Fleet Business #6

ΤΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΌΜΕΝΑ υβριδι- κά οχήματα έχουν πέραση. Βοηθούν τους κατασκευαστές και τους εται- ρικούς πελάτες τους να μειώσουν τις εκπομπές CO 2 και παρουσιάζουν ενδιαφέρον TCO. Ωστόσο αμφισβη- τούνται, καθώς οι οδηγοί τους δεν τα χρησιμοποιούν πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών. Η ποσότητα καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουν αποτε- λεί το κριτήριο της αποτελεσματικής ή όχι μείωσης CO 2 . Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να προ- ϋπολογίσετε τον αντίκτυπο στο στό- λο σας και, κυρίως, να διαχειριστείτε σωστά τα οχήματα και τους οδηγούς ώστε να διασφαλίσετε την υλοποίηση οικονομικών και οικολογικών οφελών. Επομένως, η κατάλληλη πολιτική αυ- τοκινήτων δεν είναι πολυτέλεια, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση εάν προτί- θεστε να χρησιμοποιήσετε υβριδικά plug-in. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ ΟΔΗΓΟΎ Το κατά πόσον η απόφαση πρέπει να είναι υπέρ των PHEV, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διάρκεια της ηλεκτρικής οδήγησης και τις αποστά- σεις σε αυτοκινητόδρομο. Όποιος μετακινείται με ηλεκτρικό ρεύμα και χρησιμοποιεί καύσιμο μόνο για το 30% της διαδρομής, θεωρείται ιδα- νικός υποψήφιος. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των χιλιομέτρων που διανύονται ηλεκτρικά, τόσο πιο θετικό είναι το αποτέλεσμα. Η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι εί- ναι σχεδόν απαραίτητη, αν και πρέπει να εξεταστεί κατά περίπτωση. Εάν η μπαταρία σας διαθέτει αυτονομία 50 χιλιομέτρων, δεν θα πρέπει να κατοι- κείτε μακρύτερα από 30 χιλιόμετρα από την εργασία σας, για να διαμορ- φώνεται θετικό TCO. Εάν μπορείτε να φορτίσετε και στην εργασία, τότε μπορείτε να διαμένετε 60 χιλιόμετρα μακριά από το γραφείο. ΒΙΏΣΙΜΗ ΕΝΈΡΓΕΙΑ Σε έναν ιδανικό κόσμο, ο οδηγός PHEV διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες στο σπίτι, για να φορτίσει την μπα- ταρία του. Με τόσους πολλούς αν- θρώπους να εργάζονται πλέον από το σπίτι, το αυτοκίνητο παραμένει στο γκαράζ ή στο δρόμο κατά τη δι- άρκεια της ημέρας, που σημαίνει πως η ενέργεια που παράγεται από τους συλλέκτες μπορεί να διοχετεύεται κα- τευθείαν στο αυτοκίνητο. Σε αντίθετη περίπτωση, η ηλεκτρική ενέργεια πρέπει να προέρχεται από το δίκτυο και η βιωσιμότητα ή η οικολογι- κή προέλευσή της εξαρτάται από την επιλογή ηλεκτρικής εταιρείας, ενίοτε και από τη χώρα στην οποία κατοικεί- τε. Και εδώ ο εργοδότης μπορεί να ασκήσει επιρροή, εξασφαλίζοντας συμφέρουσες συμφωνίες για τους εργαζόμενους με εταιρείες πράσινης ενέργειας. ΚΑΝΌΝΕΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ ΟΔΉΓΗΣΗΣ Η πειθαρχία φόρτισης είναι απόλυτη αναγκαιότητα εάν θέλετε να διατη- ρήσετε το κόστος υπό έλεγχο και να αυξήσετε τον οικολογικό αντίκτυπο. Ένα plug-in υβριδικό ζυγίζει τουλάχι- στον 200 κιλά περισσότερο από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης ή ντίζελ. Εάν δεν φορτίσετε την μπαταρία, θα καταναλώσετε περισσότερο καύσιμο από όσο με τη βενζινοκίνητη ή την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Ωστόσο, διατίθενται μοντέλα ντίζελ υβριδικά plug-in ( Mercedes-Benz C Class , E Class , GLC , GLE ), τα οποία Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των χιλιομέτρων που διανύονται ηλεκτρικά, τόσο πιο θετικό είναι το αποτέλεσμα ΓΙΑ PHEV ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ ΑΝΘΡΑΚΑ 1 Καταγράψτε τα χαρακτη- ριστικά των οδηγών Μόνον όσοι μπορούν να φορτίσουν στο σπίτι ή / και διαμένουν κοντά στο γραφείο (όπου είναι δυνατή η φόρ- τιση) μπορούν να κυκλοφο- ρούν με ηλεκτρική ενέργεια σε αναλογία που να συμφέ- ρει, δηλαδή τουλάχιστον 70%. 2 Επιλέξτε PHEV μικρότε- ρης ισχύος Πολλά μοντέλα προσφέρουν 200 kW και περισσότερο. Ωστόσο, η υπερβολική ισχύς μπορεί να αυξήσει την επιθυ- μία για ταχύτητα. 3 Επιλέξτε PHEV με επαρ- κή ηλεκτρική αυτονομία Όσο μεγαλύτερη η ηλεκτρική αυτονομία, τόσο καλύτερο το ισοζύγιο άνθρακα. Ωστό- σο, περισσότερες κυψέλες μπαταρίας σημαίνουν επίσης υψηλότερο αντίκτυπο στον πλανήτη. 4 Θεσπίστε ανώτατο όριο στα καύσιμα Για να βεβαιωθείτε ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν σωστά τα PHEV και να αποφύγετε διόγκωση των λογαριασμών καυσίμων, θεσπίστε ένα ανώ- τατο όριο προϋπολογισμού καυσίμων. 5 Διευκολύνετε τη φόρτιση στο σπίτι Καλύψτε το κόστος φόρτισης στο σπίτι και διαπραγματευ- τείτε συμφέρουσες προσφο- ρές με πάροχο πράσινης ενέργειας. αποτελούν ενδιαφέρουσα λύση για όσους ταξιδεύουν τακτικά σε μεγάλες αποστάσεις. Εκπέμπουν χαμηλότερα επίπεδα CO 2 από τα αντίστοιχα βεν- ζινοκίνητα. Ανεξαρτήτως κινητήρα εσωτερικής καύσης, πρέπει να υιοθετήσετε δια- φορετικό τρόπο οδήγησης, για όσο το δυνατόν περισσότερη συσσώρευ- ση ενέργειας στην μπαταρία κατά την επιβράδυνση. Είναι επίσης απαραίτητη η χρήση του συστήματος πλοήγησης, ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση του οχήματος κατά το προγραμματι- 39 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=