Fleet Business #6
Ωστόσο, εφόσον στις αστικές οδι- κές μεταφορές κατά τη διάρκεια της ημέρας κυριαρχούν τα επαγγελματικά οχήματα, μπορούμε να υποστηρίξου- με ότι η εστίαση πρέπει να μετατοπι- στεί περισσότερο στα επαγγελματικά οχήματα. Ο καθαρός αντίκτυπος ενός ηλεκτρι- κού επαγγελματικού οχήματος μπορεί κάλλιστα να είναι μεγαλύτερος από ενός επιβατικού, που παραμένει ακι- νητοποιημένο τον περισσότερο χρό- νο. (Σχήμα 2) Μερικοί άλλοι παράγοντες που επη- ρεάζουν ενδεχομένως τη χαμηλότε- ρη διείσδυση ηλεκτρικών επαγγελμα- τικών οχημάτων. u Κόστος μπαταρίας έναντι βάρους. Για να κινηθεί ένα γεμάτο φορτη- γό, απαιτείται πολλή ενέργεια, που απαιτεί πολλές μπαταρίες. Και οι πολλές μπαταρίες είναι ακριβές, με αποτέλεσμα ένα σχετικά υψηλότε- ρο κόστος ιδιοκτησίας έναντι των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. u Αυτονομία έναντι χρήσης. Τα επαγ- γελματικά οχήματα μπορεί να χρη- σιμοποιούνται όλη την ημέρα. Η αυ- τονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να μην καλύψει τις ανάγκες, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα χρόνο στάσης λόγω φόρτισης, ή μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων, για να εναλλάσσουν οι οδηγοί οχήματα. u Πλήθος διατιθέμενων οχημάτων. Ενώ στην αρχή του έτους υπήρχαν περισσότερα από 50 (και αυξάνο- νταν) διαφορετικά μοντέλα επιβατι- κών αυτοκινήτων, δεν ισχύει το ίδιο για τα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία παρουσιάζουν περίπου 20 διαφορετικά μοντέλα. Ποια μοντέλα προηγούνται; Τόσο η Renault , όσο και η Nissan , παρουσία- σαν μοντέλα εγκαίρως, όπως και επι- βατικά αυτοκίνητα. Αυτό είχε ως απο- τέλεσμα την κατάληψη της κορυφαίας θέσης από το Renault Kangoo EV με μερίδιο 26% το 2020, ακολουθούμενο από το Nissan e-NV200 με 17%. Το Mercedes Vito είναι τρίτο με 6% της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2019 τρίτο ήταν το StreetScooter , της Deutsche Post / DHL , αλλά αποφά- σισαν να διακόψουν την παραγωγή πέρυσι. (Σχήμα 3) Τα κυρίαρχα ηλεκτρικά βαν είναι τα μι- κρά. Καθώς είναι καταλληλότερα για τελικές παραδόσεις, ειδικά στα παλιά κέντρα πόλεων, αυτή η τάση μάλλον δεν θα αλλάξει στο εγγύς μέλλον. (Σχήμα 4) Αν και βρίσκονται πίσω από τα επι- βατικά αυτοκίνητα, τα επαγγελματικά Εφόσον στις αστικές οδικές μεταφορές κυριαρχούν τα επαγγελματικά οχήματα, η εστίαση τόσο των κατασκευαστών, όσο και των επιδοτήσεων πρέπει να μετατοπιστεί περισσότερο σε αυτά οχήματα αρχίζουν επίσης τη μετάβα- σή τους από ICE (κινητήρες εσωτερι- κής καύσης) σε EV (ηλεκτρικά). Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν αυ- ξήσει -και θα συνεχίσουν- τα μοντέλα τους στις αγορές, λόγω απαιτήσεων των περιβαλλοντικών στόχων. Δίνεται επίσης η ευκαιρία σε νέους παίκτες, όπως η Maxus , που ανήκει στο κινέζικο SAIC Group . Κατά την έναρξη του 2021 πέτυχε ήδη μερίδιο αγοράς 5,4% στα ηλεκτρικά επαγγελ- ματικά οχήματα! ΣΧΗΜΑ 3: RENAULT KANGOO EV, NISSAN e-NV200 ΚΑΙ MERCEDES eVITO ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΧΗΜΑ 4: ΤΑΜΙΚΡΑ ΒΑΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ 37 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=