Fleet Business #6

ΜΕ ΣΤΟΧΟ την επανάληψη της εξελι- κτικής διαδικασίας εκτός των παρα- δοσιακών αγορών, οι πάροχοι leasing επεκτείνουν πλέον την εμβέλειά τους στις περιοχές APAC και LATAM και σημειώνονται οι πρώτες επιτυχίες. Αλλά υπάρχουν περισσότερα να εξε- τάσουν. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ ΔΎΟ ΤΑΧΥΤΉΤΩΝ Κατά τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν από ένα πλήθος μικρότερων παρόχων, πολλοί εξ αυτών μικρότερες οικογε- νειακές επιχειρήσεις, ή κλάδων μεγα- λύτερων επιχειρήσεων: οι αντιπροσω- πείες διέθεταν μερικά αυτοκίνητα για leasing, οι εταιρείες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης έκαναν ενίοτε και μακρο- πρόθεσμες… Μετά από σαφείς και ευνοϊκές δια- τάξεις leasing των αρχικών αγορών, αυτές οι επιχειρήσεις επεκτάθηκαν, κατέστησαν επενδυτικές ευκαιρίες και η αλυσίδα εφοδιασμού άρχισε να στα- θεροποιείται. Λίγες δεκαετίες αργότε- ρα, στις αγορές leasing της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής κυριαρχεί μια δράκα εταιρειών. Η πραγματικότητα είναι ελαφρώς δι- αφορετική στις περιοχές APAC και LATAM, φυσικά, και ακόμα και αν οι πάροχοι leasing υπολογίζουν σε επα- νάληψη της επιτυχίας ΕΕ / ΗΠΑ στις αναδυόμενες αγορές, πρέπει να προ- σαρμοστούν σε έναν κόσμο όπου ο επιταχυντής -οι ευνοϊκοί φορολογικοί κανονισμοί- δεν υπάρχει ή δεν εξετά- ζεται από εταιρικούς πελάτες. Από την άποψη του μάρκετινγκ, αυτό σημαίνει πως οι εταιρείες leasing πρέ- πει να διεξάγουν δύο καμπάνιες: δια- τήρηση πελατών και απόσπαση μερι- δίου αγοράς από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμε- ρική, ενώ παράλληλα θα τονώνουν τη ζήτηση και θα αποκτούν μερίδιο στις αναδυόμενες αγορές. Ο ΝΈΟΣ ΕΥΡΩΠΑΊΟΣ ΠΕΛΆΤΗΣ LEASING Οι ευρωπαίοι πελάτες δεν αντιμετω- πίζουν μόνο την πολυπλοκότητα ανά- πτυξης του χαρτοφυλακίου τους σε όλο τον κόσμο, αλλά επιθυμούν και νέο αντικείμενο: την κινητικότητα. Η τάση καθοδηγείται από παράγοντες που είναι απίθανο να εξαφανιστούν (βιωσιμότητα, ψηφιοποίηση, τεχνολο- γία), που σημαίνει πως η κινητικότητα είναι αναπόφευκτη. Οι πελάτες έχουν την απαίτηση οι πά- ροχοι leasing να δημιουργήσουν ευ- έλικτα και κατά παραγγελία προϊόντα και υπηρεσίες που θα καλύπτουν τις μελλοντικές τους ανάγκες, αλλά αυτό δεν είναι τόσο απλό. Από επιχειρηματική άποψη, ο κλάδος leasing αποτελεί ουσιαστικά δραστη- ριότητα προμήθειας: απόκτηση αγα- θών στην καλύτερη τιμή, αξιοποίηση όγκων, διάθεση με κέρδος – σε αυτό συναίνεσαν οι επενδυτές και οι μέτο- χοι. Ο κλάδος κινητικότητας λειτουρ- γεί βάσει ενός εντελώς διαφορετικού επιχειρηματικού μοντέλου: πραγματο- ποίηση μικροσκοπικών κερδών (εάν υπάρχουν) επί εκατομμύρια συναλ- λαγών και παραγωγή δεδομένων κα- ταναλωτών - και διαφέρει πολύ από το leasing. ΑΝΘΕΚΤΙΚΌΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΕΣ Παρ’ όλα αυτά, ο κλάδος leasing έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις στο παρελθόν και διαθέτει την υποδο- μή, τη δύναμη και τη νοημοσύνη να αντιμετωπίσει την επόμενη. Αντί να προσπαθούν να γίνουν «τα πάντα για όλους», οι πάροχοι leasing υιοθετούν στρατηγικές συνεργασίας. Αναζητούν φιλικές εταιρείες που τις βοηθούν να αποφύγουν την πολυπλοκότητα, να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και, τε- λικά, να διατηρήσουν τον πελάτη. Οι συνεργάτες - κινητικότητα, τηλεμα- τική, επεξεργασία δεδομένων - είναι θετικοί για τη συνεργασία τους με μεγάλες επιχειρήσεις και την είσοδό τους στο περιβάλλον των μεγάλων εταιρειών. Πρόκειται για περίπτωση κατά την οποία όλοι κερδίζουν, συμπε- ριλαμβανομένου του πελάτη. Στο Global Fleet Conference στις 12 Μαΐου 2021 θα συνα- ντήσετε παγκόσμιους και πε- ριφερειακούς υπεύθυνους στόλου για ένα ταξίδι στον κόσμο του στόλου και της κι- νητικότητας. Γνωρίστε τους νέους παίκτες, γνωρίστε τους νέους κανόνες, ανακα- λύψτε τις νέες προσδοκίες του κλάδου στο 12ωρο δια- δικτυακό συνέδριο. Ένα πραγματικά παγκόσμιο προϊόν LEASING Το leasing είναι η βασική μέθοδος απόκτησης εταιρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, αλλά αυτό δεν συνέβη εν μια νυκτί. Ένας συνδυασμός ευνοϊκών φορολογικών διατάξεων, ωριμότητας προμηθευτών και αποδοχής πελατών έφερε το leasing στη σημερινή του θέση. 50 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=