενζινάδικο, μεταξύ διαδρομών. Επειδή η φόρτιση ενός EV διαρκεί περισσότερο, ο ιδανικός χρόνος για να γίνει είναι όταν είναι σταθμευμένο. Ιδανικά: στο σπίτι, τη νύχτα, σε ώρες εκτός αιχμής του ηλεκτρικού δικτύου. Ακόμα κι έτσι, εάν όλοι συνδέουν το EV τους όταν φτάνουν στο σπίτι από τη δουλειά, μπορεί να προκύψει κατα- κόρυφη αύξηση ζήτησης στο ηλεκτρι- κό δίκτυο από, λόγου χάριν, τις 5 - 6 το απόγευμα και μετά. Η λύση είναι η εγκατάσταση φόρτισης να κάνει πε- ρισσότερα από μια απλή σύνδεση στο δίκτυο. Πρέπει, δηλαδή, να επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ του EV, της εταιρείας ενέργειας και του χειριστή φόρτισης. Η επικοινωνία επιτρέπει τη βελτι- στοποίηση της φόρτισης - και αυτό ωφελεί τόσο το δίκτυο, όσο και το EV. Στην τελευταία περίπτωση, τα οφέλη θα μπορούσαν να μοιραστούν μεταξύ χρήστη και εργοδότη, εάν πρόκειται για εταιρικό EV. ΤΡΊΑ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΣΥΝΘΈΤΟΥΝ ΤΗΝ ΈΞΥΠΝΗ ΦΌΡΤΙΣΗ: 1 Κατανομή ισχύος (ή εξισορρόπη- ση φορτίου) Αυτό σημαίνει αλλαγή της ζήτησης από ώρες αιχμής σε ώρες μη αιχμής. Συγκεκριμένα: εξασφάλιση των φορ- τίων EV κατά τη διάρκεια των «αργών» ωρών παρά των απασχολημένων. 2 Ενίσχυση ισχύος (ή επιλογή πα- ροχής) Αυτό σημαίνει δυναμική εξισορρόπη- ση της κατανάλωσης ενέργειας μετα- ξύ του φορτιστή EV και του υπόλοιπου σπιτιού. Συγκεκριμένα: μείωση ή ακό- μη και παύση της περιόδου φόρτισης EV έως ότου διατεθεί ξανά αρκετή ισχύς. Ετοιμαστείτε για πιο έξυπνη φόρτιση στο σπίτι ΟΙΚΙΑΚΗ ΦΟΡΤΙΣΗ Η φόρτιση στο σπίτι θα καταστεί πολύ πιο ελκυστική. Πιο ευφυή συστήματα θα σας στο μέλλον να φορτίσετε το EV σας φθηνότερα και να αντιστρέφετε τη ροή ενέργειας, ώστε το αυτοκίνητό σας να τροφοδοτεί το σπίτι σας ή να πουλάτε ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο. 58 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=