Fleet Business #6

ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΝ ΣΧΕΔΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ (ICE) Πηγή: BloombergNEF ΝΟΡΒΗΓΙΑ ΔΑΝΙΑ ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΙΣΡΑΗΛ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΣΟΥΗΔΙΑ Η.Β. ΚΑΝΑΔΑΣ ΓΑΛΛΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ ΚΟΣΤΑ ΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΛΕΙΠΟΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ 4 9 9 9 9 9 9 9 9 19 19 19 19 29 σμένο ταξίδι. Και εδώ, ο εργοδότης πρέπει να διαδραματίσει εκπαιδευτικό ρόλο. Το gamification αποτελεί καλό εργαλείο προώθησης οικολογικής συ- νείδησης. ΜΕΓΆΛΗ ΙΠΠΟΔΎΝΑΜΗ Πολλά plug-in υβριδικά διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες καύσης που προ- τρέπουν σε απότομες επιταχύνσεις, υπονομεύοντας έτσι τις οικολογικές τους αξιώσεις. Τα λιγότερο ισχυρά plug-in υβριδικά της αγοράς είναι τα Hyundai Ioniq , Kia Ceed , Kia Niro και Kia XCeed (104 kW / 141 PS). Τα πε- ρισσότερα άλλα μοντέλα της κατηγο- ρίας C διαθέτουν μικτή ισχύ 150 kW / 204 PS ή μεγαλύτερη και πιάνουν τα 100χλμ / ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα. Στη δημοφιλή κατηγο- ρία C SUV, η απόδοση ξεκινά από τα 165 kW / 225 PS ( Opel Grandland X , Citroen C5 Aircross , Peugeot 3008 ), αλλά το νέο Hyundai Tucson αποδίδει 190 kW / 265 PS στους τροχούς. Οι premium μάρκες δεν αποτελούν εξαί- ρεση: η BMW X2 xDrive25e αποδίδει 162 kW / 220 PS, το Audi Q3 TFSI e , 180 kW / 245 PS και το Volvo XC40 T4 Recharge αποδίδει 155 kW / 211 PS. Μεγαλύτερη ιπποδύναμη στην κα- τηγορία D και E. Οι BMW 330e , 530e και X3 30e αποδίδουν 215/292 PS. Οι Mercedes φτάνουν τα 235 kW / 320 PS ( C Class , E Class , GLC ). Ακόμα και η Volvo , που ακολουθεί μια πιο «λο- γική» προσέγγιση, συμμετέχει στον ανταγωνισμό: το λιγότερο ισχυρό PHEV της σειράς S60 / V60 και XC60 ( T6 Recharge ) αποδίδει 251 kW / 341 PS στο δρόμο. ΜΈΓΕΘΟΣ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ ΚΑΙ ΤΑΧΎΤΗΤΑ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Τέλος, υπάρχουν τεράστιες διαφορές στα μεγέθη μπαταριών. Και εδώ, είναι δίκοπο μαχαίρι. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός κυψελών μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη η ηλεκτρική αυτονομία, αλλά και το βάρος, που περιορίζει την αυτονομία… Και περισσότερες κυψέ- λες σημαίνει υψηλότερο κόστος - οι- κονομικά και περιβαλλοντικά (πρώτες ύλες, ανακύκλωση). Είναι θέμα εξεύ- ρεσης χρυσής τομής. Το Kia Niro PHEV διαθέτει μια απέριτ- τη μπαταρία 8,9 kWh, που περιορίζει την ηλεκτρική του αυτονομία στα 49 χλμ, διατηρώντας παράλληλα προσιτή την τιμή καταλόγου. Το νέο Hyundai Tucson PHEV φέρει μπαταρία 13,8 kWh, το νέο Jaguar F-Pace P400e ανεβάζει τη μπάρα στα 17,1 kWh και στην κορυφαία κατηγορία, η BMWX5 45e διαθέτει κυψέλες 24 kWh. Ο από- λυτος πρωταθλητής είναι η Mercedes- Benz GLE 350 de , η οποία διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 99 χιλιομέτρων χάρη στην μπαταρία της 31,2-kWh. Όσο μεγαλύτερη η μπαταρία, τό- σο περισσότερος χρόνος φόρτισης απαιτείται. Αυτό πρέπει οπωσδήποτε να ληφθεί υπόψη όταν το όχημα χρη- σιμοποιείται συχνά και δεν διαθέτει πολύ χρόνο για φόρτιση. Οι ενσωμα- τωμένοι φορτιστές κυμαίνονται από 3,3 έως 7,4 kW. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτή είναι και η ισχύς που μπο- ρείτε να αντλήσετε από το δίκτυο, μια μπαταρία 15 kWh χρειάζεται πε- ρίπου 5 ώρες για να φορτιστεί, στη χειρότερη περίπτωση, και 2,5 ώρες στην καλύτερη. Ορισμένα PHEV δι- αθέτουν δυνατότητα φόρτισης DC (διάφορα μοντέλα Jaguar Land Rover και Mercedes-Benz ), που είναι λογι- κό λόγω μεγαλύτερης μπαταρίας. Η φόρτιση DC μπορεί να μειώσει τους χρόνους φόρτισης κατά 80%, αλλά είναι δυνατή μόνο σε σημεία ταχείας φόρτισης και κοστίζει περισσότερο από τη φόρτιση στο σπίτι. Η πειθαρχία φόρτισης είναι απόλυτη αναγκαιότητα εάν θέλετε να διατηρήσετε το κόστος υπό έλεγχο και να αυξήσετε τον οικολογικό αντίκτυπο 14 κράτη έχουν ανακοινώσει την απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκι- νήτων εσωτερικής καύσης σε συγκε- κριμένη μελλοντική ημερομηνία, στην προσπάθειά τους να πλησιάσουν το στόχο κλιματικής ουδετερότητας. Τα 10 από αυτά είναι ευρωπαϊκά. 40 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=