Fleet Business #6

Ο δρόμος για την κλιματική ουδετερότητα περνάει από την ανάκαμψη Ο δρόμος προς την κλιματική ουδετερότητα είναι μακρύς και δύσκολος, αλλά είναι ο μόνος που κάθε λογικό ον μπορεί να επιλέξει. Και δεν είναι μόνο καλός για το κλίμα και τους ανθρώπους, αλλά και για κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι βιώσιμη. Είναι ο δρόμος που επιλέγει η Ευρώπη και οι ευρωπαϊκοί στόλοι. Είναι ο δρόμος που άρχισε να επιλέγει και η Ελλάδα και οι ελληνικοί στόλοι. Εξάλλου ο αριθμός των χωρών που ανακοινώνουν σχέδια απαγόρευσης αυτο- κινήτων εσωτερικής καύσης βαίνει αυξανόμενος (βλ. σελ 40), εκπροσωπώντας μεγάλο ποσοστό της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων. Η μετάβαση δεν είναι απλή, δεν είναι παντού και πάντα εφαρμόσιμη και δεν πραγματοποιείται μεμιάς, ενέχει δε και κάποιους κινδύνους, όπως η ελλιπής υποδομή ή η πιθανή υπερφόρτωση ηλεκτρικών δικτύων. Ή ακόμα και αντι- στροφή της πορείας προς το στόχο, αν η ενέργεια που καταναλώνεται είναι «βρώμικη» ή αν όλος ο κύκλος ζωής του αυτοκινήτου -από την παραγωγή (όχι μόνο του ίδιου αλλά και των υλικών του) μέχρι την ανακύκλωση- δεν απαλλάσ- σεται εκπομπών. Όμως, η αρχή είναι ορατή και πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα. Τα σημάδια είναι ευνοϊκά. Μόλις περάσαμε τον πρώτο πραγματικά θετικό μήνα της αγοράς εδώ και ένα χρόνο! Με 140% αύξηση στην Ελλάδα και κυμαινόμενα, πάντως θετικά, ποσοστά στην Ευρώπη, η αγορά επιτέλους ανασαίνει. Τα στοιχεία για την ευρωπαϊκή αγορά δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα, αλλά για τις πέντε μεγάλες αγορές της περιοχής έχουμε 12% αύξηση στο Η.Β., 36% στη Γερμανία, 128% στην Ισπανία, 192% στη Γαλλία και 497% στην Ιταλία. Και σε όλες, η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακή. Έτσι, το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας προσπαθεί να εξετάσει το ζήτημα της κλιματικής ουδετερότητας από κάθε πλευρά. Ξεκινώντας από τα αρχικά βήματα, την αναγκαιότητα νέων μεθόδων μέτρησης εκπομπών, πέραν του CO 2 , την τεχνολογία καθαρότερης καύσης, η οποία θα μας συνοδεύει στο μεσοδιά- στημα, τη λύση της υβριδικής τεχνολογίας, που συνδυάζει πλεονεκτήματα με σωστή χρήση. Την τηλεματική, που μπορεί να βοηθήσει στον προσδιορισμό των αυτοκινήτων που πρέπει να αντικατασταθούν, την έξυπνη οικιακή φόρτιση, αλλά και τη διαφάνεια του κόστους φόρτισης. Τη στρατηγική των ελληνικών στόλων και τις υπηρεσίες που τους προσφέρουν οι εταιρείες leasing προκειμένου να προχωρήσουν στη μετάβαση. Και βέβαια, τα αναμενόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνη- τα, καθώς και τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Όλων αυτών προηγείται μια ανάλυση για την ελληνική αγορά. Τέλος, φιλοξενούμε ένα αφιέρωμα για τον κλάδο του leasing στην Ευρώπη και τα αποτελέσματα μιας έρευνας που δείχνει τη μεταβολή στη συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς τα EV, τα τελευταία δύο χρόνια. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGER KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΑΝΝΑ ΜΗΛΙΑΔΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ - ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΑΝΤΩ ΤΖΟΛΑ ISSN 2653-9918 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS T H E E X E C U T I V E N E T W O R K 3 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=